Sender du febersykt barn i barnehagen?

Nettopp :) er tydeligvis vanskelig for enkelte å forstå. Snuppa vår er også varm av seg. Med en gang hun står opp fra senga er hun selvfølgelig varm og god, betyr da ikke at hun har feber.
Om du mener meg under enkelte som har vanskelig å forstå så stemmer ikke det. Jeg forstår jeg men sier likevel de aller fleste klarer å kjenne det om barnet har normaltwmp på 36.5
 
I vår barnehAge skal barna holdes hjemme i 24 timer etter at de er feber frie. Er nok mange som ikke holder den reglen. Og det er urolig synn da det tar så lang tid før vi blir kvitt det på avdelingen.
 
Ville nok aldri sendt barnet mitt i barnehagen med feber nei, når hun har feber er hun jo gjerne veldig slapp og utilpass, og man sender jo ikke syke barn i barnehagen.

Med det sagt så er temperaturregulering til små barn ikke utviklet og fungerer annerledes enn hos voksne. Den øker og synker raskere, og kroppstemperaturen øker f.eks mye hvis de f.eks er i et veldig varmt rom, men de er jo ikke syke per definisjon fordet om :)

Jeg har flere ganger henta i barnehagen fordi hun har hatt feber, når vi har kommet hjem har det som oftest gått over like fort som det kom og hun har vært i tipp topp form igjen. Så denne 24timers-regelen skjønner jeg ikke helt. Med mindre det åpenbart er hvis de har hatt sykdom/infeksjoner da.
 
Og som sagt. Unger er forskjellige.

Du synes det er rart/feil å se snørrete unger i bhg, siden din ikke er sånn. Andre unger rennet det av dersom det er en kald trekk, dvs hele vinteren. Derfor vil det alltid være unger det renner snørr av i en bhg. Det tar heldigvis vår på en strak arm, de vet at sånn er det bare

Og smitte fra en barnehage er ikke til å unngå uansett. Sånn er det når man samler mange folk. Da spres smitte. En fordel om alle holder syke barn hjemme, men likevel vil det smitte. Mye smitte spres før ungene er blitt syke også.
Åh, sukk. Hadde du nå bare lest det jeg har sagt. Jeg VET at unger er forskjellig! Noen renner det snørr på hele vinteren, mens MIN unge har kun rennende nese når han er syk. Var det bedre forklart nå da??? :rolleyes: Har ALDRI sagt at jeg synes det er rart/feil med snørrete unger. Er vant til det etter å ha vokst opp med unger rundt meg, OG har jobbet i både barnehage og på barneavdelingen på sykehuset(så vet alt om smittespredning). Jeg holder min sønn hjemme når det renner masse snørr og han hoster mye, for da er han skikkelig syk.
 
Åh, sukk. Hadde du nå bare lest det jeg har sagt. Jeg VET at unger er forskjellig! Noen renner det snørr på hele vinteren, mens MIN unge har kun rennende nese når han er syk. Var det bedre forklart nå da??? :rolleyes: Har ALDRI sagt at jeg synes det er rart/feil med snørrete unger. Er vant til det etter å ha vokst opp med unger rundt meg, OG har jobbet i både barnehage og på barneavdelingen på sykehuset(så vet alt om smittespredning). Jeg holder min sønn hjemme når det renner masse snørr og han hoster mye, for da er han skikkelig syk.
Det ble jo fremstilt som "dumt" av folk p sende snørrete og hostende barn i bhg for å smitte din, slik jeg klarer tolke det du skrev.

Hvorfor sukke over at sånne barn er der, dersom du vet at det er helt normalt at de er mer enn friske nok likevel?
 
Det ble jo fremstilt som "dumt" av folk p sende snørrete og hostende barn i bhg for å smitte din, slik jeg klarer tolke det du skrev.

Hvorfor sukke over at sånne barn er der, dersom du vet at det er helt normalt at de er mer enn friske nok likevel?
Har hverken sukket eller klaget over det. Tror du må lese på nytt hva jeg skrev i første innlegg. Det er du som vrir på svarene mine!
 
Men det er du, de aller fleste jeg kjenner klarer å kjenne at barnet er sykt når de gir barnet en kos på morningen .

Men du skjønner at hvis normaltemperaturen på barnet er 37.8 så vil vi ikke kjenne stor forskjell hvis bArnet har 38.2? Sånn er gutten min.. Derfor tror jeg nok jeg har sendt han med feber i barnehage/skole uvitende. Men han har heller ikke blitt sent hjem pga dårlig form altså..
 
Men du skjønner at hvis normaltemperaturen på barnet er 37.8 så vil vi ikke kjenne stor forskjell hvis bArnet har 38.2? Sånn er gutten min.. Derfor tror jeg nok jeg har sendt han med feber i barnehage/skole uvitende. Men han har heller ikke blitt sent hjem pga dårlig form altså..
Det har nå skrevet noen ganger. Har barnet normaltwmp på 37.8 så skjønner jeg det altså
 
Har sendt barnet mitt mange ganger i bhg med feber. Helt uvitende. Hun er ikke merkbar varm før temperaturen bikker 39,5 siden hun har høy normaltemp. Jeg har aldri blitt oppringt av bhg, men jeg har sett at hun har feber når jeg henter. Men vi er vant med temperatur opp mot 42, så er ikke så lett å alltid vite. Allmenntilstanden her blir ikke påvirket av feberen, men hva som er årsaken til feberen. Men når hun er syk (og feber, ja) holdes hun hjemme.
 
Har sendt barnet mitt mange ganger i bhg med feber. Helt uvitende. Hun er ikke merkbar varm før temperaturen bikker 39,5 siden hun har høy normaltemp. Jeg har aldri blitt oppringt av bhg, men jeg har sett at hun har feber når jeg henter. Men vi er vant med temperatur opp mot 42, så er ikke så lett å alltid vite. Allmenntilstanden her blir ikke påvirket av feberen, men hva som er årsaken til feberen. Men når hun er syk (og feber, ja) holdes hun hjemme.

Hvordan kan man være vant med feber i 42? Det er jo direkte livstruende og håper ikke det er vanlig med livstruende feber hos dere:eek:
 
Det er jo bare trist. Har ikke foreldrene tid til datteren sin? Jeg syns litt synd i de ungene som så å si aldri har fri. Heldigvis har vi stengt i påsken og romjulen, så det er tvungen fri. ;)

Det finnes foreldre som jobber turnus som ikke har fri helligdager. Bare sånn føre man dømmer foreldre for raskt:)
 
Hvordan kan man være vant med feber i 42? Det er jo direkte livstruende og håper ikke det er vanlig med livstruende feber hos dere:eek:
Opp mot 42 er helt uproblematisk så lenge det ikke varer over tid. Vi har hatt noen turer på legevakt og blitt sendt på sykehus i de tilfellene hvor paracet ikke virker. Sykehusapoteket lager ibux stikkpiller til oss sånn at vi kan få den ned selv hjemme. Nå er det en stund siden den har vært så høy da, heldigvis. Den kommer sjeldnere dess eldre hun blir. Utrolig hva man kan bli vant med. Første gangen trodde jeg hun skulle dø. Huden blir ganske ekkel når de blir så varme.
 
Selvsagt ikke! Her tar vi en feberfri dag hjemme før barnehage.. Skolebarnet sender vi når ham føler seg klar. Altså må være feberfri og kun lab feber dagen før og allmentilstand. Altså det samme som jeg selv ville gjort mtp jobb. Men han er så stor at han greier kjenne hva han orker og ikke.
 
Back
Topp