Jobbstart og baby på 11 mnd

Dette er altså ikke bare noe frøkna mi har fått for seg :p
Moren min har passet henne på denne tiden en gang (jeg var i gangavstand unna) og hun roet seg ikke :p Pappaen har prøvd mange ganger mens jeg er i første etasje, men nei :p Men dette er vel bare en lang periode, som forhåpentligvis roer seg snart! I natt har hun vært våken veldig mange ganger, men så i går at en tann nesten har brutt igjennom!
Med vår nytta det ikke om jeg var i en annen etasje, tror hun lukta det for nekta å la pappaen roe seg da. Men hvis jeg ikke var i huset gikk det faktisk bedre. Så det kan jo hende at dere er like heldige og at hun aksepterer pappaen når du ikke er hjemme. ;)
 
Seriøst? Orker du ikke prate høflig til andre mennesker?

Vet du hvor mange ganger pappaen har stått oppe i mange timer å bysset/sunget/strøket på henne for å få henne til å sovne igjen?

Hvor mange måneder vi har prøvd å få henne til å spise fast føde?
Tror du sultfølelse bare forsvinner hvis man har gode søvnrutiner?
Høflig? Tror det må være mangel på søvn som gjør deg så nærtagende og overdramatiserer alt jeg skriver.
 
Det er sant! Men når man er eneste sykepleier på jobb er det vanskelig... Hva skal de gjøre, leie inn en sykepleier for en time? Hadde vi hatt flere sykepleiere på jobb skulle jeg lett søkt om ammefri!
Det er arbeidsplassens problem. Du har krav på det, da må de bare løse det på en eller annen måte. Hva er viktigst, barnet eller jobben? Fuck dårlig samvittighet for jobben, har man rettigheter på jobben så har man rettigheter på jobben :) Da får de kanskje gi deg kun dagvakter en periode da feks ;)

Husk at det er faktisk en grunn til at det finnes ammefri. Fordi det er helt vanlig at barn fremdeles trenger pupp. Det er anbefalt å fortsette ammingen lengre enn permisjonstiden og da skal ammefri forhindre at ammingen og melkeproduksjonen ikke kan opprettholdes fordi mor må ut i jobb.
 
Last edited:
Høflig? Tror det må være mangel på søvn som gjør deg så nærtagende og overdramatiserer alt jeg skriver.

Du orker jo ikke svare på de andre spørsmålene! Lykke til videre ved å tro at alt som funker for ditt barn fungerer for andre sine også! Jeg orker ikke diskutere mer med deg. Du har null forståelse for at barn ikke er like.
 
Du orker jo ikke svare på de andre spørsmålene! Lykke til videre ved å tro at alt som funker for ditt barn fungerer for andre sine også! Jeg orker ikke diskutere mer med deg. Du har null forståelse for at barn ikke er like.
*redigert av moderator*
 
Last edited by a moderator:
Skal jeg svare på hvor mange ganger pappaen bysser ungen? Det vet da vel ikke jeg. Jo takk og lykke til du også. Blir nok folk av ungen din etter hvert også:)

Ungen er jeg ikke bekymret for, verre med voksene mennesker som ikke eier høflighet.
Ellers så har jeg en på snart 4 år som er en helt normalt fungerende gutt og lillesøster er ganske normal hun også selv om du mener alle babyer bør sove 12 timer i strekk ;)
 
Ungen er jeg ikke bekymret for, verre med voksene mennesker som ikke eier høflighet.
Ellers så har jeg en på snart 4 år som er en helt normalt fungerende gutt og lillesøster er ganske normal hun også selv om du mener alle babyer bør sove 12 timer i strekk ;)
Enig med deg. Jeg pleier å synes at det er kjipt å være så isolert, men så ser jeg enkelte på nett og finner ut at slikt klarer jeg meg nye bedre uten. Kverulering av en annen verden, og helt uten selvinnsikt. Jeg tror nok dere vil få det til etter hvert, selv om set kanskje blir hardt for den lille. Masse lykke til :)
 
Ungen er jeg ikke bekymret for, verre med voksene mennesker som ikke eier høflighet.
Ellers så har jeg en på snart 4 år som er en helt normalt fungerende gutt og lillesøster er ganske normal hun også selv om du mener alle babyer bør sove 12 timer i strekk ;)
Håper det ordner seg hos dere, AnnLykkelig:)
Jeg er 100% overbevist om at du gjør det beste du kan for ditt barn!
Men makan til kommentarer i denne tråden!:eek: at voksne mennesker får seg til å være så uhøflig og nedlatende sjokkerer meg...:rolleyes:
 
Jeg har skrevet at barn er ulike. Poenget var at det er dumt å vente til 2 uker før permisjonen er over før man innser at en burde vært mer forberedt på å reise fra barnet sitt.
Nå har vell Ts forklart at de har prøvd, men at det faktisk ikke har gått på dette barnet av diverse årsaker???!!
 
Jeg har skrevet at barn er ulike. Poenget var at det er dumt å vente til 2 uker før permisjonen er over før man innser at en burde vært mer forberedt på å reise fra barnet sitt.
Det har hun gjort uten at det hjalp. Nei det har ikke noe med dårlig innsats fra mor å gjøre. Fra naturens side skal mor og barn være sammen mye lengre enn vårt samfunn legger opp til. De babyene som krever å ha mor nær seg har bare gode overlevelsesinstinkter ;) Så tilbake til poenget - barn er ulike som du skriver.
 
Skal jeg svare på hvor mange ganger pappaen bysser ungen? Det vet da vel ikke jeg. Jo takk og lykke til du også. Blir nok folk av ungen din etter hvert også:)
Jeg er sjokkert, og jeg blir både sint og lei meg av å lese ting som "det blir nok folk av ungen din også". Makan til nedlatende undertone i samtlige av dine innlegg. Det er jo helt utrolig!
 
Jeg er sjokkert, og jeg blir både sint og lei meg av å lese ting som "det blir nok folk av ungen din også". Makan til nedlatende undertone i samtlige av dine innlegg. Det er jo helt utrolig!
Helt enig med deg. Syns det er skremmende hvor nedlatende folk kan være mot andre. Og det hjelper ikke hvor mange smilefjes man bruker, det er like ille fordi om.
 
Enig med deg. Jeg pleier å synes at det er kjipt å være så isolert, men så ser jeg enkelte på nett og finner ut at slikt klarer jeg meg nye bedre uten. Kverulering av en annen verden, og helt uten selvinnsikt. Jeg tror nok dere vil få det til etter hvert, selv om set kanskje blir hardt for den lille. Masse lykke til :)

Slik klarer man seg mye bedre uten ja! Tusen takk :) Vil tro det går seg til :) Er bare litt spent :p
 
Håper det ordner seg hos dere, AnnLykkelig:)
Jeg er 100% overbevist om at du gjør det beste du kan for ditt barn!
Men makan til kommentarer i denne tråden!:eek: at voksne mennesker får seg til å være så uhøflig og nedlatende sjokkerer meg...:rolleyes:

Tusen takk ❤️
Ja, det er helt utrolig!
 
Forslag fra en som har vært her en stund: Hva om alle sammen bare går stille og rolig ut av denne tråden nå. Gå ut i været, få litt frisk luft, Drikk en kopp kaffe eller te. Se at verden er vakker og snart er det vår!

Jeg vil ikke kommentere selve problemet til TS her, men jeg ser et annet problem i denne tråden jeg vil adressere.
At noen mener noe man ikke er enige i, er vel og greit. Om noen snakker på en måte som ikke passer deg, eller du syns er nedsettende, er selvsagt ikke greit. Men i denne tråden er det kanskje flere enn en person som er litt ufine med hverandre eller?

Skal vi lære barna våre å håndtere konflikter på en ordentlig måte må vi begynne med oss selv. Og å snakke ufint til noen som snakker ufint til oss selv er vel strengt tatt en klassisk eskalering som ender med mye ugreie her i verden.

Så mitt motto for dere som kjenner at det begynte å klø litt ugreit nå: Ikke vær den mammaen. Lag det gjerne til ditt motto også.
Aldri vær den mammaen!

Og AnnLykkelig: Dette går over. denne perioden med kaos og jobbstart. Vondt og fortvilende når det står på. Men det går over.
 
Jeg synes det er rart at de som ammer ikke forbereder seg bedre til de skal ut i jobb igjen. Ser at denne problemstillingen gjentar seg her inne. Barnet er nesten ett år og da er det på tide at hun klarer seg natta gjennom uten pupp. Barnet burde også sove i egen seng. Det er så mange som lager ris til egen bak. Er kanskje på tide at barnet venner seg til pappaen?

Nå synes jeg du tråkker veldig på dyp grunn altså. Hva folk velger å gjøre er helt opp til de.

Slike holdninger du har er fryktelig gammeldagse og lite barnevennlige, mener nå jeg. Hva skjedde med tryggheten og følge barnets behov?

Det med at barnet skal venne seg til pappaen synes jeg at man skal gjøre på barnets premisser og ikke at man skal tvinge det. Det er helt naturlig at mor er den første barnet velger å gå til.

At barnet vil ha pupp om natten er også helt naturlig.
 
Back
Topp