Jobbstart og baby på 11 mnd

Kan et tips være å begynne å gi litt flaske da? Her fikk gutten mme til han var langt over året. Var heller ikke noe interessert i mat (er forsåvidt ikke det nå heller) så da fikk han mme for å få i seg mest mulig næring. Uansett om du pumper litt eller gir mme, så er jo det noe pappaen kan gi på kvelden om det roer litt.
 
Mange ettåringer har behov for kos og tryģghet på natta jo... Å tolke ting er ikke bestandig like heldig. Jeg skal ikke engang skrive hva slags person jeg ville tolket deg som utifra innleggene dine.
Hvorfor er det relevant hva du synes om meg? Vi diskuterer en problemstilling, så hva du personlig synes om meg spiller ingen rolle
 
Jeg brukte permisjonstiden til å forberede babyen på gode rutiner til jeg skulle i jobb igjen. Får igjen for det senere;) Slipper "å nei, i morgen er permisjonen over og ungen får pupp døgnet rundt enda, sover fortsatt i samme seng som meg og liker ikke pappaen sin, hva gjør jeg nå"?.

Herrefred så nedlatende det går an å bli mot andre mennesker?!! Blir faktisk litt sjokkert av dine holdninger i denne tråden!!

Tenk hvor mye tryggere en baby som får komme seg inn i gode rutiner selv, med kos og trøst når h*n har behov for det, faktisk er! Baby som faktisk blir møtt på sine behov..
 
Nei, det er mulig at en ettåring som spiser godt med fast føde om dagen ikke har behov for pupp om natta.

Men når man ikke spiser særlig med fast føde kan man ikke regne med at babyen sover hele natta uten mat. Vil du da tvinge et barn til å sovne igjen når det er sultent??? Jeg er enig i at det nok ikke er sulten kl 21/22, men da er det et nærhetsbehov som må dekkes.

Jenta mi på 3.5 år har nå sovet natta gjennom uten oppvåkning 3 netter på rad. Endelig ser det ut til at det kanskje ordner seg her og. Men hun sovner heldigvis fort hos oss også hun på natten altså ;-)
Hvorfor skal vi da "vinne kampen" ved å holde oss våkne om natta for at hun skal gråte seg i søvn igjen? Jeg har mer tro på at det er viktigere at alle får sove om natta jeg og er opplagte til en ny dag ;-)


Og du - hold deg fast: hun fikk pupp om natta (sånn i 4-5 tiden) helt til hun var nesten 2 år ;-) )
Du skriver ikke noe om hvorfor ungen din på 3,5 år ikke har begynt å sove om nettene før nå, så litt vanskelig å ta stilling til det. Men pupp 4-5 om natten når barnet er 2 år er unødvendig. Er kanskje ikke så rart hun ikke har sovet rundt før nå;)
 
Herrefred så nedlatende det går an å bli mot andre mennesker?!! Blir faktisk litt sjokkert av dine holdninger i denne tråden!!

Tenk hvor mye tryggere en baby som får komme seg inn i gode rutiner selv, med kos og trøst når h*n har behov for det, faktisk er! Baby som faktisk blir møtt på sine behov..
Tryggere enn hvem da? Det er snakk om å gjøre ting gradvis, i babyen tempo, og ikke 2 uker før permisjonslutt.
 
Du skriver ikke noe om hvorfor ungen din på 3,5 år ikke har begynt å sove om nettene før nå, så litt vanskelig å ta stilling til det. Men pupp 4-5 om natten når barnet er 2 år er unødvendig. Er kanskje ikke så rart hun ikke har sovet rundt før nå;)
Tja, det kan man aldri vite ;-)

Men vi har ikke hatt som mål at noen skal gråte seg i søvn, eller være sultne om natta. Eller evt ikke få nærhet.

Vi prioriterer å sove når vi kan ;-)
Jeg vil mye heller ha henne i senga med meg om natta enn at hun våkner kl 06 om morran som det omtrent har vært nå i vinterferien ;-)
Hun har mye mer godt av søvn enn at vi absolutt skal presse henne til å sove i egen seng hele natta ;-)

Hun sov på vårt soverom til hun fikk eget rom da hun var 13 mnd.

Mye av grunnen til at det et blitt sånn her er pga hun fikk astmadiagnose som 9 mnd gammel. Hun hadde rs-virus da hun var 6 mnd, og vi slet mye med pustestopp på natta etter det og før hun fikk medisiner.
Hun har vært mye syk, både kraftige forkjølelser, falsk krupp og astmaanfall, og det beste da har vært å ha henne hos oss for å ha kontroll.
Denne vinteren har hun vært mindre syk, og jeg satser på at det snur etterhvert.

Men det er jo klart at alt dette har påvirket søvnen.

Men det er jo mulig du har en annen forklaring på hvorfor hun har hatt urolig søvn, du som er eksperten på barn og søvn ;-)
 
Tja, det kan man aldri vite ;-)

Men vi har ikke hatt som mål at noen skal gråte seg i søvn, eller være sultne om natta. Eller evt ikke få nærhet.

Vi prioriterer å sove når vi kan ;-)
Jeg vil mye heller ha henne i senga med meg om natta enn at hun våkner kl 06 om morran som det omtrent har vært nå i vinterferien ;-)
Hun har mye mer godt av søvn enn at vi absolutt skal presse henne til å sove i egen seng hele natta ;-)

Hun sov på vårt soverom til hun fikk eget rom da hun var 13 mnd.

Mye av grunnen til at det et blitt sånn her er pga hun fikk astmadiagnose som 9 mnd gammel. Hun hadde rs-virus da hun var 6 mnd, og vi slet mye med pustestopp på natta etter det og før hun fikk medisiner.
Hun har vært mye syk, både kraftige forkjølelser, falsk krupp og astmaanfall, og det beste da har vært å ha henne hos oss for å ha kontroll.
Denne vinteren har hun vært mindre syk, og jeg satser på at det snur etterhvert.

Men det er jo klart at alt dette har påvirket søvnen.

Men det er jo mulig du har en annen forklaring på hvorfor hun har hatt urolig søvn, du som er eksperten på barn og søvn ;-)
Jeg skjønner selvfølgelig at alle er ulike. Min kom ikke ut med rutiner heller;) Men jeg har vært innstilt på å få til gode rutiner for hans del helt fra starten, men det betyr ikke at jeg lot han skrike om natten, ikke ga han mat ved behov, ikke ga han kos og trygghet, osv. Men nå har ikke min vært mye syk da, tross at han er flaskebarn;) Hvorfor kan hun ikke sove i egen seng frem til hun våkner, så komme oppi senga?
 
Står det noe om at hun har prøvd å avvenne pupp om natten og få henne til å sove hele natten i egen seng da? Nei. Da har hun kanskje ikke prøvd så veldig heller.
Hvorfor må alle avvennes når de er rundt 6 mnd? Hvorfor er det viktig at de skal sove rundt? Hvorfor er det viktig at de skal ligge i sin egen seng? Og hvorfor anbefaler Who at barn blir ammet lenger enn 1 år om de ikke trenger det?
 
Hvorfor må alle avvennes når de er rundt 6 mnd? Hvorfor er det viktig at de skal sove rundt? Hvorfor er det viktig at de skal ligge i sin egen seng? Og hvorfor anbefaler Who at barn blir ammet lenger enn 1 år om de ikke trenger det?
Hvorfor det er viktig at de sover rundt? For en god utvikling og for å få god og nok søvn.
 
Jeg skjønner selvfølgelig at alle er ulike. Min kom ikke ut med rutiner heller;) Men jeg har vært innstilt på å få til gode rutiner for hans del helt fra starten, men det betyr ikke at jeg lot han skrike om natten, ikke ga han mat ved behov, ikke ga han kos og trygghet, osv. Men nå har ikke min vært mye syk da, tross at han er flaskebarn;) Hvorfor kan hun ikke sove i egen seng frem til hun våkner, så komme oppi senga?
Jo det er det hun gjør :)
Legges i sin egen seng om kvelden, og kommer evt selv inn til oss om natta.

Men ts sin baby legges også i egen seng om kvelden vet jeg.

Ja alle er ulike, på godt og vondt :)

Var mye lettere å få Storebror inn i gode rutiner. Men han var til gjengjeld frisk og det var ikke så mye styr.
 
Lykke til, det går nok fint :) kanskje du kan få tilrettelagt så du slipper aftenvakter?
 
Back
Topp