Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så lenge det ikke er rått/speket kjøtt? Prøvde å Google men fant ikke så mye om hvordan kjøttet har blitt tilberedt. Men tenker nok det er kokt eller stekt, så skal vel gå bra.Er jædersylte ok?
Jeg har esset på leggen og spist fårepølse i fire mnd av svangerskapetslutta i går når jeg fant ut at det var under "helst ikke" kategorien
![]()
Prøv å slappe litt av med tanke på mat. Som nevnt kan du se på matportalen hva du bør holde deg unna
Mitt tips er å skrive det ned på en lapp og ha en hengende på kjøkkenet og en med deg i veskada er du alltid sikker
Er så forvirra selv at jeg bare lar værMen så lenge det går under "helst ikke" kategorien så skal det vel gå fint å spise det også ? Det er jo pga den bakterien at man ikke bør spise den vel? Har meldt meg ut for lenge siden![]()
Jeg synes egentlig det er ganske oversiktelig:
*Kjøtt skal være varmebehandlet/gjennomstekt. Det samme med andre ting som kommer fra dyr: melkeprodukter. (Pasteurisert)/Evt varmebehandle selv.
*Alt som har vært i kontakt med jord, må være godt vasket, altså grønnsaker.
*Ellers er det alkohol, medisiner, ikke for mye koffein og forsiktighet rundt noen typer urtete.
Mulig jeg har glemt noe, men synes den måten å tenke på gjør det ganske oversiktelig. Matportalen er fin å forholde seg tilom du skulle gjøre en "feil", er de prosentvise sjansene liten for at det har skjedd noe galt, men det er selvsagt å anbefale at man holder seg til helsedirektoratets anbefalinger (matportalen).
Synes det er greit og oversiktlig når man er hjemme og lager maten selv. Synes det er litt verre når man er ute og spiser.
Jeg har også veldig lyst å reise til syden, men blir så usikker på maten...
Vossafår er vel spekemat, så den bør varmebehandles førstSå jeg bør ikke spise vossafår?!
Men hvorfor er det slik at man får lyst på det som ikke er "lov" å spise??!! Har kjempelyst på spekemat og røykalaks. Hahaha![]()