Jobbstart og baby på 11 mnd

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Frøkna er 11 måneder og om et par uker begynner jeg i jobb. Ammer enda, og ammer endel på dagen da hun ikke er så super interessert i mat og vi ammer mange ganger om natten.

Hun våkner ofte ved 21-22 tiden på kvelden og roer seg oftest ikke igjen før hun kommer over i vår seng og blir ammet. Hun skal helst ikke holdes av noen annen enn meg da hun er sliten/trøtt/sulten/lei seg.

Hun har nok et stort nærhetsbehov da hun ligger klistret inntil meg om natten.

Dagvaktene bekymrer meg ikke. Hun spiser grøt og drikker litt vann, så da klarer hun seg! Men kveldsvaktene, da jobber jeg ofte til 22.30. Hun roer seg ikke hos mannen på kvelden.

Noen som har noen erfaringer med at det går seg til? Tenker jo at det bare må gå seg til. Men får litt dårlig samvittighet for at jeg må reise fra henne :p
 
Det går seg til☺ men du har krev på inntil to timer ammerfri pr vakt tror jeg det er. En time betalt fram til hun er ett år. Hvis du feks benytter deg av en en time ammefri på Kvelden så du kan gå 21:30 istedenfor?
 
Det går seg nok til selvom det ikke virker sånn akkurat nå. Gi far og datter mer tid om kvelden og la han ta kveldsstellet og legge hun. du kan å venne hun av med ammingen, om du tenker det er ok men du har jo rett på amme pause da så kanskje du kan slutte tidligere?
 
Jeg synes det er rart at de som ammer ikke forbereder seg bedre til de skal ut i jobb igjen. Ser at denne problemstillingen gjentar seg her inne. Barnet er nesten ett år og da er det på tide at hun klarer seg natta gjennom uten pupp. Barnet burde også sove i egen seng. Det er så mange som lager ris til egen bak. Er kanskje på tide at barnet venner seg til pappaen?
 
Jeg synes det er rart at de som ammer ikke forbereder seg bedre til de skal ut i jobb igjen. Ser at denne problemstillingen gjentar seg her inne. Barnet er nesten ett år og da er det på tide at hun klarer seg natta gjennom uten pupp. Barnet burde også sove i egen seng. Det er så mange som lager ris til egen bak. Er kanskje på tide at barnet venner seg til pappaen?
Hva det er "på tide for" er da opp til den enkelte familie å finne ut av?

Hvilken seng ungene ligger i har da ikke noen fasit! Ei heller om det er rett for noen å gi melk på kvelden etter at baby har sovet noen timer.
 
Hva det er "på tide for" er da opp til den enkelte familie å finne ut av?

Hvilken seng ungene ligger i har da ikke noen fasit! Ei heller om det er rett for noen å gi melk på kvelden etter at baby har sovet noen timer.
Nå er vel strengt tatt "babyen" såpass stor at den klarer seg uten pupp døgnet rundt.
 
Jeg synes det er rart at de som ammer ikke forbereder seg bedre til de skal ut i jobb igjen. Ser at denne problemstillingen gjentar seg her inne. Barnet er nesten ett år og da er det på tide at hun klarer seg natta gjennom uten pupp. Barnet burde også sove i egen seng. Det er så mange som lager ris til egen bak. Er kanskje på tide at barnet venner seg til pappaen?

Det kan være gode grunner for at babyen ammer ofte og lenge.. sykdom/allergi f eks..
Å sove i egen seng er da vel noe opp til hver enkelt familie?

Jeg har selv hatt barn som har diet ofte og hyppig.. Babyen min er nå 8 mnd og pga mye problemer med mat og smerter har vi ikke kommet lengre enn at vi holder nå på på å kutte nattamming. Egentlig skulle jeg begynt på jobb selv. Men takk og lov for ferie har jeg enda en mnd igjen..

Jeg får ammefri intill 2 timer per vakt over 7 timer. Jeg har tidligere gått 2 timer før slutt da det ikke har gått å kommet og dratt eller fått babyen inn til jobb.. Blir automatisk mye mindre amming når man starter å jobbe
 
Nå er vel strengt tatt "babyen" såpass stor at den klarer seg uten pupp døgnet rundt.

Døgnet rundt ja. En tår på kvelden før den lange natta kan dog være det som gir god nattesøvn for familien.

Barn er ulike. Det finnes ikke en universell fasit på når det er ok å gå 12 timer uten mat.
 
Døgnet rundt ja. En tår på kvelden før den lange natta kan dog være det som gir god nattesøvn for familien.

Barn er ulike. Det finnes ikke en universell fasit på når det er ok å gå 12 timer uten mat.
Står at hun ammer mange ganger om natten. Blir tøft å komme seg i jobb igjen og aldri få muligheten til å sove og slappe av.
 
Jeg har ammet mine på natta etter at jeg begynte å jobbe, og det var faktisk ikke noe problem. Vi samsover og ammer nærmest i søvne, så det går veldig greit. Om jeg ikke hadde vært hjemme til å amme dem på kvelden hadde vært værre, og det er slik jeg leser HI den ammingen som er problemet for henne. At hun ikke er der når ungen trenger henne i 21-22 tiden
 
Jeg ammet såvidt litt enda på morgen og natt da jeg begynte å jobbe og mini koste seg spesielt på morgenen og likte kosen med det. Han var 1 år. Gikk veldig bra allikevel. Nå har vi sluttet av ammingen helt da han ikke vær så interessert lenger og bet meg så mye at jeg ikke orket lenger. Er i tillegg gravid med nr 2 og har utrolig såre og ømme brystvorter at en kan knapt vær borti før jeg hopper til
 
Jeg har ammet mine på natta etter at jeg begynte å jobbe, og det var faktisk ikke noe problem. Vi samsover og ammer nærmest i søvne, så det går veldig greit. Om jeg ikke hadde vært hjemme til å amme dem på kvelden hadde vært værre, og det er slik jeg leser HI den ammingen som er problemet for henne. At hun ikke er der når ungen trenger henne i 21-22 tiden
Ja, det er nok der problemet ligger, men jeg blir fortsatt sjokkert over alle de( i hovedsak de som ammer) som blir overraska over at permisjonen faktisk tar slutt og ungen er helt avhengig av pupp og mammaen.
 
Det går seg til☺ men du har krev på inntil to timer ammerfri pr vakt tror jeg det er. En time betalt fram til hun er ett år. Hvis du feks benytter deg av en en time ammefri på Kvelden så du kan gå 21:30 istedenfor?

Ja, regner med de går seg til! De siste dagene har hun til og med begynt å åpne munnen for litt middag! :p Så da får hun i seg litt mer der :) Ammefri er vanskelig da jeg på kveld er eneste sykepleier på jobb...
 
Det går seg nok til selvom det ikke virker sånn akkurat nå. Gi far og datter mer tid om kvelden og la han ta kveldsstellet og legge hun. du kan å venne hun av med ammingen, om du tenker det er ok men du har jo rett på amme pause da så kanskje du kan slutte tidligere?

Ja, det gjør nok det! Selve leggingen går nok bra :) Han har lagt henne før uten at hun har fått pupp og det har gått veldig fint! :) Vil tro det går av seg selv at det blir mindre amming da jeg begynner i jobb! Men ammepause er litt vanskelig å gjennomføre på kveld hvertfall, for da er jeg den eneste sykepleieren på jobb!
 
Jeg synes det er rart at de som ammer ikke forbereder seg bedre til de skal ut i jobb igjen. Ser at denne problemstillingen gjentar seg her inne. Barnet er nesten ett år og da er det på tide at hun klarer seg natta gjennom uten pupp. Barnet burde også sove i egen seng. Det er så mange som lager ris til egen bak. Er kanskje på tide at barnet venner seg til pappaen?

Dette var jo et kontruktivt innlegg.
Er absolutt ingen "overraskelse" at jeg skal på jobb igjen! Men hva skal man gjøre når babyen nekter å åpne munnen for fast føde?
Du sitter ikke på fasiten. Bare for det du mener at alle barn burde sove hele natten uten mat og i sin egen seng så fungerer det ikke slik for alle eller passer ikke det alle! Barn og babyer er forskjellige hvis du ikke har fått det med deg!
 
Jeg har ammet mine på natta etter at jeg begynte å jobbe, og det var faktisk ikke noe problem. Vi samsover og ammer nærmest i søvne, så det går veldig greit. Om jeg ikke hadde vært hjemme til å amme dem på kvelden hadde vært værre, og det er slik jeg leser HI den ammingen som er problemet for henne. At hun ikke er der når ungen trenger henne i 21-22 tiden

Ja, det er oppvåkningen kl.21-22 som er problemet. Men mannen får bare bysse og trøste så godt han kan! Vet jo at hun ikke er utsultet da, men hun vil ha kos og nærhet fra meg og puppen! Men vil tro det blir endel mindre amming da jeg begynner i jobb igjen.
 
Jeg ammet såvidt litt enda på morgen og natt da jeg begynte å jobbe og mini koste seg spesielt på morgenen og likte kosen med det. Han var 1 år. Gikk veldig bra allikevel. Nå har vi sluttet av ammingen helt da han ikke vær så interessert lenger og bet meg så mye at jeg ikke orket lenger. Er i tillegg gravid med nr 2 og har utrolig såre og ømme brystvorter at en kan knapt vær borti før jeg hopper til

Vil tro det blir endel mindre amming da jeg begynner i jobb ja! Men håper allikevel at jeg kan amme litt lenger :) Hun er en baby som har et stort behov for nærhet og kos, og det er jeg og puppen :p
Skjønner godt at du ikke orket mer da det ble sånn :p Det er ikke mye godt!!
 
Ja, det er nok der problemet ligger, men jeg blir fortsatt sjokkert over alle de( i hovedsak de som ammer) som blir overraska over at permisjonen faktisk tar slutt og ungen er helt avhengig av pupp og mammaen.

Hvor står det at jeg er overrasket? :p
Synes ikke det er rart hun er avhengig av meg jeg, jeg har jo vært hjemme med henne siden hun ble født.
 
Det kan være gode grunner for at babyen ammer ofte og lenge.. sykdom/allergi f eks..
Å sove i egen seng er da vel noe opp til hver enkelt familie?

Jeg har selv hatt barn som har diet ofte og hyppig.. Babyen min er nå 8 mnd og pga mye problemer med mat og smerter har vi ikke kommet lengre enn at vi holder nå på på å kutte nattamming. Egentlig skulle jeg begynt på jobb selv. Men takk og lov for ferie har jeg enda en mnd igjen..

Jeg får ammefri intill 2 timer per vakt over 7 timer. Jeg har tidligere gått 2 timer før slutt da det ikke har gått å kommet og dratt eller fått babyen inn til jobb.. Blir automatisk mye mindre amming når man starter å jobbe

Her har hun rett og slett hatt null interesse på fast føde. Hun brukte flere måneder på å få smaken på grøt....
 
Back
Topp