Får barna leke med mobilen din? Da bør du tenke på dette!

Nei her får ikke mini like med mobilen min. Mest fordi den da hadde flydd vegg i mellom jeg hadde nok blitt ødelagt. Men han får leke med en gammel mobil til gubben som er avslått;-).

Når du er inne på temaet, så hørte jeg på nyhetene på radioen idag at politiet hadde mottatt tlf på 112 fra en mann som lurte på hvilken dag det var idag.. Politiets oppfordring var å ikke bruke politiets nødnummer til slike spørsmål;-)

Får ikke leke med min mobil nei. Hun har en gammel telefon til å leke med, den har vi tatt batteriet ut av nettopp for å forhindre at slike uhell skjer.

Fikk ikke "leke" med mobilen min før han ble såpass gammel at han ikke gjorde sånne ting. Er ikke mange år siden han begynte å få spille noen spill hvis vi var borte, kjørte bil osv. ;)

Lar ikke barnet leke med mobilen. Men junior får lov å låne den til å se på YouTube, da aktiverer jeg "begrenset tilgang", så telefonen holder seg inne på youtube-appen:) For å kunne ringe i det hele tatt, må jeg trykke inn en kode:)

Lar ikke barnet leke med mobilen. Men junior får lov å låne den til å se på YouTube, da aktiverer jeg "begrenset tilgang", så telefonen holder seg inne på youtube-appen:) For å kunne ringe i det hele tatt, må jeg trykke inn en kode:)
Det var jo veldig smart. Viste ikke at det fantes.

Lillemor får ikke låne min mobil. Mest fordi hun er klumsete ^^

Ja, de får til tider bruke min telefon. Brukes kun til to ting. Youtube eller å se på bilde/videostrøm på telefonen. De har aldri ringt noen. Dessuten kan jeg finne på å sette på flymodus om jeg ikke venter noen samtaler. Da kan man ikke ringe ut, men kan bruke nettet og andre apper.

Får spille på mobilen om det er noe spesielt, feks venter hos legen. Men han sier ifra med en gang han kommer borti noe som gjør at han går ut av spillet. Og jeg er jo aldri langt unna når han bruker den

Jeg lærte min å bruke nødnumrene når han var ganske liten, og han har aldri fått leke med mobilen.

Mellomste får se bilder fra barnehageappen på den. Hun gjør ikke annet og jeg følger med.

Mi spiller bare på telefonen og jeg tror ikke hun vet hvordan man ringer noen. Hun vil kun spille eller se på NRKsuper. Ettåringen knabber telefonen iblant og det har skjedd et par ganger at han har ringt noen fra kontaktlisten. :P Våknet fra slumring av å høre noen som sa "hallo? Hallo?" Pinlig... :P

Men aldri politiet.

Mine har aldri ringt nødnr.
Eldste får låne den til spill og YouTube (har begrenset tilgang).

Hun har fått låne den til noen apper og YouTube, eneste hun har ringt er familien på facebook messenger ;)
Men så passer jeg godt på pga nettopp den muligheten

Ja men når de er små får de kun leke i barnemodus appen :) da får de ikke til å gjøre noe annet enn det jeg har godkjent :)

Det er veldig smart:) Kan også markere områder på skjermen slik at de ikke reagerer ved berøring:) Vet ikke om det fungerer på android, men på iPhone er det ingen problem, samme på iPad:)
Hjelpes :-) detta må eg få veta mer om :-) . Hur aktiverer man det??

Jeg har lastet ned en app som gjør at jeg kan låse skjermen med et trykk. Greit hvis mini ser litt på youtube feks.

Hjelpes :-) detta må eg få veta mer om :-) . Hur aktiverer man det??
Innstillinger -> Generelt -> Tilgjengelighet -> bla helt til du kommer ned, og under "Læring" står det "Begrenset tilgang". Trykk på den, også får du greie instrukser videre! :) Kjempekjekt om småen vil se på YouTube, Netflix eller sånn:D

Nei, det får de ikke. Hovedsakelig fordi grunnen til at jeg måtte ha ny telefon var at minsten knuste den.

Back
Topp