økedøgn shit

junibebi89

Gift med forumet
I går spiste jeg mye men likevel våkner jeg i dag igjen med hungersnød dritt. Sto opp kl 6 og spiste 2 brødskiver og 1 gl juice. Ble aldri mett men gikk å la meg. Til min store frustrasjon så er jeg dææævvv sulten igjen kl halv 9. Er det mulig! Så nå har jeg spist 3 rundstykker med 2 egg og 1 glass juice. Nå må del vel gi seg snart. Gud jeg er lei det her.. og lei av å være gravid. Drit. Jeg som hadde tenkt å sove lenge i dag for engangs skyld! :. (
 
Huff :(
Har du prøvd å gjøre noe annet når du får sånne perioder? Ofte kan jeg utsette måltidet litt når jeg holder meg i aktivitet. Hjelper jo ikke når man våkner tidlig, men kanskje stabilisere det mer jevnt utover dagen :)
 
Huff :(
Har du prøvd å gjøre noe annet når du får sånne perioder? Ofte kan jeg utsette måltidet litt når jeg holder meg i aktivitet. Hjelper jo ikke når man våkner tidlig, men kanskje stabilisere det mer jevnt utover dagen :)

Ja det er det eneste. Først må jeg bare hive i meg mat mmat mat. Også kan jeg fortsette sånn hele dagen før det til slutt stabiliserer seg når jeg skal legge meg
 
Ja det er det eneste. Først må jeg bare hive i meg mat mmat mat. Også kan jeg fortsette sånn hele dagen før det til slutt stabiliserer seg når jeg skal legge meg

Har merket at jeg ofte er dritsulten på dagen - men på kvelden kan jeg klare meg med en mindre måltid. De dagene jeg har økedøgn så må jeg bare spise, men prøver kanskje å ta meg en tur ut eller noe på kvelden for å få tankene over på noe annet. Eneste er at de dagene jeg er sulten hele tiden er jeg ofte veldig sliten og trøtt i tillegg så det er mye tyngre :p
 
Sånn har jeg hatt av og på 1 mnd nå hvertfall om ikke lengre. Noen dager er jeg bare sulten konstant. Blir ikke så mye snopespising men mye brød, yogurt, frukt, middag. Gått opp 8kg på 2 mnd :( i påsken har det vært litt for mye snop og chipsspising at jeg trur jeg må gå for snopestopp hvertfall 1 mnd! Forstår ikke hvorfor jeg blir så fort sulten
 
Så økedøgn er de dagene man liksom aldri føler seg mett? Dvs hva er egentlig økedøgn?
 
Har merket at jeg ofte er dritsulten på dagen - men på kvelden kan jeg klare meg med en mindre måltid. De dagene jeg har økedøgn så må jeg bare spise, men prøver kanskje å ta meg en tur ut eller noe på kvelden for å få tankene over på noe annet. Eneste er at de dagene jeg er sulten hele tiden er jeg ofte veldig sliten og trøtt i tillegg så det er mye tyngre :p

Ja!! Der sa du det!! Jeg også blir så tømt for energi og trøtt de dagene jeg har sånne crazy økedøgn, som jeg føler nå har vært 50 pr av tiden jeg har vært gravid! Gud av meg! Hadde så lyst til å ha en super dag i dag siden det er første fridagen med kjærsten og kose oss men føler ikke at dagen starta som jeg ville med det her shitet :(
 
Så økedøgn er de dagene man liksom aldri føler seg mett? Dvs hva er egentlig økedøgn?

Ah, ja jeg kaller det for økedøgn :p
Når Mie var liten hadde ho økedøgn, hang bare fast i puppen og skulle ha mat konstant. Finner sikkert litt google-info om det. Er jo for at de skal vokse :)

Føler jeg har det helt likt i perioder i graviditeten :p
 
Har sånne dager til tider jeg også. Prøver å ta to skiver og så vente litt for å se om jeg fortsatt er sulten en halvtime etterpå. For sluker lett 6 skiver om jeg bare fortsetter :p knasker gjerne gulrot for å ha noe å tygge på.
 
Ah, ja jeg kaller det for økedøgn :p
Når Mie var liten hadde ho økedøgn, hang bare fast i puppen og skulle ha mat konstant. Finner sikkert litt google-info om det. Er jo for at de skal vokse :)

Føler jeg har det helt likt i perioder i graviditeten :p

Skal Google hehe
 
Fant virkelig ikke noe på økedøgn som gravid :p fillern hehe
 
Det var rart.. :p har ei kollega som sa hun hadde det og når hun var gravid..
 
Det var rart.. :p har ei kollega som sa hun hadde det og når hun var gravid..

Men det høres jo så logisk ut for oss gravide å ha dette også, men jeg fant seriøst kun økedøgn og baby liksom :p
 
Haha, ja jordmora mi hadde ikke hørt om det. Er bare jeg som føler det er så likt :p
Om det er noe som heter det eller ikke for gravide så synes jeg det er ganske passende å kalle det økedøgn :p
Holdet på å gå på veggen de dagene jeg har det!
 
Du må spise noe som holder deg mett lenger; avocado, banan, grove knekkebrød, og ikke så mye kjappe karbohydrater. :)
 
Jeg er også stadig sulten, prøver å spise men blir fort mett og veldig fort sulten etter noen timer. Det å være sulten er ikke problem for min del, for jeg må opp i kilo:/ men problemet er at jeg ikke finner noe godt å spise.. Blir for mye brødskive og ost som jeg har blitt lei av:/ det er som om jeg spiser brødskive mat hele tiden.. Klarer ikke spise noe snacks frukt og sånt når jeg er sulten huff...men jeg må innrømme å være sulten om kveldene er slitsomt eller hvis jeg våkner midt på natta.. På den ene siden er det søvnen på den andre siden får jeg dårlig samvittighet for den lille hvis jeg ikke spiser noe:/
 
Prøv og erstatt noe brød med reine proteiner som kjøtt og egg. Da blir man oftere mett lenger. Jeg hadde det slik forrige svangerskap og hadde vitamin mangel. Da prøver kroppen og kompensere ved å gi økt sultfølelse :)
 
Prøv og erstatt noe brød med reine proteiner som kjøtt og egg. Da blir man oftere mett lenger. Jeg hadde det slik forrige svangerskap og hadde vitamin mangel. Da prøver kroppen og kompensere ved å gi økt sultfølelse :)

Jeg har lagt merke til at de dagene jeg har spist frokost nå med egg på brød, så varer jeg mye lenger og trenger ikke små spise hele tiden :)
Vært veldig deilig :)
 
Back
Topp