Vektnedgang i forhold til max graviditetsvekt

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Jeg gikk opp 24 kg totalt ( hjelp ):nailbiting:. Da jeg kom hjem fra barsel hadde jeg mistet 10 kg. Nå har jeg gått ned 2 kg til på de to siste ukene. Jeg kan ikke begynne å trene annet enn trilleturer enda pga fødselsskade, men målsetningen er ned på 60 kg som jeg var før graviditeten.

Lurer på hvordan det er med dere andre ( som vil svare. Sikkert ikke like interessant for alle. Jeg MÅ gå ned i vekt pga ankel og ryggskade)
 
Jeg gikk opp 22 kg, gått ned halvparten i løpet av disse to ukene. Skal klare resten også, men stresser ikke :)
 
Jeg veide 63 kg når jeg ble gravid, hadde fortsatt tre babykilo igjen etter forrige graviditet. På det meste nå veide jeg 71 kg. Nå veier jeg 57 kg.
 
Gikk opp 14 kg. Har gått ned 11 til nå. Får ikke beveget meg noe pga halebeinet (klarer nesten ikke gå), så regner med at resten forsvinner når jeg kan begynne å trille :) gleder meg veldig til det! Er 3 uker siden fødsel.
 
55 før graviditeten, opp 24-25 kg, nå veier jeg 67 :) målet er å være nede i 60 til sommeren i det minste, tror de siste 5 ned til startvekt vil være seige og kreve en høst med mye trening (les; det blir ikke i sommer, for å si det sånn! Da skal jeg bare kose meg ;) ).
Føler meg ikke så fin enda, gleder meg til å få tilbake litt mer min egen fasong!
 
Gikk opp 12 kilo, og gikk ned 10 de to første ukene. Og der har det stoppet opp.. Håper på å få begynt å løpe litt igjen etter 6 ukerkontrollen, så forsvinner nok resten kanskje da:) Selv om vekta snart er tilbake, er kroppen langt fra tilbake:p
 
Gjekk opp over 20 kilo (vegde meg ikkje dei siste vekene så er usikker på nøyaktig vekt), no er eg 5 kilo frå startvekta. Men med tanke på litt hengete mage vil eg ikkje rase ned i vekt i og med det er større sjangs huda ikkje trekker seg tilbake då. Men når ein ikkje har tid å lage seg mat så ofte ein burde og fort gløymer det og ein ammar dagen lang forsvinner kiloane fort :p men stressa ikkje med vekta. Er vel heller at eg gledar meg til å begynne å trene igjen, komme i form, styrke musklaturen. Vekta får berre styre på :D
 
55 før graviditeten, opp 24-25 kg, nå veier jeg 67 :) målet er å være nede i 60 til sommeren i det minste, tror de siste 5 ned til startvekt vil være seige og kreve en høst med mye trening (les; det blir ikke i sommer, for å si det sånn! Da skal jeg bare kose meg ;) ).
Føler meg ikke så fin enda, gleder meg til å få tilbake litt mer min egen fasong!
Føler meg ikke så fin jeg heller, selv om jeg har tatt av mer enn jeg la på meg. Aldri hatt strekkmerker før, og nå er magen full. Har også fire bandasjelapper på magen som skjuler fire operasjonssår. Det vil bli fire små arr, heldigvis ikke svære greiene, but still..
 
Føler meg ikke så fin jeg heller, selv om jeg har tatt av mer enn jeg la på meg. Aldri hatt strekkmerker før, og nå er magen full. Har også fire bandasjelapper på magen som skjuler fire operasjonssår. Det vil bli fire små arr, heldigvis ikke svære greiene, but still..

Bær dine babymerker med stolthet. Vi deformerer jo kroppene våre for å bære frem våre og våre ( heldige) menns barn frem til verden. Det er jo litt av en jobb og jeg ser fortsatt med undring på vår sønn, at han faktisk har passert gjennom fødselskanalen min ut til jorden! Går det virkelig an!!

Jeg forventer ikke at min kropp skal bli som før igjen, jeg bare håper jeg slipper være så tung fordi jeg så gjerne vil nyte naturen med mine kjære uten å ha så mye vondt.

Jammen er kroppen fantastisk!

Jeg tror også at kosmetikkindustrien tjener fett på strekkmerker, både forebygging og reparasjon, men jeg tror ikke det hjelper på mer enn lette pengeboka!
Så hev hodet heller og tenk på de flotte barna du har båret frem til denne verden. Bare en mor og far skjønner hva det virkelig betyr og hvor verdifullt det faktisk er. Bare det får jo strekkmerker til å blekne hen til en ubetydelig bagatell!

Klemmer.
 
Gikk opp 12 kg totalt og ned 10 første uka, og vekta er enda der en mnd etter fødsel. Blir godt å få begynt å trene for fullt, men fokuserer ikke på vekta, heller det å føle seg vel i kroppen min og forhåpentligvis bygge opp kondisjon og kanskje litt muskler :D
 
Jeg veier snart mer enn jeg gjorde den dagen ungen kom :( jeg er av de som legger på meg av ammingen. Blææææ
 
Jeg veier snart mer enn jeg gjorde den dagen ungen kom :( jeg er av de som legger på meg av ammingen. Blææææ

Uff, så synd. Jeg må innrømme at jeg spiser med klokka. Mista matlysta. Hadde for mye matlyst i graviditeten samtidig som spising nesten var det eneste som hjalp på kvalmen. Nå er det knapt tid til å spise føler jeg, og forsøker lage enkel mat sånn at jeg vet hva jeg får i meg pga lille som sliter veldig med luft i magen.

Vil ikke trilleturer hjelpe litt på da?

Eller kan helsesøster hjelpe med noen råd tror du? Hun har sikkert vært borti ammende som har hatt samme problem?

Ikke greit ha det sånn, skjønner det.
 
Gick upp ca 8kg och hade gått ner 10kg efter 5-6 dagar. Så nu är jag där jag startade , dvs 60 kg :)
 
Uff, så synd. Jeg må innrømme at jeg spiser med klokka. Mista matlysta. Hadde for mye matlyst i graviditeten samtidig som spising nesten var det eneste som hjalp på kvalmen. Nå er det knapt tid til å spise føler jeg, og forsøker lage enkel mat sånn at jeg vet hva jeg får i meg pga lille som sliter veldig med luft i magen.

Vil ikke trilleturer hjelpe litt på da?

Eller kan helsesøster hjelpe med noen råd tror du? Hun har sikkert vært borti ammende som har hatt samme problem?

Ikke greit ha det sånn, skjønner det.

Jeg har ekstremt matlyst for tiden, men var likt med storesøster også. Gikk opp ti kg med ammingen. Er visst ikke noe å gjøre med, for man skal ikke aktivt slanke seg mens man ammer. Kan forresten ha med at det blir minimalt med søvn også
 
Gikk opp 24 kg. Gått ned 14 kg på tre uker.. fortsatt 10 kg igjen.. men jeg stresser ikke! Ikke aktuelt å slanke meg mens jeg ammer.
 
Gått ned 12 kg på 9 dager, har enda 8 kg igjen til "startvekt". Satser på at di forsvinner fort ;)
 
Back
Topp