Til dere med skolebarn

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor langt unna skolen bor dere?
Hvordan kommer barnet seg til skolen?
Har barnet klassevenner i nabolaget?
 
Vi bor ca 3 min unna med gange og snuppa går eller sykler hver dag til skolen.
Har fler som bor i kort avstand, nærmeste er en kompis som bor to hus bortforbi :)
 
Vi bor 7 minutter gåtur unna. Hu går til og fra skolen.
Hadde ei på klassetrinnet i nabolaget, men hu flytter u dag dessverre :(

Men så ut som hu fant en gutt p ta fylle med da. Hvertfall i går. Hu er veldig utadvendt, så finner raskt noen andre p ta fylle med. Men akkurat de i klassen bor ikke vår vei da. Men det er 5 klasser og 120 barn på trinnet. Så noen andre er det :p
 
Det tar eldste 5 min å gå, utrolig nok tar det minste(frøken somle) 15-20 min:p De sykler eller går.
De har begge venner i samme gate som oss og mange venner i umiddelbar nærhet spredd litt rundt:)
 
Nr 1: 3km til ungdomsskolen, tar buss, to til i gata, men mange til sammen på skolebussen.

Nr 2: 5min gange unna, spaserer, ingen i gata, men en som kommer innom på veien.

Nr 3: 5 min gange unna, spaserer, tre til i gata,går med en av dem(de andre er på SFO på morgenen)
 
Det tar eldste 5 min å gå, utrolig nok tar det minste(frøken somle) 15-20 min:p De sykler eller går.
De har begge venner i samme gate som oss og mange venner i umiddelbar nærhet spredd litt rundt:)
Hahah hørtes veldig kjent ut mee frøken somle..... Burde kanskje nevne at 3 min gange for de fleste men 15 min for mi :p har også opplevd at hun har brukt 30+ minutter siden sfo sender henne til hun faktisk kommer hjem... Ganske imponerende egentlig :p
 
Det tar meg 12 minutter å gå bort, og 20 tilbake med barnet.

Han leveres somregel med bil når vi likevel skal til bhg med søstra, men nå om jeg har permisjon forsøker jeg å gå og hente ham i alle fall.

Ingen i klassen bor sånn heeeeelt ved oss, men det er ingen stor skolekrets, de bor i gangavstqand men mange på andre siden av hovedveien.

Når mellomste begynner, begynner også nabojenta
 
Eldste min bor i underkant av 200 meter fra skolen når han er hos sin far, og det er derfra han drar til skolen.
Han går gjennom et bilfritt område, har flere fra klassen i blokka og en i oppgangen.
Alle i klassen bor innenfor en radius på under en km fra skolen, og hele det området er så og si bilfritt.
 
Ca 1 km til skolen, de går til og fra hver dag.
De har begge venner i nærheten av der vi bor. Eldste leker mye ute med kompisene sine på fritida:) Nest eldste syns det er skummelt å besøke andre, så hun er enten med broren, eller holder seg hjemme. Kan leke i hagen da.
 
Bonus her har ca. 17 min med bil til skolen.
Fra moren sin går han, da de bor nært skolen.
Hos oss har han busskort og tar bussen til og fra.
Har dessverre ingen venner i nabolaget her hos oss, men drar på besøk og får besøk her.
 
Har en tvilling på hver skole. Måtte bytte skole på ene på grunn av elendig oppfølging og mobbing som ikke ble gjort noe med.

Så gutt 1: ca 5 min kjøretur unna. Skal snart begynne å ta buss til og fra skolen selv :) blir kjørt nå.

Gutt 2: ca 15 min kjøretur, kjører han til skolen.

Gleder meg til etter sommeren når begge skal gå på samme skole :D
 
Vi bor ca 3km fra skolen, frøkna her tar bussen både til og fra ;) om lillesøster er våken hender det jeg kjører henne....

I nabolaget her bor det i alt 7 barn som er like gamle ;)
 
Bor ca 3 km unna, så blir kjørt. Ingen klassevenninner i umiddelbar nærhet, men mye besøk for det + så bor det noen fra fotballen rett over veien. :)
 
Vi bor 1,5 km unna:)
Jeg kjører han til skolen hver dag, for de får ikke lov til å sykle før 3.klasse:)
Desverre ingen klassekamerater rundt her:(
 
Bor 1,3 km unna skolen og han går (selvsagt) hver dag. Tar følge med flere klassekompiser.
 
Bor ca 500 meter fra skolen. Men han begynner ikke før til høsten, så aner ikke om det er barn her i hans alder. Ingen barn i samme blokk iallefall.
 
Back
Topp