Jobbstart og baby på 11 mnd

Hva mener du jeg skal gjøre da? Bryte opp munnen hennes og tvinge inn skjea?
Er en smule lei av å måtte forklare meg nå!
For noe sånt skal du ikke måtte forklare deg!
Noen er bare litt tregere med fast føde og det kan være mange grunner til det! At noen ikke evner å forstå det skal du ikke tenke på!
Vi er alle heldigvis ikke like!
 
Jeg vet bare at de krever legeerklæring hvis barne skal ha mme/flaske i frøknas bhg.
Den legeerklæringen er forhåpentligvis ikke vanskelig å få. Heldigvis ikke sånn her. Vet om bhg som har blitt veiledet av helsestasjon og ernæringsfysiolog når det gjelder barn med spisevegring. Det er litt mer løsningsorientert enn å ikke få noe som helst.
 
Hva mener du jeg skal gjøre da? Bryte opp munnen hennes og tvinge inn skjea?
Er en smule lei av å måtte forklare meg nå!
Det er rart med det. Man får en negativ person på seg og mange positive. Og hvem påvirker mest? Den negative. Nei, legg den dama vekk og hør heller på alle de positive svarene du har fått. Dette kommer til å ordne seg :)
 
Det er sant! Men når man er eneste sykepleier på jobb er det vanskelig... Hva skal de gjøre, leie inn en sykepleier for en time? Hadde vi hatt flere sykepleiere på jobb skulle jeg lett søkt om ammefri!

Det er derfor du må få tilrettelagt. Ergo ikke jobbe de vaktene du er alene Spl men omplassert til f eks dagvakt :) på nattevakter hos oss blir vi omplassert til dag/kveld om vi trenger ammefri under den arb tiden
 
Jeg vet bare at de krever legeerklæring hvis barne skal ha mme/flaske i frøknas bhg.

Her får barna det vi foreldre sier de skal ha :) så lenge det ikke er medisiner..

Krever Bhg virkelig det? Hva om ungen er under året når den begynner? Det hender jo.. Skal ungen da ikke få melk? De skal jo ikke ha kumelk engang.. Da kreve legeerklæring blir for meg veldig merkelig! Kreve legeerklæring for noe som da egentlig er en selvfølge..
 
Hvorfor det? De gir jo barna kumelk så hvorfor i all verden må man ha legeerklæring for at et menneskebarn skal ha melk fra egen rase? Det er det dummeste jeg har hørt!

Ikke spør meg?

Barnet mitt kasta flaska i veggen da hun var 10 mnd. Så det var aldri noe problem sa hun begynte i bhg en måned senere.
 
Her får barna det vi foreldre sier de skal ha :) så lenge det ikke er medisiner..

Krever Bhg virkelig det? Hva om ungen er under året når den begynner? Det hender jo.. Skal ungen da ikke få melk? De skal jo ikke ha kumelk engang.. Da kreve legeerklæring blir for meg veldig merkelig! Kreve legeerklæring for noe som da egentlig er en selvfølge..

Jepp det gjør vi, frøkna var 11 mnd da hun begynte. Men hadde slutter
med flaske.
 
Hva mener du jeg skal gjøre da? Bryte opp munnen hennes og tvinge inn skjea?
Er en smule lei av å måtte forklare meg nå!

Ungen spiser i hvertfall ikke med fri tilgang til melk.
 
En liten kommentar fra sidelinjen - har lagt merke til at miss_30 elsker å trolle. Så ville ikke tatt hennes innlegg så veldig seriøst. Ser ut som hun har slettet brukeren sin?

For øvrig / stakkars dere som er så perfekte og sitter med fasiten. Håper ikke dere får barn med spisevegring eller søvnproblemer :) for det at dere har barn uten disse problemene er jo bare et resultat av at dere har gjort alt riktig... Eller? Hmm...

Edit - Åja ser nå at hun har byttet til mamsemumsen. Men det er jo greit å vite.
 
Last edited:
Hun tar ikke flaske! Da blir hun bare illsint :p Heldigvis har hun fått litt mer smaken på fast føde de siste dagene :p

Til det at ho ikke tar flaske! Tar ho tutkopp? For lillegutt her tar ikke flaske men tutkopp, så da får han melk i den :)

Og ikke lett med de små! De kan ha en utrolig sterk vilje :p
 
Av erfaring kan jeg si at de som sitter på sin høye hest faller hardt!
Slitt mye med mine gutter både i forhold til mat og søvn siden de ble født (de er 7 år nå). Nærmest bodd på legevakt og barneklinikk de første årene.
Problemet er jo egentlig ikke å ha "slike barn", men mangelen på forståelse hos dem som ikke har kjent på det selv. Desverre for min del var en av disse min stemor. Men nå har hennes barn begynt å bli ganske utfordrende som tenåringer, så er ikke så mye kritikk der i fra lengre ;)

Uansett så har vi alle ulik erfaring og ulike meninger. For mange er det vanskelig å sette seg inn i ting de ikke har erfart selv. Dette er naturlig nok.
Jeg aner ikke hvordan det er å ha "enkle" barn, jeg aner ikke hvordan det er å ha et alvorlig sykt barn. Jeg aner heller ikke hvordan andre får ting til å gå rundt med 4-5 barn. Men er unødvendig å komme med ufine kommentarer til andre for det.

Respekt for hverandre og for at vi har ulike meninger hadde jo vært fint. Synes det er trist at en som ber om tips og råd og andres erfaringer i stede skal ende opp med en tråd hvor flere "går løs" på hverandre med personangrep og unødvendige kommentarer. Er ikke dette ment som et forum hvor man kan prate og dele erfaringer? Bare spør.
 
Back
Topp