Revning grad 2

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Flere som fikk det under fødselen?:) Hvor lang tid tok det før dere begynte å føle dere "normale" igjen der nede? Jeg har fremdeles ganske store vansker med å sitte ordentlig, og å være oppe å gå/stå over lengre tid er skikkelig pain..!:( 16 dager siden fødsel i dag, og noen dager er bedre enn andre, men merker godt at det er "lappa sammen" nedi der enda..:p Vet liksom ikke hvor lang tid jeg skal la det gå før jeg evt kontakter lege for å få det sjekka, regner jo med at det kan ta en god stund før man føler seg "normal", men vet ikke helt om det skal gjøre så vondt så lenge etterpå..?:-/
 
Jeg også rivna grad 2, og med meg tok det akkurat to uker før det sluttet å gjøre vondt. Nå føler jeg meg "normal" igjen. :)
..Men fikk hemoroider under fødselen, og de har ikke gått tilbake enda. Ekkelt!
 
Jeg også rivna grad 2, og med meg tok det akkurat to uker før det sluttet å gjøre vondt. Nå føler jeg meg "normal" igjen. :)
..Men fikk hemoroider under fødselen, og de har ikke gått tilbake enda. Ekkelt!
Hemoroider har jeg ikke fått heldigvis, men de stingene er ikke gode altså:confused: Men forstoppelse derimot, hurr!:wideyed: Duphalac er min venn! :p
 
Jeg fikk en liten grad 2 rift inni liksom bak:p det tok rundt to uker før det var normalt. Fikk to ganske lange grad 1 rifter foran å de tok det faktisk lenger tid med.. Sensitivt område gitt:p men etter 3uker var alt helt fint :)
 
Flere som fikk det under fødselen?:) Hvor lang tid tok det før dere begynte å føle dere "normale" igjen der nede? Jeg har fremdeles ganske store vansker med å sitte ordentlig, og å være oppe å gå/stå over lengre tid er skikkelig pain..!:( 16 dager siden fødsel i dag, og noen dager er bedre enn andre, men merker godt at det er "lappa sammen" nedi der enda..:p Vet liksom ikke hvor lang tid jeg skal la det gå før jeg evt kontakter lege for å få det sjekka, regner jo med at det kan ta en god stund før man føler seg "normal", men vet ikke helt om det skal gjøre så vondt så lenge etterpå..?:-/
Er det jordmor som har sydd?
 
Har brukt ca 4 uker for å bli nogenlunde normal; )
 
Jeg revnet grad 2. Fin allerede dag 2 denne gangen. Men dette var barn nr. 2. Etter barn nr. 1 tok det 4-6 uker før jeg følte meg normal. Nesten så vevet grodde bedre denne gangen. Men kjennes det stramt ut, så kanskje det er noen sting som sitter igjen?
 
Jeg hadde grad 2-3 og måtte opereres rett etter fødsel. Etter 3-4 dager var jeg ganske bra og etter ca 10 dager hadde jeg ikke plager selv om jeg kjente stingene. Hadde kun problemer med å sitte 2 første dagene. Forrige fødsel ble jeg klipt og det tok lengre tid før jeg ble bra da enn denne gangen, til tross for i tillegg til nye rifter så gikk klippene fra forrige fødsel opp igjen også. Snakk om lappeteppe :p Som nevnt over her så kan det være fordi jeg er andregangsfødende at det "gror" fortere. Har heldigvis ingen plager i etterkant.
Kan anbefale å sitte på en badering.
 
Jeg revnet grad 2. Fin allerede dag 2 denne gangen. Men dette var barn nr. 2. Etter barn nr. 1 tok det 4-6 uker før jeg følte meg normal. Nesten så vevet grodde bedre denne gangen. Men kjennes det stramt ut, så kanskje det er noen sting som sitter igjen?
Det er egentlig mest sårt nå, ikke stramt akkurat..Men noen ganger et det veldig ekkelt å stå oppreist, for det føles som om alt der nede skal "falle ut"..!
 
Fikk grad 2. Litt vondt i stingene i 2 uker når jeg skulle på do på nr.2. Ellers lite vondt etter de første 2-3 dagene. Følte meg ganske fin når vi reiste fra sykehuset.

Nå 3 uker etter føler jeg meg helt normal.

De sjekker vel stingene på seksukerskontrollen, men hvis du har veldig ubehag hadde jeg muligens tatt kontakt med noen tidligere.
 
Fikk grad 2. Litt vondt i stingene i 2 uker når jeg skulle på do på nr.2. Ellers lite vondt etter de første 2-3 dagene. Følte meg ganske fin når vi reiste fra sykehuset.

Nå 3 uker etter føler jeg meg helt normal.

De sjekker vel stingene på seksukerskontrollen, men hvis du har veldig ubehag hadde jeg muligens tatt kontakt med noen tidligere.
Var så redd å presse for å gjøre nr2 jeg, så måtte ty til Duphalac for å "mykgjøre"...
Ja, har vurdert å kontakte legen hvis det ikke bedrer seg snart egentlig... Blir jo liksom helt låst hjemme fordi jeg kvier meg ut blant folk når jeg er sånn:(
 
Det er egentlig mest sårt nå, ikke stramt akkurat..Men noen ganger et det veldig ekkelt å stå oppreist, for det føles som om alt der nede skal "falle ut"..!
Å ja.. Det husker jeg godt, den følelsen!! Knipeøvelser og ligge på rygg med rumpe, hofte, bekken opp mens du har bøyde knær hvis du skjønner. Opp og ned med hoftene, samtidig som du kniper. Det hjelper veldig hvis du får gjort det et par ganger i løpet av en dag
 
Synes det er rart du har så vondt enda. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med legen å fått de til å undersøke om alt er som det skal være. En skal hvert fall ikke ha følelsen av at noe holder på å falle ut....
 
Var så redd å presse for å gjøre nr2 jeg, så måtte ty til Duphalac for å "mykgjøre"...
Ja, har vurdert å kontakte legen hvis det ikke bedrer seg snart egentlig... Blir jo liksom helt låst hjemme fordi jeg kvier meg ut blant folk når jeg er sånn:(
Ikke greit å ha det slik :( hvis du kvier deg fof å gå ut så vil jeg si det allerede har gått litt langt..

Jeg har duphalac i skapet jeg og. Livredd for å måtte trykke hardt. Alt vi skal gjennom for disse små barna :p
 
Synes det er rart du har så vondt enda. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med legen å fått de til å undersøke om alt er som det skal være. En skal hvert fall ikke ha følelsen av at noe holder på å falle ut....
Det er ikke helt uvanlig heller. Jeg hadde det etter første, og det er visst normalt for noen ifølge legen som sjekket meg. Men det skal bli bedre innen 6 uker og det er uhyre viktig med bekkenbunnsøvelser. Personlig trodde jeg det aldri skulle gå over, men det gjorde det :)
 
Har du prøvd grønnsåpe fra apoteket? Det var redningen for meg etter stingene spratt opp og jeg fikk infeksjon.
 
Back
Topp