Hund med inn på spisesteder

At du blir oversett av personalet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jo, de ser meg stå og vinke og si hallo, så ser de på meg og overser meg. Ei kom bort og sa at de kunne ikke ta seg tid til å betjene andre kunder enn dem som sto bak disken. Da sa jeg at jeg ikke ville gå inn siden jeg hadde med hund og det var ikke lov, og da sa hun at det var ikke deres problem. No need to say, jeg sa klart fra om dårlig kundebehandling ;) Dette var ikke et sted med mange kunder, det satt noen på noen bord i lokalet og det stod to i kø foran disken, hun hadde bare behøvd å spørre hva jeg ville ha og gi meg den i døra, men de 5 meterne giddet hun visst ikke gå.

Så har vært uheldig -alle- stedene jeg da :( Og jeg synes det er dårlig av dem. Jeg hadde gjort det, med mindre det var proppfullt selvsagt. Men etpar ekstra steg hadde jeg gått for å yte service :)

Jo, de ser meg stå og vinke og si hallo, så ser de på meg og overser meg. Ei kom bort og sa at de kunne ikke ta seg tid til å betjene andre kunder enn dem som sto bak disken. Da sa jeg at jeg ikke ville gå inn siden jeg hadde med hund og det var ikke lov, og da sa hun at det var ikke deres problem. No need to say, jeg sa klart fra om dårlig kundebehandling ;) Dette var ikke et sted med mange kunder, det satt noen på noen bord i lokalet og det stod to i kø foran disken, hun hadde bare behøvd å spørre hva jeg ville ha og gi meg den i døra, men de 5 meterne giddet hun visst ikke gå.

Så har vært uheldig -alle- stedene jeg da :( Og jeg synes det er dårlig av dem. Jeg hadde gjort det, med mindre det var proppfullt selvsagt. Men etpar ekstra steg hadde jeg gått for å yte service :)

Det er skikkelig dårlig. Jeg hadde blitt grisesur om kollegaene mine gjorde slik, og set ville aldri falt meg inn å gjøre selv. Det hender man må si at man må ha et øyeblikk om det er flere gjester som venter, men om man kommuniserer litt er mye gjort.. :)

Har heldigvis ikke opplevd det selv; mener at det kun er helt hvis det er en førerhund - men med tanke på hvor allergisk mannen er, så ville vi nok endt med å måtte gå

Jeg er allergisk, og syns ikke det er ok eller hygienisk. Hadde sagt i fra og dersom de ikke gjorde noe med det hadde jeg personlig ringt mattilsynet også får restauranten ta regningen min. Rart at man ikke kan ta hensyn til de som er allergisk eller redd.

På kjøpesenter osv er det jo faktisk ikke lov med hund, men alikevel mange som drar med seg veskehunden sin inn... Det er ikke greit... Hund er hund... Samme gjelder spisesteder...

På kjøpesentrene her er det lov å ta med hunder inn på dyrebutikkene.
Vi bruker å bære våres, men jeg vet ikke om det er regelen.

Synes det er helt greit uansett hund så lenge den er rolig :) men som regel er det ikke lov

Det er skikkelig dårlig. Jeg hadde blitt grisesur om kollegaene mine gjorde slik, og set ville aldri falt meg inn å gjøre selv. Det hender man må si at man må ha et øyeblikk om det er flere gjester som venter, men om man kommuniserer litt er mye gjort.. :)

Jeg er helt enig med deg :) Godt å høre at vi er flere service minded people igjen i verden :P

På kjøpesenter osv er det jo faktisk ikke lov med hund, men alikevel mange som drar med seg veskehunden sin inn... Det er ikke greit... Hund er hund... Samme gjelder spisesteder...

*fnis*
Hund er vel ikke hund - har du sett reklamen for Jarlsberg?? :P

Er forsåvidt enig med deg altså - bare tenkte på reklamen da jeg så svare ditt ;)

Det er ikke forbudt på noen av kjøpesentene her jeg bor å ha med hund inn. Kun i matbutikkene og på kafeene :)

Ikke noe problem for meg, så lenge den ligger i ro.. Vanlig i andre land. Men viste ikke det var lov her i Norge, ikke mange steder som tillater d hverfall

Synes ikke det det er greit, med tanke på hvor mange allergikere det finnes der ute. Unntaket er selvfølgelig førerhunder, der sier det seg jo selv at de må ha hunden med seg.
I tillegg er det jo mot loven å gjøre det.

For meg personlig gjør det ingenting så lenge den ikke skaper leven, men det er ikke lov og enkelte har jo allergi, så sånn sett er det ikke greit.

Jeg skjønner ikke helt argumentet med allergi jeg da - blir folk plutselig kurert mot allergien om det er en tjenestehund? Går folk med behov for tjenestehund foran de som har allergier, eller er det "hvem var her først - prinsippet"?

Kun førerhund er greit :)
Synes det er litt frekt å respektløst ta med seg hund eller katt på restaurant om en ikke er helt nødvendig.

Last edited:
Jeg skjønner ikke helt argumentet med allergi jeg da - blir folk plutselig kurert mot allergien om det er en tjenestehund? Går folk med behov for tjenestehund foran de som har allergier, eller er det "hvem var her først - prinsippet"?
Ja jeg vil si at "synet" til en persjon går før allergier.

Back
Topp