Rota-vaksinen, ja eller nei?

Følger vaksinasjonsprogrammet og stoler på at det er det rette. Kun tredje som fikk rotavaksinen, den var ikke med da de to eldste var små. Likevel fikk minsten omgangssyke rundt 6-7mnd ganmel, de to eldste var 2-3år første gang.

Norovirus er vanlig omgangssyke mens rotavirus er den alvorlige som kan føre til innleggelse. Det er den de vaksineres mot. :) De kan likevel få noroviruset.

Lillesøster fikk den :) Var litt urolig samme kvelden som hun fikk første dosen, andre gangen merket vi ikke noe :)

Jenta mi fikk ja. Ingen mage trøbbel. Tror heller det var sovemedisin oppi ;p

Lille frøkna fikk. Magevondt med gråting hele dagen, og frem til hun sovnet av utmattelse kl 01.30 på natta. Andre gangen var det ingen reaksjon.

Vi delte forøvrig opp vaksinene gang nr 2, fikk sprøytene en uke. Og rotavirus uken etter. I tilfelle reaksjon.

Jeg har gitt, syns alle burde det, for man setter faktisk andre barn i fare ved å ikke gjøre det. Kanskje ikke akkurat rotavirus da, men generelt.

Fikk ikke noen bivirkning som jeg kan huske

Av ren nysgjerrighet - har dere gitt den eller skal dere gi den?

Til dere som har gitt, ga den magetrøbbel for den lille en kort periode etterpå? Leser mye rart om denne vaksinen med tanke på bivirkninger.

Ga ;) merket ingenting! Den er anbefalt med god grunn :)

Lille frøkna fikk. Magevondt med gråting hele dagen, og frem til hun sovnet av utmattelse kl 01.30 på natta. Andre gangen var det ingen reaksjon.

Vi delte forøvrig opp vaksinene gang nr 2, fikk sprøytene en uke. Og rotavirus uken etter. I tilfelle reaksjon.

Pga hun reagerte så kraftig på første vaksinen eller?

Pga hun reagerte så kraftig på første vaksinen eller?

Ja, vi var redd hun skulle få feberen fra sprøytene sammen med den magevondten hun hadde første gang. Bedre å hanskes med en ting av gangen.

Det var ingen problem å gjøre det sånn, HS hadde full forståelse for det.

Ja, vi var redd hun skulle få feberen fra sprøytene sammen med den magevondten hun hadde første gang. Bedre å hanskes med en ting av gangen.

Det var ingen problem å gjøre det sånn, HS hadde full forståelse for det.

Supert at det går an å løse sånn :)

Vi følger vaksinasjonsprogrammet. Rotavaksinen fikk hun litt luft i magen av synes jeg å huske, og jeg tror det var en veeeeldig full bleie inne i bildet. Hun virket ikke plaget på noen måte, bare litt løsere avføring dagen etter vaksinen.

Back
Topp