koking av smokk, oppbevaring av smokk etter koking

Nursie86

Forelsket i forumet
Jeg lurer litt på hvordan og hvor lenge dere koker nye smokker?
Å har dere tips til oppbevaring av smokker etter koking? Boks? Andre forslag? :):)
 
Jeg koker i fem minutter, lar lufttørke på tørkerull og fjerner vannet i dem ved å klemme med ren tørkerull. Så oppbevarer jeg i en tett boks som også er kokt en gang i blant. I stellevesken har jeg ekstra smokker i de boksene man kjøper de i.
 
Jeg koker i fem minutter, lar lufttørke på tørkerull og fjerner vannet i dem ved å klemme med ren tørkerull. Så oppbevarer jeg i en tett boks som også er kokt en gang i blant. I stellevesken har jeg ekstra smokker i de boksene man kjøper de i.
Takk for svar. Skal ikke introdusere smokk med en gang. Men greit å være forberedt. Nå er det detaljplanlegging som pågår :)hungry:) siden jeg bare veeeenter på å få pressa ut lillegutt egentlig :)
 
Jeg koker i fem minutter, lar lufttørke på tørkerull og fjerner vannet i dem ved å klemme med ren tørkerull. Så oppbevarer jeg i en tett boks som også er kokt en gang i blant. I stellevesken har jeg ekstra smokker i de boksene man kjøper de i.

Samme her, bortsett fra at vi tørker de på kopphåndkle. Og de vi har i stelleveska ligger enten i en liten boks eller bare i en vanlig pose :)
 
Med smokkene vi har så kan vi sterilisere de i boksene, bare putte i litt vann og la stå noen minutter i mikroen. Og så har jeg en søt rosa smokkeboks i stellebag'n kjøpt hos mimmis.no :)

WubbaNub'n vaskes i vaskemaskina og steriliseres etterpå når den er skitten, og så får den seg et par minutter i microsterilisatoren daglig :)
 
Med smokkene vi har så kan vi sterilisere de i boksene, bare putte i litt vann og la stå noen minutter i mikroen. Og så har jeg en søt rosa smokkeboks i stellebag'n kjøpt hos mimmis.no :)

WubbaNub'n vaskes i vaskemaskina og steriliseres etterpå når den er skitten, og så får den seg et par minutter i microsterilisatoren daglig :)
Takk for tips om boks i stellebaggen. Skal sjekke mimmis.no :)
 
Back
Topp