Flere som ikke vil sove på dagen?

frøkna er nå 13 måneder og hun nekter å sove på dagen! Uansett hvor trøtt jeg ser at hun Er og at behovet for søvn er der! Hun sover fra 17/17.30-6/7 om morgenen. Hvordan er det med deres?
 
Sover som regel en dupp på 2-2,5 t..hvis vi er på farten så kan det bli to dupper i vogna på ca en time hver:)

Sovner til dupp ca 4t etter hun våkner på morgenen:)
 
Frøkna mi er 14,5 mnd og i barnehagen sover hun stort sett to timer på formiddagen og en time på ettermiddagen. Sover fra 18.30 og blir vekket ca 6.30. I helgene kliner hun til og sover til 8 og noen ganger 9-9.30. Våkner ikke på natten.
Eldste på 2,5 derimot, våkner flere ganger og holder det gjerne gående med skrik og krangel i 1-2 timer.
 
Sover en dupp på 2 timer fra rundt 10 til 12, og er ofte umulig å få han til å sove på ettermiddagen. Ender med at han er stuptrøtt av å ikke sove noe fra 12 til 19. Mye tull med dagsovingen for tiden
 
Min sover ca kl 13-15, så legger han seg igjen mellom kl 20-21 og sover til 7-8.
 
Så godt det må være at barna vi sove! Sovner kun i bil her eller vogn. Men da skal hun være trøtt!!! Legge hun i senga er håpløst. Uansett tidspunkt!!
 
Så godt det må være at barna vi sove! Sovner kun i bil her eller vogn. Men da skal hun være trøtt!!! Legge hun i senga er håpløst. Uansett tidspunkt!!
Hun sovet jo veldig mye om natten da, kanskje derfor hun ikke trenger å sove noe særlig på dagen? (Selv om det var veldig tidlig å kutte dagsoving :) ) her sover det fra 7 på kvelden til 5.30/6 på morgenen og så fra 1,5 til 2 timer på dagen... :)
 
Hun sovet jo veldig mye om natten da, kanskje derfor hun ikke trenger å sove noe særlig på dagen? (Selv om det var veldig tidlig å kutte dagsoving :) ) her sover det fra 7 på kvelden til 5.30/6 på morgenen og så fra 1,5 til 2 timer på dagen... :)


Siden hun sover hele natten så trenger hun sikkert ikke å sove på dagen. Men hun er jo så trøtt hele dagen. Jeg synes hun lita til å kutte ut dagsovingen. Men jeg må vel bare følge hun. Hun har satt rutinene så .. Hehe..
 
Lille her sover dupp en time etter hun står opp på ca 2-3 timer. Så er ho våken igjen 1,5-2 timer før hun sover nok en dupp. Legger seg til natta kl. 18 og sover til ca 07.00-08.00 :)
 
Back
Topp