Vi som bruker CBFM ;) !

Når på dagen tester dere? Jeg tester med morgenurin slik det står i bruksanvisningen at man skal, men lurer på om det kanskje kan gi bedre utslag om jeg tester på ettermiddagen?
Jeg tester på morningen slik som bruksanvisningen sier. Har egentlig hatt sterkest utslag på kvelden tidligere, men så viser det seg at jeg ikke har hatt eggløsning, så da tenker jeg at det sikkert ikke spiller noen rolle om jeg gjør det på morningen eller kvelden :)

Da skal jeg snart begynne med pp2 med monitoren :) Spennende! Håper det klaffer for meg og mange andre :D

Jeg tester på morningen slik som bruksanvisningen sier. Har egentlig hatt sterkest utslag på kvelden tidligere, men så viser det seg at jeg ikke har hatt eggløsning, så da tenker jeg at det sikkert ikke spiller noen rolle om jeg gjør det på morningen eller kvelden :)

Jeg har fortsatt ikke fått tilbake eggløsning etter jeg tok ut p-staven, ser det ut som. Får mange dager med høy, men har enda ikke fått Max. Pp 4 med monitor nå. Så greia er at jeg ikke vet i utgangspunktet når på døgnet det er sterkest i mitt tilfelle.. Har hatt det som ser ut til å være El-slim, så skjønner ikke hvorfor den ikke blir Max. Har jo så mange tegn på EL :-)

Dette er andre måneden hvor monitoren ber om tester i sånn 6 dager ca og viser kun lav og går rett på MAKSIMAL :-D

Betyr det at man er ekstra fruktbar eller? Noen som vet? :-) Mannen har ferie denne uken så jeg får hvertfall brukt tiden godt med han :-P

Skjønner ingen ting, fikk høy på cd8, og den fortsetter å være høy til rett før tr! Kan jeg ha for mye østrogen i kroppen?

Last edited:
Nei, neste pp kutter jeg ut monitor... Den gamle fikk jeg "max" på denne gangen, mens Advanced kun gav meg "høy" gjennom hele for tredje måneden på rad! Tok også en liten test idag ved å bruke pinnen fra igår (siden el likevel er over) - Advanced gav meg "høy" som vanlig, mens den gamle gav meg "lav"!! Den gav meg "høy" på samme pinnen igår... Nei, takke meg til billigstrimlene, CB-monitorene er "a waste of time and money". Neste stopp: fertilitetsklinikken!

Brukte monitoren i 4mnd, men fikk kun MAX en gang. Bruker den bare nå til å se hvor lange syklusene mine er..samboeren har fått påvist svært lavt antall og dårlige svømmere.

Jeg har sett så mange skriver her at EL er dagen etter når man får høy igjen etter to dager med max men i skrivet som følger med så står det at el vil være 24-36 timer etter første dagen med MAX?

Når vil da el ha vært hos meg når første dag med max var på onsdag og andre dagen var torsdag? :-)

Jeg har fortsatt ikke fått tilbake eggløsning etter jeg tok ut p-staven, ser det ut som. Får mange dager med høy, men har enda ikke fått Max. Pp 4 med monitor nå. Så greia er at jeg ikke vet i utgangspunktet når på døgnet det er sterkest i mitt tilfelle.. Har hatt det som ser ut til å være El-slim, så skjønner ikke hvorfor den ikke blir Max. Har jo så mange tegn på EL :)
Kanskje kroppen prøver, men ikke klarer å slippe? Temper du ved siden av??

Jeg har sett så mange skriver her at EL er dagen etter når man får høy igjen etter to dager med max men i skrivet som følger med så står det at el vil være 24-36 timer etter første dagen med MAX?

Når vil da el ha vært hos meg når første dag med max var på onsdag og andre dagen var torsdag? :)
Jeg tenker at el er på dagen med høy etter Max og er over når den viser lav igjen. Godt mulig jeg tenker helt feil da:p

Jeg tenker at el er på dagen med høy etter Max og er over når den viser lav igjen. Godt mulig jeg tenker helt feil da:p

Det er det jeg også har trodd at når den har vist to dager med max så er det én dag med høy og da er el også er den over når den er på lav igjen. Men i den boken så står det at monitoren registrerer LH stigning 24-36 timer før EL :-) Det vil jo si at egentlig så kan jo el være alt fra torsdag formiddag (24 timer) til torsdags kveld (36 timer) :-)

Det er det jeg også har trodd at når den har vist to dager med max så er det én dag med høy og da er el også er den over når den er på lav igjen. Men i den boken så står det at monitoren registrerer LH stigning 24-36 timer før EL :) Det vil jo si at egentlig så kan jo el være alt fra torsdag formiddag (24 timer) til torsdags kveld (36 timer) :)
Sånn sett ja, da forstod jeg deg nok mer riktig!:) Hmm.. Ikke lett å si altså.. humper i vei på dagene med maks og fram til lav vi, da må vi vel være sikret?:rolleyes:

Sånn sett ja, da forstod jeg deg nok mer riktig!:) Hmm.. Ikke lett å si altså.. humper i vei på dagene med maks og fram til lav vi, da må vi vel være sikret?:rolleyes:

Skulle tro man var sikret da ja :-)
Vi hadde kun onsdag første dag med max også våknet jeg torsdag med en sånn vond hoven følelse nedentil i hele bekkenet og rundt på en måte så lurer på om el gjerne har vært da? Skulle hatt den sånn egentlig i går.. Men det er ikke verre enn at det ikke har gått denne pp en så får vi bare prøve igjen neste pp da :-/
En pp fra eller til når vi likevel har prøvd så lenge spiller egentlig ikke så stor rolle :-/

Skulle tro man var sikret da ja :)
Vi hadde kun onsdag første dag med max også våknet jeg torsdag med en sånn vond hoven følelse nedentil i hele bekkenet og rundt på en måte så lurer på om el gjerne har vært da? Skulle hatt den sånn egentlig i går.. Men det er ikke verre enn at det ikke har gått denne pp en så får vi bare prøve igjen neste pp da :-/
En pp fra eller til når vi likevel har prøvd så lenge spiller egentlig ikke så stor rolle :-/
Det kan nok tenkes. Jeg vet jo ikke om jeg har hatt eggløsning til nå i det hele tatt siden blodprøvene før jul viste at jeg ikke hadde hatt det, så vet ikke om de el-symptomene jeg har hatt har vært psykiske eller faktiske. Men håper for dere at det var el og at dere traff blink!:) Om ikke, så får man som du sier bare kaste aeg på hesten og prøve igjen. Man kan ikke gi seg før slager er virkelig tapt! Hvor lenge har dere prøvd??

Det kan nok tenkes. Jeg vet jo ikke om jeg har hatt eggløsning til nå i det hele tatt siden blodprøvene før jul viste at jeg ikke hadde hatt det, så vet ikke om de el-symptomene jeg har hatt har vært psykiske eller faktiske. Men håper for dere at det var el og at dere traff blink!:) Om ikke, så får man som du sier bare kaste aeg på hesten og prøve igjen. Man kan ikke gi seg før slager er virkelig tapt! Hvor lenge har dere prøvd??

Vi har prøvd siden juni i fjor, da mistet vi så da ville vi prøve sånn skikkelig. Vi mistet i desember og januar så jeg har lyst på positiv test fortest mulig igjen.

Vi har prøvd siden juni i fjor, da mistet vi så da ville vi prøve sånn skikkelig. Vi mistet i desember og januar så jeg har lyst på positiv test fortest mulig igjen.
Så trist og urettferdig! Håper den sitter godt snart da! Har prøvd siden august selv, så kjenner til det å ha lyst på en positiv test!

Så trist og urettferdig! Håper den sitter godt snart da! Har prøvd siden august selv, så kjenner til det å ha lyst på en positiv test!

Det er vel sånn som skjer? Velger å tro at det som oftest er noe gale med spiren som gjør at den ikke er levedyktig men når man har kjent på symptomene i over en uke også mister man den dagen man venter mensen, da går man litt i tenkeboksen. Da i januar så fikk jeg en typisk "festeblødning" på ikm dagen også gikk det ennå en uke og da mistet vi! Har lyst å holde det litt for meg selv til jeg vet det går bra samtidig som jeg har lyst å glede mannen med en positiv test i påskedagene for da har vi fri begge to. Har ganske hektiske dager med jobb begge to og med tre barn så kan det lett gå i glemmeboken at man skal "overraske" litt :-)

Det er vel sånn som skjer? Velger å tro at det som oftest er noe gale med spiren som gjør at den ikke er levedyktig men når man har kjent på symptomene i over en uke også mister man den dagen man venter mensen, da går man litt i tenkeboksen. Da i januar så fikk jeg en typisk "festeblødning" på ikm dagen også gikk det ennå en uke og da mistet vi! Har lyst å holde det litt for meg selv til jeg vet det går bra samtidig som jeg har lyst å glede mannen med en positiv test i påskedagene for da har vi fri begge to. Har ganske hektiske dager med jobb begge to og med tre barn så kan det lett gå i glemmeboken at man skal "overraske" litt :)
Det er nok en god tankegang du har der! Skal jeg ta med meg videre:) Sender dere masse lykkeønskninger og håper du kan vise en fin test til mannen i påsken:)

Har du testet med en g-test? Kan være du er gravid når du får så mange dager med høy :)

Var inne på tanken jeg også, så tok en gtest! Den var negativ ;-) med tanke på at jeg mest sannsynlig ikke har hatt eggløsning så var det såpass liten sjans at jeg ble ikke så veldig skuffet heller... Men håper jo det klaffer etter hvert :-)

Back
Topp