Alle gode ting er tre?

5+6

I dag har jeg hatt litt panikk for at noe er galt. Ikke hatt noen tegn til at noe skulle ha vært det, men det hadde jeg jo ikke forrige gang jeg mistet heller. Må bare prøve å slappe av og puste ut, og tenke at alt er bra. Puppene mine er så ømme og vonde som de aldri har vært før, så får ta det som et godt tegn! :) På grunn av panikken tvang jeg samboer ut for å kjøpe en ny test, selv om jeg egentlig hadde slått meg til ro med testingen. Svaret kom etter ca 30 sekunder, så det må jo være positivt :) Skal prøve å senke skuldrene og slappe av resten av helgen, og tenke at denne gangen skal det gå bra! ❤️

Vis vedlegget 163772
Jeg skjønner du er stressa med de opplevelsene du har hatt - så skjønner det er godt med bekreftelse :) Skal du på tidlig UL snart?
 
Jeg skjønner du er stressa med de opplevelsene du har hatt - så skjønner det er godt med bekreftelse :) Skal du på tidlig UL snart?
Ja, er litt vanskelig til tider. Har egentlig gått overraskende bra til nå, og jeg har klart å slappe av og glede meg over det, men får noen sånne plutselige "panikkanfall" innimellom :( Skal på tidlig UL den 10. mars :) Da er jeg 7+4, altså en dag over sist gang det gikk galt. Skulle gjerne gått til uken også, egentlig, men samtidig frykter jeg å dra dit for tidlig og bare skape mer bekymringer for at ting ikke er som det skal. Så vi får håpe at alt ser bra ut når vi skal dit såpass "sent" :)
 
Ja, er litt vanskelig til tider. Har egentlig gått overraskende bra til nå, og jeg har klart å slappe av og glede meg over det, men får noen sånne plutselige "panikkanfall" innimellom :( Skal på tidlig UL den 10. mars :) Da er jeg 7+4, altså en dag over sist gang det gikk galt. Skulle gjerne gått til uken også, egentlig, men samtidig frykter jeg å dra dit for tidlig og bare skape mer bekymringer for at ting ikke er som det skal. Så vi får håpe at alt ser bra ut når vi skal dit såpass "sent" :)
Det er jo heldigvis ikke så lenge til - og sikkert lurt å ta det etter du mistet sist sånn at du vet dere kom dere over den dagen denne gangen :)
 
Det er jo heldigvis ikke så lenge til - og sikkert lurt å ta det etter du mistet sist sånn at du vet dere kom dere over den dagen denne gangen :)
Nei, det er det heldigvis ikke, bare føles fryktelig lenge til akkurat nå :p Akkurat det vi tenkte også :) Og da skal man jo kunne se hjerteslag også, så vi krysser fingrene for at vi får se det denne gangen! :)
 
Første ukentlige oppdatering :)

Termin : 26. oktober
På vei / trimester : 6+2 / 1. trimester
Igjen til termin : 239 dager
Neste kontroll : 10. mars skal vi på tidlig ultralyd :)
Kjønn : Ingen anelse.
Navn : Vi har et guttenavn klart, men ikke helt enige om jentenavn enda.
Utålmodig : Ja, gleder meg veldig til å se om alt står bra til med lille neste torsdag :Heartred
Innkjøp : Ikke turt å handle inn noe enda, men har begynt å sniktitte litt på vogn og seng.
Mammaklær : Ingen.
Søvn : Sovet overraskende godt i det siste, men må alltid opp i 4-5 tiden for å tisse.
Vektøkning : Ingen vektøkning enda.
Har magen begynt å vise : Bare den oppblåste magen som syns, spesielt mot kvelden :p
Hevelser og vann i kroppen : Ikke som jeg har merket.
Strekkmerker : Ingen nye.
Babyrom : Ikke tenkt så langt enda, men h*n kommer nok til å sove på soverommet vårt den første stunden.
Sulten : Litt opp og ned.
Cravings : Ingen spesielle, men frukt er godt, spesielt appelsin!
Plager : Noe vondt i korsryggen, og litt kvalm på morgenen noe som gjør det vanskelig å komme seg opp av sengen.
Tungt : Nei.
Noe som gjør deg kvalm eller dårlig : Ikke noe spesielt, men pepper lukter vanvittig sterkt om dagen, og gir meg litt avsmak.
Ser frem til : Tidlig ultralyd :Heartred
Savner du noe : Nei, ingenting spesielt.
Sykehusbagen : Altfor tidlig!
Hodet ned : Nei.
Høygravid : Fryktelig lenge til enda :p

ImageUploadedByBV Forum1456870397.742460.jpg
 
Last edited:
Termin : 26. oktober
På vei / trimester : 7+2 / 1. trimester
Igjen til termin : 232 dager
Neste kontroll : Tidlig ultralyd på torsdag! Det er så skummelt, men vi gleder oss vanvittig mye og håper alt ser bra ut :)
Kjønn : Fortsatt ingen følelse på det.
Navn : Jeg får mer og mer sansen for Amelia til jente, men samboer er ikke helt overbevist :p
Utålmodig : Ja, litt, men sunket skuldrene litt nå og synes tiden går fort nok avsted. Ser veldig frem til uke 12 :)
Innkjøp : Ingen innkjøp enda. Kanskje etter tul på torsdag? :Heartred
Mammaklær : Ingen.
Søvn : Litt opp og ned om dagen.
Vektøkning : Fortsatt stillestående.
Har magen begynt å vise : Bare oppblåst fortsatt, men syns jeg ser forskjell fra uke til uke.
Hevelser og vann i kroppen : Tror ikke det.
Strekkmerker : Ingen nye.
Babyrom : Har mer og mer lyst på Stokke Sleepi mini, som kan stå inne på soverommet vårt den første tiden, men klarer ikke helt å forsvare prisen :p
Sulten : Må spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk.
Craving : Ingen cravings på den måten, men appelsin og druer er godt!
Plager : Kvalme!! Også mistenker jeg starten på en bekkenløsning. Mye vondt når jeg sover på siden, går og sitter stille i en stilling. :(
Tungt : Nei.
Noe som gjør deg kvalm eller dårlig : Skal ingenting til før jeg brekker meg om dagen.
Ser frem til : Å bli i bedre form igjen.
Savner du noe : Spekeskinke og melon! Melon kan jeg jo spise, men savner den kombinasjonen.
Sykehusbagen : Nei.
Hodet ned : Nei.
Høygravid : Fortsatt lenge til.

ImageUploadedByBV Forum1457465258.579189.jpg
 
Last edited:
Edit: Dobbelt innlegg. Ikke meningen!
 
Det var fryktelig så mange ekstra unødvendige innlegg det skulle bli da :p
 
Ultralyden er overstått, og alt så helt perfekt ut. En liten bønne på 1,3 cm, og hjertet slo som det skulle. ❤️ Nå er jeg så vanvittig letta og glad, at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg :)
ImageUploadedByBV Forum1457632194.623427.jpg

Feiret det hele med å kjøpe en liten ting ❤️ Denne kvelden skal nytes!
ImageUploadedByBV Forum1457632215.474595.jpg
 
8+1

Første kontroll hos jordmor i dag, og det var SÅ hyggelig! Var hos henne og pratet om ting etter MA i januar, så hun gratulerte oss så mye og var helt sikker på at det kom til å gå bra denne gangen :) Fikk også søkt om fødeplass, og da gikk jeg for Ullevål, til tross for at jeg har tenkt mest på Bærum i det siste. Veldig praktisk at det ligger så nært, spesielt siden vi ikke har bil. Avtalte også ny kontroll 28 april, så da blir det tatt masse blodprøver. Spennende tid i vente :)
 
Last edited:
Denne ukens oppdatering :)

Termin : 26. oktober
På vei / trimester : 8+3 / 1. trimester
Igjen til termin : 224 dager
Neste kontroll : Vi skal på enda en tidlig ultralyd til tirsdag. Fikk henvisning av fastlegen, og hadde egentlig fått time 26.04, men så ble den plutselig endret. Gleder meg til å se lille igjen, og håper alt fortsatt står bra til :Heartred
Kjønn : Ingen følelse enda.
Navn : Guttenavnet er fortsatt klart, men fortsatt ikke helt enige om jentenavn.
Utålmodig : Ikke så veldig egentlig. Har aldri kommet så langt tidligere, så synes hver dag er veldig spennende og en stor glede.
Innkjøp : Kjøpte en liten body og bukse etter ultralyd forrige torsdag :D
Mammaklær : Ingen.
Søvn : Veldig kvalm om natten, og merker det spesielt når jeg våkner og snur meg. Må også opp en gang for å tisse, og da sliter jeg med å sovne igjen på grunn av kvalmen.
Vektøkning : Ingen endring.
Har magen begynt å vise : Fortsatt bare luft/foodbaby :rolleyes::p
Hevelser og vann i kroppen : Litt i bena kanskje? Vanskelig å si, men skal uansett kjøpe meg støttestrømper snart på grunn av "arvelige åreknuter". Bedre å prøve å unngå det, hvis man kan :)
Strekkmerker : Ingen nye.
Babyrom : Drømmer fortsatt om Stokke sleepi mini, ellers ingen andre tanker. Kontoret, som etterhvert blir gjort om til babyrom, beholder nok sin funksjon en stund til.
Sulten : Må fortsatt spise hver andre time, ellers blir jeg så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Morgenene er verst, siden det da er så lenge siden jeg har spist. Matlysten er ikke på topp heller, akkurat.
Craving : Fortsatt ingen cravings på den måten, men grandiosa lukter så godt om dagen :p
Plager : Kvalme, og noe oppkast. Brekker meg også hele tiden, spesielt om morgenen. Har også veldig god luktesans, noe som ikke gjør det noe bedre.
Tungt : Nei.
Noe som gjør deg kvalm eller dårlig : De fleste lukter gjør meg kvalm, og får meg til å brekke meg. Spesielt gulrøtter som ligger i kjøleskapet :dead:
Ser frem til : Å fortelle det til "resten av verden". Har planlagt å si det til et nært vennepar neste uke. Det blir gøy! :D
Savner du noe : Å være i form. Samboer gjør alt om dagen. Han er helt fantastisk, men jeg får fryktelig dårlig samvittighet.
Sykehusbagen : Nei.
Hodet ned : Nei.
Høygravid : Fortsatt lenge til.

ImageUploadedByBV Forum1458158251.631222.jpg
 
Last edited:
så bra det endelig satt en spire hos deg.. nå er du over det verste, og håper det går bra resten av svangerskapet..
 
så bra det endelig satt en spire hos deg.. nå er du over det verste, og håper det går bra resten av svangerskapet..
Ja, det gikk fortere enn jeg en gang hadde drømt om! Tusen takk for det :)
 
9+1

I dag har jeg vært helt fryktelig kvalm :( De siste ukene er det å spise regelmessig, og senest hver andre time, det eneste som har hjulpet med å holde kvalmen litt i sjakk. Men i dag har ikke det heller funket.. Kjøpte meg seaband på torsdag, som jeg syns funket veldig bra den dagen, men ikke det heller hjalp i dag. Helt grusomt. Klarte å presse meg til å være på jobb frem til kl 17, men da var jeg også helt ferdig når jeg kom hjem. Har liggi rett ut på sofaen siden da. Håper ikke det fortsetter i denne retningen :(
 
9+3

I går var vi på enda en ultralydundersøkelse, denne gangen hos Martin Andresen på Smestadgynekologene. Det var en helt fantastisk opplevelse! Han tok seg god tid, vi pratet masse, og han forsikret oss om at nå trengte vi ikke bekymre oss for spontanabort mer siden alt så så bra ut og vi var kommet såpass langt i svangerskapet. Veldig stor lettelse å få høre det fra han, så nå skal jeg prøve å senke skuldrene :) Vi fikk også en ny time den 15. april, slik at vi fikk se at alt fortsatt stod bra til, i tillegg til å få sjekket nakkefold etc. Deilig å få så god oppfølging, føler meg vanvittig mye mer tryggere på at dette skal gå bra :)
ImageUploadedByBV Forum1458740544.551540.jpg
 
10+3

Siden i går har jeg vært så vanvittig bekymret og redd. Det startet med at jeg ikke fikk sove natt til tirsdag, og jeg lå vel egentlig å vrei meg i senga frem til klokken 8. Hadde ikke sjans til å dra på jobb, da jeg var helt vanvittig sliten og kvalm, så jeg ble hjemme og fikk meg et par timer søvn. Det samme skjedde i natt. I dag har jeg derimot vært på jobb, men dratt tidlig for å heller jobbe hjemmefra. Det som skremmer meg er at dette var det eneste "tegnet" jeg fikk forrige gang det gikk galt. Vet vel egentlig ikke om jeg kan kalle det et tegn, men de siste fire-fem dagene før MAen ble oppdaget sleit jeg vanvittig mye med å sove, på akkurat samme måte som jeg har gjort nå. Tenkte i etterkant av MAen at det kanskje var kroppen min som prøvde å uttrykke at noe var galt, og frykter at det er tilfelle også nå. Det trenger selvfølgelig ikke bety noen ting, men det er vanskelig å ikke dra paralleller når det er det eneste jeg kjenner til og har opplevd tidligere.

Akkurat nå virker det som en evighet til neste kontroll som er den 15.04, og jeg vet ikke om jeg klarer å vente så lenge. Får jeg ikke sove i natt blir det nok en telefon til enten jordmor eller gynekolog, sånn at jeg kanskje kan få senket skuldrene litt..
 
10+5

Ringte gynekologen min i går, ettersom jeg ikke har sovet noe mer de siste dagene, og bekymringene og redselen hadde bygget seg opp veldig. Fikk heldigvis lov til å komme innom i dag kl 13:20, for en liten titt. Alt stod heldigvis bra til ❤️ Nå skal jeg prøve å senke skuldrene og slappe av med at dette går vår vei!
ImageUploadedByBV Forum1459527298.770683.jpg
 
Lenge siden siste ukentlige oppdatering, men det har rett og slett ikke blitt prioritert når formen har vært så dårlig. Litt bedre form akkurat i øyeblikket, så da prøver jeg meg.. :)

Termin : 26. oktober
På vei / trimester : 11+2 / 1. trimester
Igjen til termin : 204 dager
Neste kontroll : Fredag 15.04 skal vi igjen på ultralyd hos Smestadgynekologene. Skal da sjekke nakkefold etc. Håper alt ser bra ut også da!
Kjønn : Ingen følelse enda.
Navn : Oscar om det blir gutt (etter min morfar), også synes jeg Amelia er helt nydelig til jente. Samboer er ikke helt overbevist enda.. :p
Utålmodig : Ikke egentlig.
Innkjøp : Ingen nye innkjøp.
Mammaklær : Ingen.
Søvn : Litt bedre enn forrige uke, heldigvis. Sovner ganske raskt, men våkner gjerne noen ganger i løpet av natten. Fra 6-tiden kommer kvalmen tilbake, og er virkelig helt forferdelig. Vanskelig å komme seg opp når man er såpass kvalm..
Vektøkning : +1 kg.
Har magen begynt å vise : Har blitt litt større synes jeg, men vet ikke om det fortsatt bare er luft? Føler buksene strammer noe voldsomt i hvert fall, så knappen må alltid opp og glidelåsen ned når jeg sitter på jobb hele dagen :rolleyes:
Hevelser og vann i kroppen : Kanskje litt i bena? Vet ikke hvordan jeg skal se etter det, men innbiller meg hvert fall det siden jeg får så mye merker på leggene etter buksene mine om dagen.
Strekkmerker : Tror ikke jeg har fått noen nye enda..
Babyrom : Vi har vel egentlig landet på at vi ønsker oss Troll Bed side crib til å begynne med. Gleder meg likevel til vi kan dra ut og titte litt i butikker, og se på alle de ulike alternativene!
Sulten : Ganske sulten om dagen, men har veldig lite matlyst.
Craving : Ferskpresset appelsinjuice. NAM!
Plager : Kvalme! Helt grusomt.. Er også veldig sliten om dagen, men håper at kvalmen snart gir seg litt, sånn at jeg kan komme meg ut på tur. Ellers har også kvisene kommet litt tilbake. Håper det bare er en konsekvens av at jeg har drukket altfor lite vann de siste ukene :rolleyes:
Tungt : Nei.
Noe som gjør deg kvalm eller dårlig : Egg lukter ikke spesielt godt, hvert fall ikke når det kokes i eggekoker (noe som skjer hver dag på jobb..!).
Ser frem til : Vi skal fortelle det til kommende oldeforeldre nå til helgen, samt vennegjengen neste helg. Gleder meg til å se deres reaksjoner!
Savner du noe : Ikke så mye, egentlig..
Sykehusbagen : Nei.
Hodet ned : Nei.
Høygravid : Fortsatt lenge til.

IMG_7451.JPG
 
Oscar er et nydelig navn :D det heter kommende storebror, hihi.

Håper kvalmen din gir seg, må være slitsomt å være sånn kvalm :/
Går i appelsin juice her også :p

Synes magen din har blitt pittelitt større ^^
 
Oscar er et nydelig navn :D det heter kommende storebror, hihi.

Håper kvalmen din gir seg, må være slitsomt å være sånn kvalm :/
Går i appelsin juice her også :p

Synes magen din har blitt pittelitt større ^^
Ja, Oscar er så fint! Du har god smak altså :D

Håper også at kvalmen gir seg snart.. Gir seg heldigvis litt utover dagen nå, så lenge jeg husker på å spise ofte, så det er fremgang i det minste :) Hvordan er formen din?

Ææ, syns du? :) Føler meg mye større på kvelden, men er nok helst fordi jeg er så oppblåst da :p Gleder meg til magen begynner å synes ordentlig!
 
Back
Topp