Er det smertefullt å få sjekket åpningen?

Signerer dei øve!! Legg to knyttenever i korsryggen (så bekkenet heves) samla Helen og la knærne peke ut mot hver sin side!
Pust godt med magen...
Det er ikkje direkte behagelig, men klarer du å slappe litt av hvertfall så er det litt meir overkommelig :) de pleier ikkje sjekke meir enn nødvendig og det er ikkje nåke å kvi seg for <3
 
Såå godt å høre. Er du flink til å slappe av under slike undersøkelser kanskje?

Jeg fikk beskjed om å slappe av i bekkenet og puste dypt av jordmor, og greide å gjøre dette :) så ja, kanskje var dette alfa og omega:)
 
Jeg synes det var grusomt! Vet det ikke er det du vil høre, men her kommer trøsten: Be om Xylocain gel til å smøre før undersøke, den er smertedempende! :) :D
 
Jeg måtte virkelig puste meg igjennom, og kjente jeg ble kvalm da jordmor var ferdig. Men jeg ble strippet, vet ikke helt om det er forskjell på det og "bare" sjekke åpning? Noen som vet om det er stor forskjell på det?
Håper ikke det gjør like vondt hver gang åpning skal sjekkes videre under fødsel :p.. Hmm....
 
Jeg måtte virkelig puste meg igjennom, og kjente jeg ble kvalm da jordmor var ferdig. Men jeg ble strippet, vet ikke helt om det er forskjell på det og "bare" sjekke åpning? Noen som vet om det er stor forskjell på det?
Håper ikke det gjør like vondt hver gang åpning skal sjekkes videre under fødsel :p.. Hmm....

Synes det var like ille, bare at strippingen varte litt lenger enn selve undersøkelsen for åpning. De sjekker jo åpning når de stripper, men røsker ikke så mye. Og blir mindre vondt å sjekke etterhvert (synes jeg)
 
Synes det var like ille, bare at strippingen varte litt lenger enn selve undersøkelsen for åpning. De sjekker jo åpning når de stripper, men røsker ikke så mye. Og blir mindre vondt å sjekke etterhvert (synes jeg)

Okei :) Var helt uforberedt på at det skulle gjøre så vondt, så kan vell kanskje hjelpe litt på at man vet hva som kommer også. Men takk for svar, bare å forberede seg da gitt :p
 
Leste nettopp fødselshistorien til Rachel Nordtømme. Der skrev hun at det å få sjekket åpningen av jordmor var noe av det vondeste med fødselen.

Trodde det var en uproblematisk undersøkelse jeg.

Men er det smertefullt?
Jeg syntes det var fryktelig vondt frem til 3-4cm. Var så umoden og ble satt igang, kan være derfor. De måtte "fiske"etter livmortapp og brukte lang tid på å sjekke. Men går fint og går fort over da :)
 
Syns ikke det er så vondt å sjekke åpning, litt mer ubehagelig. Stripping derimot! DET er vondt!
 
Syns ikke det er så vondt å sjekke åpning, litt mer ubehagelig. Stripping derimot! DET er vondt!
Au, da skal jeg helst ikke ha stripping, annet enn strippeshow av sambo

Jeg syntes det var omvendt, stripping bedre enn sjekking... Tror det kommer veldig an på hvor flink jm er.

Anbefaler stripping om man er på overtid. Så reduserer man risiko for å bli satt igang, for det kan være vondt og ubehagelig..
 
Får man smertestillende/bedøvelse ved stripping/sjekk av åpning? Tracey88: valgte du det selv eller var det jm som ville strippe?
 
Jm sjekka modning hos meg i dag, det var ikke vondt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg var ikke moden, og synes nok derfor at det var litt vondt når JM sjekka! Håper på fremgang til denne ukas sjekk :-D
 
Ble sjekka å strippa idag. Synes ikke det var vondt, bare ubehagelig.
 
Ble sjekka igjen idag, og jo - det var vondt! Lurer på hvordan jeg skal klare å føde :-D Uff!
Haha. Da er vi to. Jeg som starta denne tråden, etter at jeg leste at det var så vondt å bli sjekket. Skjønner heller ikke hvordan jeg skal overleve en fødsel :p:p

Har termin om en uke. Fikk nettopp en stikking/illing opp i huttitutti, fyyyy så vondt. Så jeg fatter ikke at man kan føde å presse ut et hoooode!!:arghh::arghh:
 
Back
Topp