Er det smertefullt å få sjekket åpningen?

Nursie86

Forelsket i forumet
Leste nettopp fødselshistorien til Rachel Nordtømme. Der skrev hun at det å få sjekket åpningen av jordmor var noe av det vondeste med fødselen.

Trodde det var en uproblematisk undersøkelse jeg.

Men er det smertefullt?
 
Det er ikke alltid behagelig, men langt ifra smertefullt.
Det er noe man blir vant til rett og slett :p Jeg ble iallfall det.
 
Ikke noe deilig, nei. Men syns ikke det var dritvondt heller. Ubehagelig +. :) hjelper godt dersom man klarer å slappe av, og at de timer det så du ikke får en ri mens de holder på. :)
 
Tror det er individuelt. Ikke direkte vondt, men mer ubehagelig er min oppfatning.
 
Hos meg var det dritvondt. Men det var visst ikke det som var vanligst ifølge gyn.
 
D varierer er min erfaring... Noen ganger er d drit vondt, noen ganger ikke. Vet ikke om det er den som sjekker eller hva d er som avgjør
 
Kan sikkert ha noe med erfaring å gjøre. Håper virkelig jeg får en jordmor som kontroll :)
Hadde en student når jeg var innlagt nå, hun strippet meg, hun var knallflink. Tøyde meg fra 1-3 cm og jobbet for å modne LMH, kjente knapt hva hun gjorde.
 
Jeg synes det er noe av det vondeste jeg har vært med på :O
 
Hadde en student når jeg var innlagt nå, hun strippet meg, hun var knallflink. Tøyde meg fra 1-3 cm og jobbet for å modne LMH, kjente knapt hva hun gjorde.
Okey. Høres bra ut. Det handler vell om teknikk. Tenk om ting jeg ser for meg er vondt, viste seg å ikke være vondt allikevel :p
 
Å neeei :(:confused: Hilsen jente med smålig fødselsangst.....

Husk, det trenger ikke å være sånn for deg da :) Jeg har sammenvoksninger rundt livmora og forskjellig, så vi får tro det kommer av det og at du ikke kjenner noen ting ;)
 
Det er ubehagelig. Men går heilt greit. Strammer du og stresser så blir det jo seff værre
 
Husk, det trenger ikke å være sånn for deg da :) Jeg har sammenvoksninger rundt livmora og forskjellig, så vi får tro det kommer av det og at du ikke kjenner noen ting ;)
Takk for oppmuntringen. Bare en celleprøve er et sant helvete for meg. Så ser mørkt på alt for tiden....
 
Back
Topp