Til dere med skolebarn

Tar ca 10 min å gå bort til skolen.. Kjempefin gang og sykkelsti. Jenta mi bruker som oftest å sparkesykle, eller bruke pennyboardet sitt.
Har klassevenner i nabolaget ja :)
 
300 meter. Når jeg begynner på jobb 0830 eller tidligere kjører jeg ham bort, ellers går han.
Nesten alle som går til skolen går forbi oss, så når det passer slår han følge med en av de han kjenner.
 
Jeg bruker ca 20 min til skolen og 10 min fra skolen, hun bruker 30-60 min til skolen og 30-90 min hjem fra skolen :p men hun klarer å gå til skolen på 20 min om hun må.. faren bor omtrent midt mellom meg og skolen så da har hun halvveien. Det bor ett par venner 2-3 min unna oss og mange rundt der faren bor. Hun går som regel med 2 tvillinger til skolen når de ikke er hos faren (som er naboen til faren hennes) og ei venninne hjem fra skolen evt en kamerat som bor der faren hennes bor. Må krysse veien ett par ganger men ellers veldig fin vei og bare småveier uten noe særlig bil til skolen.
 
Skolen ligger vel 15 min unna med bil, ingen mulighet til å sykkele bort heller pga trafikken. Her tar hun skolebussen hver morgen. Nei hun har ingen klassevenner som bor her
 
Par minutter med bil, 15 min gange. Hun blir som regel kjørt til og fra siden jeg jobber på samme skole. Hender hun går hjem av og til, men hun går bare i andre klasse. Har få klassekamerater på veien, dessverre. Eller hun går i klasse med nabogutten, men de var ikke helt kjemien.
 
2,5 km unna, og nå som det er plussgrader må hun gå. Går i 8.klasse så har ikke akkurat vondt av å gå de 5 km tilsammen hver dag ;)
 
Ca 1,5km kanskje?
Han går hver dag til skolen (går i 1.klasse)
Han har 2 klassevenninner rett borti gata vi bor i, og en del kompiser som bor nærmere skolen
 
Det tar ca 10 minutter å gå til skolen. Da følger jeg ham. Hjemover går han alene og da tar det ca 15 min.
I dag hadde han tatt med seg bestevennen hjem. Han bor to minutter unna, det var jo ikke planlagt. Men han fikk bli og de gjorde lekser sammen.

Jeg håper jo at det skal føre til at han kan møte vennen og ta følge om morgenen, siden det snart kommer en baby her.
 
Vi bor 5 - 7 minutter kjøring unna. Jeg kjører, men av og til tar de buss.
Alle barna i dette nabolaget går på samme skole
 
Ikke helt sikker. Tar ca 15 minutter med bil. Hun tar buss :)
 
Hvor langt unna skolen bor dere?
Hvordan kommer barnet seg til skolen?
Har barnet klassevenner i nabolaget?

Vi bor ca 6 km unna skolen. Hun er eneste som bor denne veien, så foreløpig får vi kompensasjon fra busselskapet for å kjøre henne selv (jeg jobber på skolen, så det passer oss fint).
Nei, det bor ingen fra skolen i denne delen av bygda.
 
Vi bor rett under 4 km fra skolen.
For øyeblikket kjører vi han til og fra skolen, men han skal snart begynne å ta bussen.
Er fult av barn i nabolaget her, også klassevenner
 
Han går.
1,7 km.

Her deles barna inn etter hvor i byen de bor. Vi bor på andre siden av sentrum og i et "eget" boligområde. Alle her går i samme klasse. Det varierer jo litt hvordan de gjør det utfra antall elever i samme årskull som bor hvor ift hvor mange elever det er i hver klasse.
 
Hvor langt unna skolen bor dere?
Hvordan kommer barnet seg til skolen?
Har barnet klassevenner i nabolaget?

Bor rett i underkant av 3km unna skolen så må dekke mnds kort selv :(
Men ja han tar bussen. Ellers sykler han litt om sommeren.
Masse venner og folk fra skolen rundt hvor vi bor så alle tar følge til og fra skolen :)
 
Tar 5-10 minutter for meg å gå. Jeg følger han nesten hele veien, men ikke inn i skolegården. Går eller kjører.
Han er 1.klassing og mannen vil ikke at han skal gå alene enda. Jeg er sånn til dels enig. Han er en vimsekopp og har lite oversikt i trafikken, selv om det er kort vei. Må krysse veien 2 ganger hvor det ikke er overgangsfelt.

Har flere klassevenner i gata her, og de blir også kjørt eller fulgt
 
Bor ca. 8-9km fra skolen, så her er det buss til og fra. Men når de begynner i 5. klasse er det bare 1km til skolen. :)
Våre to nærmeste naboer går i samme klasse som lille her, samt en til fra klassen noen hus bortenfor.
 
Nå begynner hun ikke på skolen før til høsten, men tar 20 minutt å gå...får transport første året
 
Han går.
1,7 km.

Her deles barna inn etter hvor i byen de bor. Vi bor på andre siden av sentrum og i et "eget" boligområde. Alle her går i samme klasse. Det varierer jo litt hvordan de gjør det utfra antall elever i samme årskull som bor hvor ift hvor mange elever det er i hver klasse.
Her er det bare en klasse, ikke så store forhold...
 
Back
Topp