Vår lille dotty <3

Klaramari

Glad i forumet
Alltid fått høre jeg er gammel til sins, at jeg hadde passet perfekt til å leve på 50 tallet der kvinnens rolle var å ta vare på hjem, mann og barn. Desverre lever jeg i 2016 og ikke har vi økonomi til å ha en slik levestil. Men mitt mål i livet, alltid vært siden jeg var 14, gifte meg ung, kjøpe leilighet, ha 2 hunder og få barn. Føler vær mnd på denne jord uten min perfekte familiedrøm på 6(mor, far, 2 hunder og 2 barn) er litt bortkasta.
Jeg er lykkelig gift med en mann man bare kan drømme om, giftet oss 29.08.2015, har 2 fantastiske små hunder Thorolf og Hufsa, eier leilighet i Oslo og nå er gravid med vårt første barn, som vill komme i slutten av oktober!

26.02 fant vi ut, altså i går at vi ventet vår lille dotty, så er følsen veldig uvirkelig, klarer ikke skjønne at dette virkelig skjer med oss. At jeg skal få være så heldig å få bære mitt barn, føde mitt barn og se ned på mitt barn å se meg selv og min mann!

Vi har prøvd siden vi giftet oss, men i starten skøyt vi i blinde, 2 gang vi prøvde med en app som viste eggløsning og gode tips fra mannen så traff vi blinken ;):happy::joyful: Så vi har vært heldig å fått det til relativ kjapt selv om det føles ut som en evighet!

Vi skjønner ikke helt disse termin kalkulatorene men tror vi er 5 uker og 1-6 dager på vei:smug:

Har ingen symptomer,. Sliter med sterke magesmerter og sykemeld i 4 uker. Det skaper litt fryst, for får jeg smerter Pga det er noe galt med babyen, vill jeg ikke merke der :sour::nailbiting:
 
Alt jeg tenker på er lille dotty i magen! Jeg er så ufokusert og tiden går så sakte, ingenting er gøy eller underholder meg. Jeg bare leser baby relaterte ting og sitter på forumet her. Eneste jeg vill være er å snakke om babyen, skrike ut til hele verden "jeg er gravid" "jeg klarte det". Det er vanskelig ikke fortelle alle det, både kjente og ukjente! Frister og stoppe vær enkelt på gata og si, jeg er gravid ! Vet vi har vært heldige og blitt gravide raskt, 2 mnd med sex etter eggløsnings app. Men etter gått i frykt og en sikkerhet at jeg ikke kunne bli gravid var det veldig etterlengtet. Lettelsen er nesten større en gleden for øyeblikket!

Allerede begynt å glede meg til å feire jul med lille dotty <3
 
Så søtt med lille dotty <3 det blir nok en fantastisk jul i år :)
 
Gratulerer med en liten dotty i magen :D Anbefaler deg å finne en hobby, da går dagene litt fortere :p
 
Du har jo en hobby - hundene :)

Men enig, tida går sent.
 
Kjære elskede lille dotty vår :love7

Pappa begynner virkelig å glede seg, han vill gjerne dele nyheten!
Dette gleder meg så enormt mye :Heartbigred

Jeg er ikke nervøs for de første 12 ukene, svangerskapet generelt eller om du er frisk når du kommer ut, for jeg VET, jeg vet du vill komme ut i oktober perfekt!
+ som jente :taunt014:dummy1::joyful::smug:

Formeb har siste 7 dagene vært elendig, så kvalm og svimmel men virker som det slipper litt :wav

Ikke hatt "jeg elsker deg" følsen før, litt skuffet at den ikke kom sekundet testen var positivt men nå elsker jeg deg, så utrolig mye min perfekte lille baby:Heartbigred
 
Merkelig være gravid! I starten var jeg helt oppheng og tenkte kun på dotty, strøyk meg på magen og snakket om henne. Nå glemmer jeg faktisk graviditeten litt, er jo selvfølge inerst inne veldig glad men følsene er ganske nøytrale nå. Regner/håper det har noe med at jeg har vært så mye syk før og nå under graviditeten. At psyken generelt er dårlig og alt er dritt!
Litt skummelt å skrive, føler jeg bør gå overlykkelig hele tiden!
For dette er min store drøm, min mening i livet er å bli mor<3
Men det er tungt og vanskelig, ikke fungere i hverdagen i så langt periode, være avhengig av andre.
Men nå har jeg vært hos min mirakel kvinne (homomat) så håper kvalmen roer seg samt de andre plagene så jeg kan begynne å fungere i hverdagen, hvertfall litt :)

Gleder meg veldig til å møte deg, holde deg, kysse på deg!

9+1 uke :love7
 
Merkelig være gravid! I starten var jeg helt oppheng og tenkte kun på dotty, strøyk meg på magen og snakket om henne. Nå glemmer jeg faktisk graviditeten litt, er jo selvfølge inerst inne veldig glad men følsene er ganske nøytrale nå. Regner/håper det har noe med at jeg har vært så mye syk før og nå under graviditeten. At psyken generelt er dårlig og alt er dritt!
Litt skummelt å skrive, føler jeg bør gå overlykkelig hele tiden!
For dette er min store drøm, min mening i livet er å bli mor<3
Men det er tungt og vanskelig, ikke fungere i hverdagen i så langt periode, være avhengig av andre.
Men nå har jeg vært hos min mirakel kvinne (homomat) så håper kvalmen roer seg samt de andre plagene så jeg kan begynne å fungere i hverdagen, hvertfall litt :)

Gleder meg veldig til å møte deg, holde deg, kysse på deg!

9+1 uke :love7
Det er lov å ha litt dager der alt ikke er fint. Ikke så lett for oss når vi har slike dager. Alle gleder seg, men kan likevel ha tunge dager der det ikke kjennes så hyggelig ut å gå gravid :p
Tenker ofte her jeg ligger at dette blir første og siste ungen. Vil ha tilbake min normale kropp :p
Det kommer til å bli bedre til oss! Snart er vi over de 12 magiske ukene og formen kommer tilbake. Bare tenk på de dagene da vi kommer til å kjenne babyen som rører seg <3
 
Det er lov å ha litt dager der alt ikke er fint. Ikke så lett for oss når vi har slike dager. Alle gleder seg, men kan likevel ha tunge dager der det ikke kjennes så hyggelig ut å gå gravid :p
Tenker ofte her jeg ligger at dette blir første og siste ungen. Vil ha tilbake min normale kropp :p
Det kommer til å bli bedre til oss! Snart er vi over de 12 magiske ukene og formen kommer tilbake. Bare tenk på de dagene da vi kommer til å kjenne babyen som rører seg <3
Takk, god melding å lese! Ja, tanken slår meg også, vi har plan om 2 super dette men nå tviler jeg veldig sterkt om det blir nr 2 :p
Ja, da blir det brått mer virkelig, samt se knyttet :)
 
Da har din pappas familie fått vite nyheten om deg, og den ble selvfølgelig tatt imot med glede <3 Tror farmor gleder seg mest, betyr mye for henne å få den titlen, ikke bare være "Evy". Oldemor ble også veldig glad!

I påsken tittet vi litt i butikker på babytøy, tror pappa blir litt satt ut hvor liten du vill være når du kommer ut :p Selv om du trolig vill bli en liten plugg som oss :smug::p
Pappa synes det e tull å handle før vi vet om du er gutt eller jente, men jeg måtte bare, vi begge har sterk følelse på at du er en liten jente så kjøpte en blå genser tunika med hund på, hunden hadde på seg reinstyr horn og annet julepynt. Den skal du ha på deg i jula med rød strømpebukse og rød sløyfe i all det svarte håret ditt :joyful:

Vi ønsker veldig og tror du er en perfekt liten jente, men skulle du være en gutt vill du være like perfekt :dummy::dummy1:

10+2 uker :love7
 
Jeg har nå vært sykemeldt siden 27 januar og hvertfall frem til 22 april, jeg er under utredning for cronhs. Men helsevesenet er ikke akkurat raske.. Selv om crohns er alvorlig sykdom så håper jeg på å få den diagnosen, for da vill jeg endelig få svar på hvorfor jeg har så mye smerter tross jeg spiser riktig (følge allergiene min) og behandling. Ikke minst slippe være den jenta som alltid er syk pga "bare" magesmerter i flere uker.

Men for deg, mitt kjære lille barn så betyr dette at du virkelig må kjempe for å bli født frisk og til riktig tid! Noe jeg virkelig håper du gjør, mer enn noe annet!!
For dette blir en høyrisiko graviditet, sjansen for at du vill dø i magen er 30%, du har stor sjanse for å komme all for tidlig og ha lav fødselsvekt. Men vi har troa på deg, troa at du vill klare deg fint i magen, for du skulle egentlig ikke å komme i magen, for bli gravid under betennelse periode er svært sjeldnt. Du har allerede vist du er sta og veldig sterk, så har jeg crohns så trenger jeg at du forsetter å være det, kjempe hardt for å møte meg, pappa, og dine storesøsken T og H (hunder), for vi lover å gi deg et helt fantastisk liv med så mye kjærlighet og omsrog, Vi skal alltid elske deg uansett hvem du blir, støtte deg uansett dine valg, alltid oppmuntre deg, gi deg latter og glede, lære deg å takle verden og være din største fan!

Nå skal jeg snart på flere uyredelser så forhåpentligvis får vi svar innen et par uker!


10+2:love7
 
Jeg har nå vært sykemeldt siden 27 januar og hvertfall frem til 22 april, jeg er under utredning for cronhs. Men helsevesenet er ikke akkurat raske.. Selv om crohns er alvorlig sykdom så håper jeg på å få den diagnosen, for da vill jeg endelig få svar på hvorfor jeg har så mye smerter tross jeg spiser riktig (følge allergiene min) og behandling. Ikke minst slippe være den jenta som alltid er syk pga "bare" magesmerter i flere uker.

Men for deg, mitt kjære lille barn så betyr dette at du virkelig må kjempe for å bli født frisk og til riktig tid! Noe jeg virkelig håper du gjør, mer enn noe annet!!
For dette blir en høyrisiko graviditet, sjansen for at du vill dø i magen er 30%, du har stor sjanse for å komme all for tidlig og ha lav fødselsvekt. Men vi har troa på deg, troa at du vill klare deg fint i magen, for du skulle egentlig ikke å komme i magen, for bli gravid under betennelse periode er svært sjeldnt. Du har allerede vist du er sta og veldig sterk, så har jeg crohns så trenger jeg at du forsetter å være det, kjempe hardt for å møte meg, pappa, og dine storesøsken T og H (hunder), for vi lover å gi deg et helt fantastisk liv med så mye kjærlighet og omsrog, Vi skal alltid elske deg uansett hvem du blir, støtte deg uansett dine valg, alltid oppmuntre deg, gi deg latter og glede, lære deg å takle verden og være din største fan!

Nå skal jeg snart på flere uyredelser så forhåpentligvis får vi svar innen et par uker!


10+2:love7
Jeg heier på dere! :)
 
Nå må jeg bare ha en liten utblåsning! Dette blir et innlegg der ingenting er sensurert eller jeg formulerer meg ikke forsiktig så ingen følser seg tråkket på eller fornærmet.

Har vært psykisk veldig sliten siste dagene, kroppen verker, alt er vondt galt og dritt. Må spise anvær time, all mat smaker dritt, ingenting frister og alt er ja bare dritt rett og slett!!

Føler meg stygg, ekkelt, dvask, ja nok engang dritt! Mye grunnet jeg er syk og vært nå i månedsvis sikker, men har masse negative følser rundt være gravid utsende messig. Og det er syn, alltid drømt om å gå gravid, vise frem min struttende mage og gløde. Eneste ordet som kommer i hode mitt når jeg trenger fremover med voksende mage er stygg. Per dags dato er jeg - 5 kg, så tynnere enn nn gang og hakke antydning til mage, men alt tøy føles stramt, så går kun i slitt flacetøy og føler ikke det er vits å bruke penger på mamma tøy for ser jo dritt ut uansett!

Så på sommer kjoler idag, og da toppt frustrasjoner seg, tårene begynte renne. 90% av alle mamma kjolene er lårkorte og mange med utrigning, SKAL JEG SE UT SOM EN GRAVID HORE(Sorry viss jeg støtter noe men mine tanker).. Jeg synes det absolutt ikke er passende, ikke glad i klær generelt sett som viser mye hud, men til gravide og når jeg er gravid vill jeg Hvertfall ikke vise mye hud!

Satser på humøret og innstillinga snur snart, for å ha det sånn her er slitsomt og DRITT!

10+4 uker!
 
Nå må jeg bare ha en liten utblåsning! Dette blir et innlegg der ingenting er sensurert eller jeg formulerer meg ikke forsiktig så ingen følser seg tråkket på eller fornærmet.

Har vært psykisk veldig sliten siste dagene, kroppen verker, alt er vondt galt og dritt. Må spise anvær time, all mat smaker dritt, ingenting frister og alt er ja bare dritt rett og slett!!

Føler meg stygg, ekkelt, dvask, ja nok engang dritt! Mye grunnet jeg er syk og vært nå i månedsvis sikker, men har masse negative følser rundt være gravid utsende messig. Og det er syn, alltid drømt om å gå gravid, vise frem min struttende mage og gløde. Eneste ordet som kommer i hode mitt når jeg trenger fremover med voksende mage er stygg. Per dags dato er jeg - 5 kg, så tynnere enn nn gang og hakke antydning til mage, men alt tøy føles stramt, så går kun i slitt flacetøy og føler ikke det er vits å bruke penger på mamma tøy for ser jo dritt ut uansett!

Så på sommer kjoler idag, og da toppt frustrasjoner seg, tårene begynte renne. 90% av alle mamma kjolene er lårkorte og mange med utrigning, SKAL JEG SE UT SOM EN GRAVID HORE(Sorry viss jeg støtter noe men mine tanker).. Jeg synes det absolutt ikke er passende, ikke glad i klær generelt sett som viser mye hud, men til gravide og når jeg er gravid vill jeg Hvertfall ikke vise mye hud!

Satser på humøret og innstillinga snur snart, for å ha det sånn her er slitsomt og DRITT!

10+4 uker!
Forstår deg veldig godt, jeg hadde et anstrengt forhold til kroppen min i starten av graviditeten sist og har det nå. Det gikk heldigvis litt over sist, og er på vei til å bli bedre nå :) Håper det blir bedre for deg og! :) Uansett viktig å huske på at dette er en unntakstilstand og vi får tidsnok kroppen for oss selv igjen :)
 
Back
Topp