Sender du febersykt barn i barnehagen?

Feber er feber! Da er han hjemme :) Men følger kanskje ikke regelen om 24 timer hvis det er et lite blaff av feber :)
 
Holdet mine hjemme fra skolen om de er veldig sliten da de blir veldig lett syk når de er utslitt. Jobben er viktig for meg meg ikke viktigere en barna. Ofte derfor jeg sliter med å forstå de foreldre som bevisst sender sykt barn i Bhg eller på skole.

Enig! Får dårlig samvittighet for jobben når jeg er syk selv, men når det gjelder barnet mitt så går han foran alt annet og bryr meg ikke om at jeg må være borte fra jobb. Selvfølgelig så prøver vi å dele likt på fravær fra jobb oss foreldrene i mellom og noen ganger passer det bedre å være hjemme enn andre. Vår følges med sykehus kontroller ab nyrene og da er vi begge med hver gang ;) Kanskje litt overkill, men godt å være to, spesielt de gangene vi er på riksen i stedet for lokalsykehus
 
Men hva med feberbarn?
Nå sender ikke jeg barna mine i barnehage/skole om de har feber, men jeg har ett feberbarn som får feber av å sove lite f.eks. Så barnet legger seg med feber å står opp uten feber om natten var fin. Kan fint ha feber 1-2 ganger i uken og barnet er friskt, masse energi og ingenting som tyder på sykdom.
Jeg sender da barnet i barnehagen/skole dagen etter, når barnet var liten hadde vi legeerklæring på at det kunne vi. Hva tenker dere om slike barn? Bør de holdes hjemme? :)
Mine barn er helt like. Har gitt beskjed til skolen om det fordi de da forstår at det er vanskelig å vurdere. Men stort sett merket jeg forskjell på om det er feber på grunn sv for lite søvn eller fordi de er syke. Jeg tenker at det er OK å sende når man vet at det er søvn som er grunnen og så lenge barna er oppegående på dagen. I allefall slik jeg har gjort det. Heller holdt de hjemme dersom de har feber på morgenen
 
Enig! Får dårlig samvittighet for jobben når jeg er syk selv, men når det gjelder barnet mitt så går han foran alt annet og bryr meg ikke om at jeg må være borte fra jobb. Selvfølgelig så prøver vi å dele likt på fravær fra jobb oss foreldrene i mellom og noen ganger passer det bedre å være hjemme enn andre. Vår følges med sykehus kontroller ab nyrene og da er vi begge med hver gang ;) Kanskje litt overkill, men godt å være to, spesielt de gangene vi er på riksen i stedet for lokalsykehus
Jeg var alene med gutta fram t de var fem år. De var kronisk syke og vi bodde nesten på legevakt og barneklinikk frem til de var tre. Alt det måtte jeg stå oppi alene. Så nå har jeg med meg samboer på ALT selvom det kanskje er overkill :p er mye tryggere å være to :)
 
Her sender vi han ikke i barnehagen med feber nei, selvom allmenntilstanden kan være bra og han har energi til både det ene og det andre. Holder han hjemme en dag etter at feberen har gitt seg i tillegg.
 
Nei! Er nok heller motsatt: holder hjemme dersom han har opp imot feber, og jeg antar at den vil stige til feber iløpet av dagen (og det gjør den stort sett alltid de morgenene han har forhøyet temp)
 
Nei det gjør jeg ikke.
Men ei venninne av meg jobber i bhg og ved flere anledninger har de funnet Paracet i bleier på småunger. Trist:(
 
Jeg var alene med gutta fram t de var fem år. De var kronisk syke og vi bodde nesten på legevakt og barneklinikk frem til de var tre. Alt det måtte jeg stå oppi alene. Så nå har jeg med meg samboer på ALT selvom det kanskje er overkill :p er mye tryggere å være to :)

Ja, det er bede å være to om ansvaret :) Og skal barna igjennom skumle eller smertefulle undersøkelser, så kan det være tøft for foreldrene også
 
Apropos feber: Dere som jobber i bhg, hvordan måler dere temperatur der?
 
Ja, det er bede å være to om ansvaret :) Og skal barna igjennom skumle eller smertefulle undersøkelser, så kan det være tøft for foreldrene også
Ja, tror i mange tilfeller det var verre for meg enn for dem :p så kjenner at det er veldig godt å ha en å lene seg på nå :) ❤️
 
Apropos feber: Dere som jobber i bhg, hvordan måler dere temperatur der?
Under armen på store barn, i rumpa på de minste. Og har endelig skreket meg til et øre termometer på jobb :p måler stort sett et par ganger i løpet av en halvtime for å være sikker.
 
Under armen på store barn, i rumpa på de minste. Og har endelig skreket meg til et øre termometer på jobb :p måler stort sett et par ganger i løpet av en halvtime for å være sikker.

Jeg er veldig nysgjerrig, så unnskyld at jeg spør: Bruker dere engangs termometer beskyttelse?
 
Apropos feber: Dere som jobber i bhg, hvordan måler dere temperatur der?

Vi har hatt øretermometer og sånn til panna. Tror det er sistnevnte som er i bruk nå.

Hjemme nekter vesla rektalt, så hun måler jeg under armen. På lillebror måler jeg i rompa for han nekter ikke ennå. :p
 
Nei, sendte aldri i bhg om han hadde feber. Holdt ham helst hjemme én ekstra dag også etter tilfriskning. For meg var/er det en selvfølge :).
 
Jeg er veldig nysgjerrig, så unnskyld at jeg spør: Bruker dere engangs termometer beskyttelse?
Alltid ;) har vi ikke måler vi heller under armen og spriter etterpå. Såpass mange barn som må måles at å ikke bruke har aldri falt meg inn. Men vet ikke hva de gjør i andre Bhg. Bruker faktisk engangs beskyttelse til og med hjemme :p
 
Under armen på store barn, i rumpa på de minste. Og har endelig skreket meg til et øre termometer på jobb :p måler stort sett et par ganger i løpet av en halvtime for å være sikker.

Jeg har forstått det sånn at det ikke er lov å måle rektalt på barn i barnehagen? Sånn er det her.
 
Jeg har forstått det sånn at det ikke er lov å måle rektalt på barn i barnehagen? Sånn er det her.
Det må jeg undersøke!! Har ikke hørt noe om det faktisk. Takk for at du sa det :)
 
Alltid ;) har vi ikke måler vi heller under armen og spriter etterpå. Såpass mange barn som må måles at å ikke bruke har aldri falt meg inn. Men vet ikke hva de gjør i andre Bhg. Bruker faktisk engangs beskyttelse til og med hjemme :p

Bhg til niesen min bruker rektal måler uten engangsbeskyttelse. Synes det var litt merkelig. Så lurte på om det var vanlig
 
Vi har hatt øretermometer og sånn til panna. Tror det er sistnevnte som er i bruk nå.

Hjemme nekter vesla rektalt, så hun måler jeg under armen. På lillebror måler jeg i rompa for han nekter ikke ennå. :p

Måler alltid rektalt hjemme :) Han nekter ikke ennå. Rektalt er jo mest nøyaktig, men det skal jo være gjennomførbart også!
 
Back
Topp