Krösa Maja
Forumet er livet
Syns det skal være opp til den enkelte, men syns de som tar abort bør få obligatorisk veiledning i bruk av prevensjonsmiddel.
Selv når det er prevensjonsmidlene som har sviktet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Syns det skal være opp til den enkelte, men syns de som tar abort bør få obligatorisk veiledning i bruk av prevensjonsmiddel.
Prevensjonsmiddel kan svikte på grunn av feil bruk.Selv når det er prevensjonsmidlene som har sviktet?
Prevensjonsmiddel kan svikte på grunn av feil bruk.
Oi, jeg glemte at jeg hadde omgangsjuke og at da blir pillen mindre sikker...
Mener man bør få noen spørsmål..
Synes det var god info jegDet du sier stemmerSelvbestemt abort til uke 12. Etter uke 12 er det nemnd behandling. Etter 18 uker er det kun ved fare for liv, men man kan ikke abortere bort et potensielt levedyktig foster (dvs etter uke 22). Nemnden er ikke så veldig streng, de fleste får "ja". Man kan lese statistikk på nettet, nemnden legger ut hvor mange prosent som får medhold. Kjenner en del saker der jeg har lest søknadene og vet hva som ligger til grunn, er ikke så mye som skal til for å få det innvilget mellom uke 12-18. Etter uke 18 derimot er det veldig veldig strengt!!! Og man får ikke abort i uke 25 fordi man har ombestemt seg, heldigvis
Nå svarte jeg ikke på trådstarters spørsmål, men synes det er viktig at folk faktisk vet sånn cirka reglene før abort før man diskuterer![]()
De svikter ikke bare pga feil bruk, derfor er ingen 100% sikre.
Folk blir gravide på spiral. Tenker at dette er en rett vi kvinner har og man trenger ingen formaninger om bruk av prevensjon i en slik situasjon.
Det burde komme inn i skolen og forebygge isteden![]()
Jeg tenker at man velger sitt yrke selv og det å ta abort på en kvinne er det lov å si det vil jeg ikke. Så der får de reservere seg, og det er vonde og gode sider med alle yrker. Spesielt innen helsevesen. Så klart tøft å se på, men antageligvis en helt riktig avgjørelse![]()
Det er langt ifra god info om dette i skolevesenet... Sporadisk info med til tider dårlig kvalitet og rett misvisende. Skulle vært jobbet mye mer både med informasjon om dette i skolen...Ingenting er 100%sikkert nei, men de fleste vil ikke trenge 18 uker på å finne ut at p-pilla har sviktet...
Det er allerede god info tidlig i skolen så forebygging blir det jobbet mye med...![]()
Ingenting er 100%sikkert nei, men de fleste vil ikke trenge 18 uker på å finne ut at p-pilla har sviktet...
Det er allerede god info tidlig i skolen så forebygging blir det jobbet mye med...![]()
Ser den at det er en av de vonde tingene med dette yrket. Men når det gjelder noe så sårbart som å mulig fjerne et forster så sent som i uke 18 så syns jeg de burde få muligheten til å reservere seg![]()
Det er langt ifra god info om dette i skolevesenet... Sporadisk info med til tider dårlig kvalitet og rett misvisende. Skulle vært jobbet mye mer både med informasjon om dette i skolen...
Det har de! Kun å henvise, gi prevensjon, sette inn spiral de ikke har lov til å reservere seg mot![]()
Så bra. Da er det mye jeg ikke har fått med meg. Trodde ikke dette gikk igjennom![]()