Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så bra at hun har gått opp 180 gram. Da går det i riktig retning. Jeg kan forresten anbefale ammekontoret.no. Der er det en ammeveileder som er superdyktig og som kanskje kan hjelpe deg hvis tungebåndet ikke er problemet. Det finnes også temaer/veiledning på den nettsiden som du kanskje kan få nytte av?180g opp siste uken etter iherdig jobbing for å få i henne mest mulig. Tror jeg kan takke Afipran for det. Rikelig med melk hadde jeg neppe hatt ellers, for hun tømmer svært sjelden puppen. Enten sovner hun eller så har hun svelget så mye luft at hun må rapes, og da vil hun ikke legges til igjen. Til nød tar hun litt fra den andre puppen.
Gleder meg så utrolig til å finne ut om det er tungebåndet som er synderen, for sånn her skal det jo ikke være![]()
Takk for tips, det skal jeg sjekke ut!Så bra at hun har gått opp 180 gram. Da går det i riktig retning. Jeg kan forresten anbefale ammekontoret.no. Der er det en ammeveileder som er superdyktig og som kanskje kan hjelpe deg hvis tungebåndet ikke er problemet. Det finnes også temaer/veiledning på den nettsiden som du kanskje kan få nytte av?![]()
Som jeg skulle skrevet det selv. Ha maser om dårlig vektoppgang, men ungen er blid, våken og utvikler seg som hun skal. Jeg har snakket med to ulike ammeveiledere i dag og de sier begge at jeg skal slappe av og kose meg med snuppa. Jeg skal gi pupp minimum hver tredje time om hun ikke våkner skal jeg vekke henne.Sniker litt. Godt å høre jenta di har blitt bedre fra forkjølelsen! Ville bare si at jenta mi hadde dårlig vektoppgang lenge. Helsesøster stressa med det noe som stressa meg. Prøvde alt mulig med pumping og erstatning og ammet og ammet men ingenting hjalp. Erstatning spyttet hun bare ut igjen. Men hun har hele veien stort sett vært blid, våken og utviklet seg akkurat som hun skal. Byttet etterhvert helsesøster pga vi flyttet og hun var mye mer avslappet ang vektoppgangen og sa at det viktigste er at babyen er våken, fornøyd og utvikler seg normalt. Ergo, jenta mi la på seg lite, men akkurat så mye som hun hadde planer omTror noen helsesøstre henger seg litt for mye opp i kurvene og antall gram i uka. Jeg er veldig lei meg for alt stresset jeg ble påført de første månedene pga vekta når jeg egentlig bare kunne ha slappet av og kost meg med ammingen. Synes bildet du la ut av kurven til jenta di så helt grei ut jeg. Vet ikke om dette er noe hjelp til deg, men jeg skulle iallefall ønske at noen sa "bare slapp av" til meg da det verste stod på. Håper det går fint fremover og at klipping av tungebåndet gjør ammingen lettere!
![]()
Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive, og for gode ordSniker litt. Godt å høre jenta di har blitt bedre fra forkjølelsen! Ville bare si at jenta mi hadde dårlig vektoppgang lenge. Helsesøster stressa med det noe som stressa meg. Prøvde alt mulig med pumping og erstatning og ammet og ammet men ingenting hjalp. Erstatning spyttet hun bare ut igjen. Men hun har hele veien stort sett vært blid, våken og utviklet seg akkurat som hun skal. Byttet etterhvert helsesøster pga vi flyttet og hun var mye mer avslappet ang vektoppgangen og sa at det viktigste er at babyen er våken, fornøyd og utvikler seg normalt. Ergo, jenta mi la på seg lite, men akkurat så mye som hun hadde planer omTror noen helsesøstre henger seg litt for mye opp i kurvene og antall gram i uka. Jeg er veldig lei meg for alt stresset jeg ble påført de første månedene pga vekta når jeg egentlig bare kunne ha slappet av og kost meg med ammingen. Synes bildet du la ut av kurven til jenta di så helt grei ut jeg. Vet ikke om dette er noe hjelp til deg, men jeg skulle iallefall ønske at noen sa "bare slapp av" til meg da det verste stod på. Håper det går fint fremover og at klipping av tungebåndet gjør ammingen lettere!
![]()
Godt å høre! Skal prøve på det sammeSom jeg skulle skrevet det selv. Ha maser om dårlig vektoppgang, men ungen er blid, våken og utvikler seg som hun skal. Jeg har snakket med to ulike ammeveiledere i dag og de sier begge at jeg skal slappe av og kose meg med snuppa. Jeg skal gi pupp minimum hver tredje time om hun ikke våkner skal jeg vekke henne.
Godt å høre at hun er ei blid jente og at puppen allerede er mer populær!Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive, og for gode ord
Jeg har jo verdens gladeste lille frøken jeg også, så det er vanskelig å forstå at hun skal være sulten og få for lite mat! Hun smiler dagen lang, gråter lite og utvikler seg i en rasende fart. Jeg har troen på at tungebåndet vil hjelpe litt på ammingen og hun har allerede blitt mye mer begeistret for puppen nå som hun er frisk igjen![]()
Lykke til!! Skjønner godt at du gruer deg, men dette går nok fint. Tvi tvi!!Plutselig ble det ledig time til klipping, i dag! :O Og jeg må gå alene siden pappaen er på jobb. Huttetu.
Lykke til i dagPlutselig ble det ledig time til klipping, i dag! :O Og jeg må gå alene siden pappaen er på jobb. Huttetu.
Masse lykke til!Plutselig ble det ledig time til klipping, i dag! :O Og jeg må gå alene siden pappaen er på jobb. Huttetu.
Så bra at det gikk fint!TakkDet gikk jo helt fint. Typisk at man gruer seg uten grunn
Litt ekkelt såklart, men jeg var mest redd for hysterisk skrik og smerte hos lille. Hun sov helt til han åpnet munnen hennes. Skrek i ca.3 sek og deretter sovnet hun igjen med en gang. Bittelitt blod, men ikke mye. Har ikke merket at hun har hatt noe ubehag etterpå heller, men pappaen har så vondt av henne at han ville gi henne en Paracet. (Bare hun rynket på nesen ble han redd hun hadde vondt
)
Så bra det gikk fint! Hvordan har ammingen gått etter klippet? Håper dere merker bedring nåTakkDet gikk jo helt fint. Typisk at man gruer seg uten grunn
Litt ekkelt såklart, men jeg var mest redd for hysterisk skrik og smerte hos lille. Hun sov helt til han åpnet munnen hennes. Skrek i ca.3 sek og deretter sovnet hun igjen med en gang. Bittelitt blod, men ikke mye. Har ikke merket at hun har hatt noe ubehag etterpå heller, men pappaen har så vondt av henne at han ville gi henne en Paracet. (Bare hun rynket på nesen ble han redd hun hadde vondt
)