Maramo's drømmenurk❤

Du begynner jo heldigvis å nærme deg 12 uker, og de siste ukene før det er det jo også veldig lite sannsynlighet for å miste :) Krysser fingrene for deg og lille og at du greier å slappe litt mer av etterhvert :)
Jeg vet!!:D Det er fremdeles helt uvirkelig å tenke på at jeg begynner å nærme meg uke 12! En fantastisk følelse. Kvalmen har tatt seg oppitgjrn i dag, så er roligere i dag:p hehe
 
Jeg vet!!:D Det er fremdeles helt uvirkelig å tenke på at jeg begynner å nærme meg uke 12! En fantastisk følelse. Kvalmen har tatt seg oppitgjrn i dag, så er roligere i dag:p hehe
Morsomt når man kommer dit i livet at kvalme er en positiv ting du :p
 
Innerst inne se vet jeg det. Har bare ventet på dette så skrekkelig lenge:p Skal til ny UL på torsdag, tror jeg roer meg litt ned etter det:D Da er jeg jo trygg på at jeg har kommet til 8+3 med liv i magen:)
Takk for gode ord!
Utrolig hva en UL klarer å roe ned en :) Se og høre hjertelyd er det vakreste som finnes! Skal også på tidlig ultralyd, JM skal henvise meg når jeg skal til henne neste uke. Gleder meg :D
 
Hvordan fikk du godkjent progesteron til uke 12?

Vurderer å forhøre meg om det samme (IVF her også).
Har i utgangspunktet fått beskjed om lutinus til uke 7, men tror ikke jeg tør å slutte da.

Forresten - masse gratulerer med graviditeten :)
 
Hvordan fikk du godkjent progesteron til uke 12?

Vurderer å forhøre meg om det samme (IVF her også).
Har i utgangspunktet fått beskjed om lutinus til uke 7, men tror ikke jeg tør å slutte da.

Forresten - masse gratulerer med graviditeten :)
Takk takk, i lige måde:)
Jeg gikk til fastlegen som jeg har en god dialog med:) Fikk da både crinone og albyl-e. Man kan si det sånn at det ikke skader å gå på progesteron frem til uke 12. Men nå skal det sier at jeg har snakket med flere leger og overleger angående progesteron. Ved ferskforsøk og ingen påvist progersteron svikt er det ikke noe vits å fortsette, det fungerer å om en kick start, men det er det.
Har bestemt meg for at jeg trapper ned nå. Føler ikke at jeg kan slutte brått nå som jeg har gått på det så lenge, men har halvert dosen nå og halverer igjen om en ukes tid:)
 
9+0
Vært hos legen igjen i dag. Sykemeldt i 14 dager til grunnet kvalme og fatigue. Så nå skal jeg konse på mat og drikke. Kjenner at jeg har vondt bak i bekkenet. Håper det gir seg, ellers får jeg få henvisning til fysio neste gang hos legen.
 
10+2
Ringte jordmortjenesten her i dag. Fordi det er min første gang tilbød de meg en samtale før kontroll i uke 12. Og de hadde ledig i morra:D Er spent på samtalen.
 
10+3
Da har jeg hatt første møte med jordmor:) Veldig hyggelig dame, kanskje litt mer opptatt av mindfullness enn meg:p Snakket om løst og fast og fortalte at jeg bekymret meg endel. Hun da at det bare var å komme så skulle vi finne hjertelyden:)
Og fikk høre den i dag❤❤❤ Lille stjerna hadde en flott puls på 145:D
 
10+3
Da har jeg hatt første møte med jordmor:) Veldig hyggelig dame, kanskje litt mer opptatt av mindfullness enn meg:p Snakket om løst og fast og fortalte at jeg bekymret meg endel. Hun da at det bare var å komme så skulle vi finne hjertelyden:)
Og fikk høre den i dag❤❤❤ Lille stjerna hadde en flott puls på 145:D
Så bra at du hadde en fin opplevelse! Misunner deg å ha hørt hjertelyden. Gleder meg til det selv :D
 
Så bra at du hadde en fin opplevelse! Misunner deg å ha hørt hjertelyden. Gleder meg til det selv :D
Håpet virkelig på det. Har vært litt stresset de siste dagene.hatt litt vondt i magen o.l. Hun lette en stund før hun fant den, og hun regnet vel egentlig ikke med å finne den. Var helt rart å høre❤ Synn at ikke samboeren var med da...
 
11+0 i dag❤
Vært hos legen igjen i dag. Sykemeldt i 2 uker til og har fått henvisning til fysioterapi på grunn av bekkenet. Håper kvalmen er over til etter påske hvertfall:D
 

Ukes oppdatering
- Termin:
06. Oktober 2016
- På vei: 12+1
- Måned: 3. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 198
- Trimester: 1. trimester
- Neste kontroll: I uke 13.
- Ultralyd: Tul 30.03 og oul 06.05
- Kjønn: muuulig gutt...
- Utålmodig: For å se stjerna på UL uke 13, ja.
- Nye innkjøp: Kjøpt mitt første mammaplagg forrige uke:D
- Utstyr så langt: Mulig det finnes et gammelt hentesett fra jeg ble født. Ellers ingenting.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Nei
- Mage: Nja, noe endring.
-Strekkmerker: Ingen nye
- Vektendring: -1,6kg
- Melk i brystene: ÷
- Aktivitet: ÷
- Tungt: ÷
- Kynnere : ÷
- Hodet festet: ÷
- Barnerom: Det ordnes til sommeren
- Matkick: Alt surt
- Plager: Trøtt, stadig illebefinnende, hodepine, bekkensmerter.
- Humør: Veldig varierende.
- Sykehusbagen: ÷
- Høygravid:
- Tanker om fødselen: Prøver å holde meg litt "open minded" foreløpig
- Medisiner: Har slutta på alle!:D
- Tilskudd: Tran
- Sykemeldt: Jepp, 100% over påske.
 
Last edited:
13+1.
Jeg trodde formen skulle bli bedre nå. Greit at hofta ikke gir seg med det første, men disse episodene med illebefinnende.. Gikk i gulvet etter tur med bikkja i dag.. Kjenner at det kommer, så rakk å sette meg ned, men har ikke svimt av de andre gangene. Blir skikkelig uvell, kjenner at jeg blir bleik, kvalmen kommer og det svartner... Begynner å bli lei av det nå...
UL i morgen, lege på torsdag og fysio neste onsdag:)
 
Nurket er friskemeldt:D Fikk en svært grundig gjennomgang av hjertet-kar, hjerne, fordøyelse ol. Legen sa umiddelbart at folden ikke så tykk ut og at legen i går antageligvis hadde tatt feil av ytre nakkefold og den innerste fosterhinna. Det ble konkludert med 2.4mm, som er godt innenfor normalen. Som standard blir det allikevel utført en duotest. Og han trudde også gutt❤ Woop woop!
 
Så godt å høre! Har tenkt på deg i dag :)
 
Nurket er friskemeldt:D Fikk en svært grundig gjennomgang av hjertet-kar, hjerne, fordøyelse ol. Legen sa umiddelbart at folden ikke så tykk ut og at legen i går antageligvis hadde tatt feil av ytre nakkefold og den innerste fosterhinna. Det ble konkludert med 2.4mm, som er godt innenfor normalen. Som standard blir det allikevel utført en duotest. Og han trudde også gutt❤ Woop woop!

Gratulerer igjen :D Og med en mulig liten guttebaby ❤️
 
14+1
Jeg er i 2. trimester:D❤❤
Formen er like dårlig. Var en time på jobben i går for å si hei, og var helt ødelagt i både hofta og formen resten av kvelden...

Over til det jg skulle fundere litt over. Fikk brev fra riksen i går hvor de skriver at jeg har fått innvilget fødeplass der. Det går visst gått automatisk siden vi var der forrige uke. Men nå har jeg fødeplass to steder; drammen og riksen. Hva velger man?
Sogner til drammen, men har hatt ivf på riksen.
 
Wooohooo! Jeg er over 40% :D 100% sykemeldt enda med sterke bekkensmerter, hodepine ol.. Magen har også begynt å ese ut❤
 

Vedlegg

  • 1461079838635.jpg
    1461079838635.jpg
    47,9 KB · Visninger: 20

Ukes oppdatering
- Termin:
06. Oktober 2016
- På vei: 17+0
- Måned: 5. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 163
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: 18.05
- Ultralyd: Oul 04 og 06.05. Klarer ikke bestemme oss for fødeplass!
- Kjønn: muuulig gutt...
- Utålmodig: For å se stjerna igjen ja ❤
- Nye innkjøp: Ikke kjøpt noe særlig.
- Utstyr så langt: Har begynt å lese om og bestemme oss for ting. Men ikke kjøpt noe.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Går til manuellterapaut for løsning og låsing i bekken.
- Mage: Begynner virkelig å synes nå ja! Legger til bilde i løpet av dagen :)
-Strekkmerker: Ingen nye
- Vektendring: +1kg
- Aktivitet: Vet ikke om jeg kjenner noe eller om det er luft :p
- Barnerom: Det ordnes til sommeren
- Matkick: Alt surt, fetaost!
- Plager: Hodepine, bekkensmerter.
- Humør: Veldig varierende.
- Sykehusbagen: ÷
- Høygravid:
- Tanker om fødselen: Prøver å holde meg litt "open minded" foreløpig
- Medisiner: Har slutta på alle!:D
- Tilskudd: Tran
Sykemeldt: Ja, bekkenet kranger...
 
Back
Topp