Er det smertefullt å få sjekket åpningen?

Jeg skjekket åpning første gang mens jeg hadde rier med 2minutt mellomrom, og jeg kan ikke huske at det var vondt :p men kanskje vondt viss du ikke har så kort mellomrom
 
Takk for tips :) bare å prøve å slappe av å puste å ikke tenke for mye tror jeg.

Min svakhet:

Gruuuubler på ALT.
Teeeenker på ALT...
Analyyyyyysere ALT....... :confused:
Høres ut som en typisk dame. ;)
Tror også det har noe med hvor langt i forløpet man er, uten å kunne si det for sikkert. Er du ikke moden, så er det verre enn hvis du er wide open liksom.
 
Vondt om man har rie når det sjekkes :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Merket det ikke. Men jordmor sa til meg: slapp helt av i kroppen, ned med bekkenet! Merket det en gang, men da hadde jeg rie samtidig. Men ellers kjente jeg det ikke
 
Merket det ikke. Men jordmor sa til meg: slapp helt av i kroppen, ned med bekkenet! Merket det en gang, men da hadde jeg rie samtidig. Men ellers kjente jeg det ikke
Ååååå. Så godt å høre. Var på vei til å grave meg ned i hagen nettopp. I den tro at jeg ALDRI kommer til å overleve en fødsel! Så slike kommentarer hjelper litt!
 
Jeg og syntes det var det værste med fødsel, hvis man ikke er moden gjør det drit vondt og det var ikke jeg. Men når jeg ble moden kjennte jeg ingenting. De stikker fingre opp i livmormunnen for å sjekke åpning og det er slitsomt når de skal oppi hver tredje-fjerde time hvis man ikke er skikkelig igang med fødsel.
 
Jeg fikk sjekket åpningen og ble strippet for en ukes tid siden, og for meg var det virkelig ikke vondt!! :)
 
Var ikke vondt å sjekke, mer ubehagelig
Men det var vondt å ligge å bli sjekket fordi det var så sabla mye verre med rier når en ligget på rygg.
 
Ikke digg, men ikke vondt heller. Ubehagelig liksom :)
 
Det er ikke verre enn alle GU, går på samme greia, føler jeg hvertfall
 
Syntes det var grusomt med nr 1, denne gangen ikke såå ille. Slapper mer av, for jeg vet liksom hva de skal gjøre, vet hva som kommer liksom
 
Altså det kjennes jo men om det er det mest smertefulle.. Det stemmer ikke hos meg iaf. Men vi er alle forskjellige og vi opplever alt ulikt. Jeg synes det var vondest å sy, mens andre igjen knapt kjente det. Din opplevelse er unik så ikke legg så mye vekt på hva andre sier - iallefall ikke det negative :)
 
Altså det kjennes jo men om det er det mest smertefulle.. Det stemmer ikke hos meg iaf. Men vi er alle forskjellige og vi opplever alt ulikt. Jeg synes det var vondest å sy, mens andre igjen knapt kjente det. Din opplevelse er unik så ikke legg så mye vekt på hva andre sier - iallefall ikke det negative :)
Du har helt rett. Men kjenner jeg desverre har havnet i kategorien: kvinner med fødselsangst! Så gruer meg for alt for tiden :(
 
For the record, jeg kjente ikke engang hverken at de klippet eller sydde. :p eller, kjente at de sydde, men var absolutt ingen smerter. Kjente bare at de holdt på der nede. Ved klippinga hørte jeg kun lyden. Mens for andre er det det verste med hele fødselen.
Er jo det som er litt spennende og da, med første. Prøv å se på det som et lite eksperiment, hvis du klarer. Ting bestevenninna di syntes var verre enn døden, kan det være du ikke kjenner engang. Selv om det hadde vært greit, så er det plent umulig å vite hva du går til, og jo før man aksepterer det, jo bedre. :) klarer du å akseptere det, så tror jeg man har en mye større sjanse til å få en god fødselopplevelse. Ikke forvent så mye, annet enn at kroppen vet hva den skal gjøre, og ja, det gjør vondt, men aldri verre enn det du kan takle. Jeg tror du kommer til å klare deg helt fint. Pust med magen. Det gjelder både under rier, når de sjekker åpning, når de syr og ja. Uansett. :)
 
Ååååå. Så godt å høre. Var på vei til å grave meg ned i hagen nettopp. I den tro at jeg ALDRI kommer til å overleve en fødsel! Så slike kommentarer hjelper litt!
Haha, du overlever nok helt fint :) kvinner har jo gjort det hver dag i 100 000-vis av år ;)
Tror det er viktig å slappe helt av uten å spenne en muskel. Sikkert mer vondt hvis man ikke er moden, men det aner jeg ikke :p
 
Back
Topp