Er det bare meg?

Syns det er rart om barn over ca 2 år ammes. Selv har det føltes veldig greit at guttene sluttet av seg selv, eldste da han var 1 år og minste da han var 13 mnd. Tror ikke jeg vil amme lengre enn 1,5 år om jeg får flere barn heller, men kan jo hende jeg hadde holdt på til 2 år også om barnet ønsket det :)
 
Nei nei så klart er ikke det greit. Men var mere ment til de som hisser seg opp her inne. Hvorfor skal man bry seg hva andre gjør ? Jeg har forståelse for at noen synes det er ekkelt å at noen ikke synes det, men trenger det å bli diskutert ? Jeg har lest kommentarene, og der står at det er ekkelt når ungen kan forsyne seg selv, gå og snakke, det er mange under et år som kan. Derfor synes jeg det blir feil å si det på den måten.

Ja altså min datter gikk når hun var 9mnd så jeg ser poenget... For min del handler det mest om mine egene grenser og når barnet kan spise annet mat osv.... Men som nevnt. Alle må amme så lenge de ønsker for min del.
 
Ja altså min datter gikk når hun var 9mnd så jeg ser poenget... For min del handler det mest om mine egene grenser og når barnet kan spise annet mat osv.... Men som nevnt. Alle må amme så lenge de ønsker for min del.
Ja ikke sant :) og man spiser en del fast føde også når man er 9 mnd. Ivertfall gjør min det
 
Ja ikke sant :) og man spiser en del fast føde også når man er 9 mnd. Ivertfall gjør min det
Mine gjorde ikke det. Ble fullammet i 10 mnd og etter 12 mnd så var det fremdeles hovedsakelig morsmelk yngste fikk. Skulle jeg da:
A) sulte henne?
B) tvinge i henne mat med makt?

:p
 
Nei nei så klart er ikke det greit. Men var mere ment til de som hisser seg opp her inne. Hvorfor skal man bry seg hva andre gjør ? Jeg har forståelse for at noen synes det er ekkelt å at noen ikke synes det, men trenger det å bli diskutert ? Jeg har lest kommentarene, og der står at det er ekkelt når ungen kan forsyne seg selv, gå og snakke, det er mange under et år som kan. Derfor synes jeg det blir feil å si det på den måten.

Jeg ammet lillemor til hun var 19 måneder. Hun kom aldri og forsynte seg selv, ei heller sa hun at hun ville ha pupp. Så da vil vel det si at hun ikke var ekkel da :-D Nei, jeg er enig med deg jeg, det blir for snofig diskusjon :)
 
Mine gjorde ikke det. Ble fullammet i 10 mnd og etter 12 mnd så var det fremdeles hovedsakelig morsmelk yngste fikk. Skulle jeg da:
A) sulte henne?
B) tvinge i henne mat med makt?

:p
ja jeg synes du skulle valgt B. Haha
Jeg ammet lillemor til hun var 19 måneder. Hun kom aldri og forsynte seg selv, ei heller sa hun at hun ville ha pupp. Så da vil vel det si at hun ikke var ekkel da :-D Nei, jeg er enig med deg jeg, det blir for snofig diskusjon :)
Så hærlig da :) er jo en gave å kunne amme så lenge. Her ville ikke frøkna mer når hun rundet 7 mnd
 
Jeg syns folk kan amme så lenge de selv vil, men syns det er litt teit når enkelte kvinner driver og "viser seg frem" siden de ammer større barn (2 år ++).
Da føler jeg at det mer er en egotripp enn kos med barnet
 
Så hærlig da :) er jo en gave å kunne amme så lenge. Her ville ikke frøkna mer når hun rundet 7 mnd
Ja, jeg er takknemlig for at det gikk bra så lenge. Spesielt siden man ser på sammenheng mellom morsmelk og bedre magehelse. Det er nemlig mye problemer med magen i min slekt, og selv har jeg irritabel tarm. Jeg selv ville visst ikke ha puppen da jeg ble 6 måneder gammel.
 
Selfølgelig kan dere,men hvis dere synes diskusjonen er idiotisk,så kan dere bare la være å bli med i diskusjonen :)
Jo, det hadde jo vært det beste om man diskuterer kun for å diskutere. Men det er noe i det at med en gang noen informerer om amming så skrikes det ut om ammepress. Men denne tråden er jo avvenningspress. Altså like ille. Særlig siden det ikke handler om amming i det hele tatt; det handler om at vi kvinner er fæle til å rakke ned på andre uansett hva det gjelder. Fordi vi ser ned på andre kvinner, eller føler at andre kvinner ser ned på oss (og så angriper vi uten å egentlig vite om vi faktisk blir sett ned på eller ikke). Vi gir råd til andre, ofte fordi vi føler at vår måte funker (og da bør jo alle andre gjøre som oss. Ulike forutsetninger og biologiske forskjeller eksisterer tross alt ikke).
Jeg mener ikke at du er den store stygge ulven her altså, hadde ikke du startet denne tråden så hadde noen andre gjort det. Og vi er alle like ille til å finne noe å rakke ned på ved hverandre. Vi er alle utrolig mangelfulle, men dog så flotte på hver vår måte.
 
Jo, det hadde jo vært det beste om man diskuterer kun for å diskutere. Men det er noe i det at med en gang noen informerer om amming så skrikes det ut om ammepress. Men denne tråden er jo avvenningspress. Altså like ille. Særlig siden det ikke handler om amming i det hele tatt; det handler om at vi kvinner er fæle til å rakke ned på andre uansett hva det gjelder. Fordi vi ser ned på andre kvinner, eller føler at andre kvinner ser ned på oss (og så angriper vi uten å egentlig vite om vi faktisk blir sett ned på eller ikke). Vi gir råd til andre, ofte fordi vi føler at vår måte funker (og da bør jo alle andre gjøre som oss. Ulike forutsetninger og biologiske forskjeller eksisterer tross alt ikke).
Jeg mener ikke at du er den store stygge ulven her altså, hadde ikke du startet denne tråden så hadde noen andre gjort det. Og vi er alle like ille til å finne noe å rakke ned på ved hverandre. Vi er alle utrolig mangelfulle, men dog så flotte på hver vår måte.

Jeg skrev i hovedinnlegget at jeg føler meg litt stygg som tenker sånn, å i et annet innlegg at det kan være at jeg forandrer mening.. Så det er ikke ment for å rakke ned på andre,mer bare for å si hva jeg tenker..men JA jeg kunne holdt det for meg selv,hadde ikke trengt å lage denne tråden,men nå gjorde jeg det.. Å jeg synes det er mange rare tråder her inne,men da blar jeg videre å lar være å kommentere.. Men tror jeg gir meg på denne diskusjonen nå ;) heldigvis er vi ulike!!
 
Jeg ammet lillemor til hun var 19 måneder. Hun kom aldri og forsynte seg selv, ei heller sa hun at hun ville ha pupp. Så da vil vel det si at hun ikke var ekkel da :-D Nei, jeg er enig med deg jeg, det blir for snofig diskusjon :)

Min er 17 mnd og har forsynt seg selv lenge, han haler og drar i toppen min og viser stor entusiasme når han har lyst på pupp. Jeg ser ikke at det skulle være mer ekkelt på noe vis. Synes det hlres litt merkelig ut at et barn på 19 mnd ikke tar noe initiativ til å finne fram puppen på egen hånd, det har nemlig mine gjort fra tidlig av.
 
Jeg skrev i hovedinnlegget at jeg føler meg litt stygg som tenker sånn, å i et annet innlegg at det kan være at jeg forandrer mening.. Så det er ikke ment for å rakke ned på andre,mer bare for å si hva jeg tenker..men JA jeg kunne holdt det for meg selv,hadde ikke trengt å lage denne tråden,men nå gjorde jeg det.. Å jeg synes det er mange rare tråder her inne,men da blar jeg videre å lar være å kommentere.. Men tror jeg gir meg på denne diskusjonen nå ;) heldigvis er vi ulike!!

Nei, jeg tror ikke du mente noe vondt med det i det hele tatt. Men vi rakker ofte ned på hverandre ubevisst. VI kan ikke annet, vi mennesker. Vi tenker for mye rett og slett. Og vi har alle vært der at vi har skrevet poster eller innlegg vi angrer på i ettertid. Enten fordi vi ikke får formidlet det vi ville, eller fordi andre tok det feil. Jeg vet i alle fall at jeg har det, og jeg tør ikke tenke på hvor mange jeg har fornærmet uten å ha ment det (jeg føler f.eks. at jeg har fornærmet deg nå, uten at jeg faktisk mente det.)
Ulikheter bør feires ja :D
 
Min er 17 mnd og har forsynt seg selv lenge, han haler og drar i toppen min og viser stor entusiasme når han har lyst på pupp. Jeg ser ikke at det skulle være mer ekkelt på noe vis. Synes det hlres litt merkelig ut at et barn på 19 mnd ikke tar noe initiativ til å finne fram puppen på egen hånd, det har nemlig mine gjort fra tidlig av.

De siste månedene ammet vi kun morgen og kveld. Om morgenen la vi oss i min seng og ammet liggende med en gang hun våknet. Om kvelden satte jeg meg ned og fant fram puppen, og hun tok villig imot. Det var bare rutine for oss. Da jeg ikke la henne til så spurte hun heller ikke etter puppen, så hadde jeg villet slutte tidligere så hadde hun helt sikkert vært med på det hun. Hun likte pupp veldig godt, og har alltid vært en puppejente. Men da har hun villet kose med puppen. Ta på og stryke på. Hun har aldri prøvd å ta en tår på egenhånd. Noe jeg er veldig glad for, for jeg ble aldri helt komfortabel med ammingen. Jeg liker nemlig ikke at noen er borti puppen min. Ikke mitt barn, og heller ikke min mann. Rett og slett ubehagelig. Jeg håper at det blir annerledes neste gang jeg ammer (om jeg får flere barn), men blir det ikke det så får det gå likevel (har du forresten noen tips å komme med der, du som kan en del om amming?)
Hun har alltid vært med på notene faktisk. Tok imot det jeg ga henne.
Men, nå var min kommentar egentlig en spøk, for flere sier at de synes at barn skal avvennes når de spør etter pupp selv. At det er ekkelt å se at de kommer og bretter opp mors genser. Siden min datter ikke har gjort det så kom den spøken om at hun da ikke var ekkel. Dårlig spøk igrunn, kunne ha holdt meg for god til å komme med den kommentaren, men sånn ble det.
 
Men, nå var min kommentar egentlig en spøk, for flere sier at de synes at barn skal avvennes når de spør etter pupp selv. At det er ekkelt å se at de kommer og bretter opp mors genser. Siden min datter ikke har gjort det så kom den spøken om at hun da ikke var ekkel. Dårlig spøk igrunn, kunne ha holdt meg for god til å komme med den kommentaren, men sånn ble det.

Syns den var bra, jeg. ;)
 
Om man ikke ammer barnet sitt,eller om man ammer til di er 7 år.. Har da INGENTING med om man er en god mor eller ikke!! Det var ikke det jeg startet med! Jeg personlig synes det er litt rart/ekkelt når store barn ammes.. Jeg synes også det er rart/ekkelt/feil osv(vet ikke hvilket ord som er "lov" å bruke) når barn over 2-3år bruker smokk f.eks.. Det er MIN mening!! Jeg må da få ha min mening på lik linje som dere andre har deres mening!! Jeg sier ikke at dere andre har feil mening,jeg lurte bare på om det var flere som tenkte likt meg.. Skrev også at det ksnskje var en mindre fin tanke..
Det som er litt "rart" er at di fleste som skriver at di ammer større barn ,bare ammer hjemme.. Da må det jo ikke føles så veldig naturlig å amme et stort barn,som å amme en baby..
For min del var ammingen hjemme det siste året fordi det kun var pupp før tannpuss og legging, og pupp tidlig morgen sånn at vi kunne sove litt lenger enn kl 04.
Og det er det ikke naturlig å gjøre et annet sted enn hjemme ;-)
En baby har jo i hovedsak pupp som hovedføde det første halve året/året. Da er det mer naturlig å amme utenom huset også ;-)
 
Back
Topp