Tiss i sko!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvordan får jeg tiss ut av en sherrox? :P Jeg skylte den godt (trodde jeg) og satte den i skotørkeren. Nå stinker det tiss i vindfanget og gangen :P

Kan de vaskes i vaskemaskin?

Hvordan får jeg tiss ut av en sherrox? :p Jeg skylte den godt (trodde jeg) og satte den i skotørkeren. Nå stinker det tiss i vindfanget og gangen :p

Kan de vaskes i vaskemaskin?

Tja, usikker på vaskemaskin, men brukte du såpe da du vasket den? Jeg bruker somregel milo på sko. alt som tåler vann tårler milo. Noe må vaskes flere ganger. f.eks når lillesøster tror at "sko som tårler vann" (goretex) betyr at man kan vasse med dem. Det ER nemlig åpning på toppen......

Tja, usikker på vaskemaskin, men brukte du såpe da du vasket den? Jeg bruker somregel milo på sko. alt som tåler vann tårler milo. Noe må vaskes flere ganger. f.eks når lillesøster tror at "sko som tårler vann" (goretex) betyr at man kan vasse med dem. Det ER nemlig åpning på toppen......

Hahaha, nei, så vanntette blir de ikke. :P
Brukte ikke såpe, nei, ble så usikker på om sko tåler det. Det har funket før å bare skylle, men da var det vel ikke like ille.
Skal prøve med milo. :)

Prøv også eddik, får vekk lukt :)

Sko tåler somregel såpe. Goretex bør man være forsiktig med, skinn skal man ABSOLUTT være forsiktig med \, men cherrox tpler nok både milo og blenda.

Sherrox tåler en runde i vaskemaskin :) måtte nylig vaske snuppa sine pga samme problemet ;p

Huff har kastet mange støvler pga det :( blir aldri helt borte...

Når det blir så store lukt eller flekkproblemer på ting hiver jeg det alltid en runde i vaskemaskinen før det eventuelt kastes. Har reddet mange ting på den måten. Overrasket over hvor mye som egentlig tåler en vask som i utgangspunktet ikke skal tåle det.

Når alternativet er å kaste vasker jeg. Hva kan jeg tape på det, liksom? Tåler de det ikke... Så hadde de jo blitt kastet uansett...

Når det blir så store lukt eller flekkproblemer på ting hiver jeg det alltid en runde i vaskemaskinen før det eventuelt kastes. Har reddet mange ting på den måten. Overrasket over hvor mye som egentlig tåler en vask som i utgangspunktet ikke skal tåle det.
Samme erfaring har jeg. :)

Vasker de for hånd med milo, men går an i vaskemaskin også ja. Eddik i skyllevannet:)

En sånn kjøkkensvamp, vaskemiddel i skoen og fyll den halvveis med lunkent vann og skrubb, skyll godt. :)

Haha så søtt:)

Back
Topp