Tannfeen

Strimmelpinne

Glad i forumet
Sønnen har mistet sin første tann og tannfeen kommer på besøk i natt. Så nå sitter jeg og mannen å diskuterer her. Jeg mener at tannfeen fjerner tanna og legger pengene i glasset. Mannen derimot mener at både tanna og pengene skal ligge i glasset. Hva er vanlig? Trodde feen byttet tanna inn i penger. Alt man lurer på en fredagskveld... :joyful:
 
Tannfeen tar med seg tanna selvfølgelig. :D
 
Tannfeen tar tanna og legger igjen penger for "gaven" sin.
 
Tanna var alltid borte og byttet ut med en penge da jeg var barn (helt til vi fant tennene innerst i et skap i alle fall haha :p ).
 
Sønnen har mistet sin første tann og tannfeen kommer på besøk i natt. Så nå sitter jeg og mannen å diskuterer her. Jeg mener at tannfeen fjerner tanna og legger pengene i glasset. Mannen derimot mener at både tanna og pengene skal ligge i glasset. Hva er vanlig? Trodde feen byttet tanna inn i penger. Alt man lurer på en fredagskveld... :joyful:
Selcfølgelig tar feen med seg tanna... Pengene er jo "betaling" for tanna!!
 
Da jeg var liten kom det mer og mer penger (50-øringer og 1-kroner da, altså..), og når tannen var borte - så var det "ferdig". Jeg trodde lenge at tennene sakte ble omgjort til penger når de kom i vann, jeg :p

Men VÅR tannfe fjerner tanna, og legger igjen betaling :)
 
Han her tror ikke på tannfeen, han så bare på oss med et blikk som sa: "tullinger, det der får dere meg ikke til å tro på" :p

Så her samler han på tennene i en sånn sølveske han fikk til navnefesten sin, og så får han penger likevel ;-)
 
Tanna blir fjernet.. Mamma tok vare på tennene i slik liten boks. Broren min som er 6 år yngre fant tennene mine i skapet han også og prøvde å gjøre seg rik på de i et cola glass eller noe, det var ikke heldig:p
 
  • Liker
Reactions: BMC
Tannfeen har alltid latt tanna ligge igjen sammen med pengene hos meg. Med mine barn kommer jeg nok til å la tanna bli byttet inn i penger, har skjønt at det er mest vanlig, men mest fordi jeg syns det er så ekkelt å ta vare på tenner...
 
Tannfeen skal ta med seg tanna... Han/hun har jo et eget "lager" med barnas tenner... :p
 
Heilt enig at Tana bør fjernes.. Men vi lar den ligge.. For og ikkje bråke på rommet på natta. Så slipper pengene bare forsiktig nedi. Kaster tanna etterpå :p
 
Tannfeen tar med tanna, men gir den til mamma eller pappa for å spares på :)
 
Her blir tanna tatt bort og byttet med penger :) Mammaen har fått tennene for å ha i tannkassa/skattekisten vi fikk hos tannlegen.
 
Back
Topp