Er det bare meg?

Jeg syns også det er litt ekkelt når barnet kan selv spørre etter puppen fordi den vil ha mat...
 
Må bare le litt når jeg leser hvordan denne tråden utviklet seg etter jeg la meg i går... Her bruker det tid og innsats for å leite fram bilder og forskning for å få frem hvor bra amming er, HALLO damer, er da vel INGEN her som har nekta for at amming er sundt for barnet? Eller at det er ikke er positivt helsemessig? Skjønner ikke hvorfor dere drar det i den retningen? Og alltid gjør det når denne diskusjonen kommer opp.

TS lurte på om hun var alene om å syns amming av større barn var rart, hun og noen andre her inkl meg selv brukte også ordet ekkelt.

Hvorfor i alle dager skal vi måtte forklare oss oven for dere andre i "ammepolitiet"?

Vi har alle forskjellige meninger og føler dere som ammer store barn dere angrepet av dette så lavære å les, kan si dere at det er misnt like ille å bli angrepet og kritisert for ikke å amme i det hele tatt, bli kaldt dårlig mor osv. For tro det eller ei damer, amming er ikke for alle, noen får det ikke til, andre syns det er unaturlig, også er det de som føler det stopper seg selv når barna blir for store. Er det virkelig så vanskelig å skjønne? Og forstå?

Må det virkelig forklares opp og ned hver jævla gang? Må vi beskyldes for å tenke sex? Noe jeg mener er ganske nedverdigende å stygt å si til noen når det er snakk om små barn, tenk litt på det, dere er ikke bedre dere enn de som syns amming er ekkelt når dere skriver slikt.

Så jeg svarer alle som lurte IGJEN...
For meg blir det ekkelt å amme et stort barn fordi barnet kan spise vanlig mat og barnet kan tygge, snakke og forstå. Slik er det for meg og det er min mening. Ingen vits å blande inn pupper, sex, kyssing i panna her. For nei jeg tenker ikke sex når det gjelder et lite barn... Men jeg vil ikke bruke min kropp som matfat til et så stort barn.

Jeg har ikke lest over mer enn halve tråden nå, men må bare si jeg syns dette var et ironisk innlegg fra deg. Beskylde folk for å være ammepoliti og i det hele tatt, når hele utgangspunktet her var at folk mente amming av "for store" barn var ekkelt. Er jo ikke noe rart folk går i forsvar, det syns jeg er en ufin ting å si. Er mange som i denne tråden som er enig med deg som kan sies å være ammepoliti, de også, bare fra en annen vinkel.
 
Last edited:
Jeg har ikke lest over mer enn halve tråden nå, men må bare si jeg syns dette var et ironisk innlegg fra deg. Beskylde folk for å være ammepoliti og i det hele tatt, når hele utgangspunktet her var at du mente amming over ett år var ekkelt. Er jo ikke noe rart folk går i forsvar, det syns jeg er en ufin ting å si. Er mange som i denne tråden som er enig med deg som kan sies å være ammepoliti, de også, bare fra en annen vinkel.

Les hva jeg skriver, jeg syns det er ekkelt for meg, ikke at jeg syns andre er ekle fordi de ammer store barn... Folk må få amme så lenge de ønsker.

Og TS spurte om akuratt dette, hva folk personlig mente og syns var best for seg selv.... Og da svarte jeg hva min ærlige mening er og hva som er grensen for meg. Som også mange andre har gjort i denne tråden.

Da syns jeg det blir for dumt at folk skal prøve å snu andres meninger med bilder og fakta rundt amming, for å prøve å få frem at set de mener er feil. kan ikke alle få ha sin mening om saken og likevel respektere hverandre? Noen her inne virker nesten desperate etter å få frem sin mening om ammingen og hvor viktig det er at alle ammer. Vel slik er ikke alle.
 
Jeg har ikke lest over mer enn halve tråden nå, men må bare si jeg syns dette var et ironisk innlegg fra deg. Beskylde folk for å være ammepoliti og i det hele tatt, når hele utgangspunktet her var at folk mente amming av "for store" barn var ekkelt. Er jo ikke noe rart folk går i forsvar, det syns jeg er en ufin ting å si. Er mange som i denne tråden som er enig med deg som kan sies å være ammepoliti, de også, bare fra en annen vinkel.

Om du leser videre kan du også se klart og tydelig at det blir sakt langt styggere ting om de som ikke ammer, enn at noen mener amming av større barn er ekkelt for seg...
 
Om du leser videre kan du også se klart og tydelig at det blir sakt langt styggere ting om de som ikke ammer, enn at noen mener amming av større barn er ekkelt for seg...

Jeg må bare innrømme at jeg blandet i farta og trodde du var ts, men ellers står jeg ved resten altså. Orker ikke hive med med på en allerede ferdig diskusjon, men jeg syns uansett uygangspunktet for diskusjonen er kjempedrøyt, tar man opp på et mammaforum at noe relatert til amming er ekkelt, så er det i praksis å kalle de andre for ekle, de får jo samme opplevelsen ut av det de leser enten det står "for meg er det ekkel" eller "jeg syns det du gjør/du er ekkel(t)". Hva andre har sagt av styggheter ene og andre veien her nå kan nesten ikke jeg ta på meg. Dette var en temmelig håpløs diskusjon i utgangspunktet, og jeg syns mange har tatt det veldig fint og prøvd å forstå og informere.
 
Jeg må bare innrømme at jeg blandet i farta og trodde du var ts, men ellers står jeg ved resten altså. Orker ikke hive med med på en allerede ferdig diskusjon, men jeg syns uansett uygangspunktet for diskusjonen er kjempedrøyt, tar man opp på et mammaforum at noe relatert til amming er ekkelt, så er det i praksis å kalle de andre for ekle, de får jo samme opplevelsen ut av det de leser enten det står "for meg er det ekkel" eller "jeg syns det du gjør/du er ekkel(t)". Hva andre har sagt av styggheter ene og andre veien her nå kan nesten ikke jeg ta på meg. Dette var en temmelig håpløs diskusjon i utgangspunktet, og jeg syns mange har tatt det veldig fint og prøvd å forstå og informere.

Kanskje en ide å lese alt hvis du skal trekke ut en kommentar å kommentere selv!! Og meninger har vi da om alt,betyr ikke at andre trenger å bry seg om min mening.. Det jeg startet med var om andre mente som meg.. Egentlig spurte jeg ikke om andre mente d motsatte :) (for å sette det på spissen) hvisste jo at dette tema er det mye meninger om! Ble jo hvertfall et omdiskutert tema!
 
Les hva jeg skriver, jeg syns det er ekkelt for meg, ikke at jeg syns andre er ekle fordi de ammer store barn... Folk må få amme så lenge de ønsker.

Og TS spurte om akuratt dette, hva folk personlig mente og syns var best for seg selv.... Og da svarte jeg hva min ærlige mening er og hva som er grensen for meg. Som også mange andre har gjort i denne tråden.

Da syns jeg det blir for dumt at folk skal prøve å snu andres meninger med bilder og fakta rundt amming, for å prøve å få frem at set de mener er feil. kan ikke alle få ha sin mening om saken og likevel respektere hverandre? Noen her inne virker nesten desperate etter å få frem sin mening om ammingen og hvor viktig det er at alle ammer. Vel slik er ikke alle.

Vet du, det å prøve å snu andres holdninger er faktisk viktig i enkelte saker. Våre personlige meninger blir faltisk et samfunnsanliggende i det øyeblikk vi skriver dem og publiseres et innlegg eller uttaler oss høyt.
Samfunnsøkonomisk er absolutt amming noe flere bør gjøre lengre. Det kan bidra til feks mindre behov for bruk av antibiotika (resistens begynner å bli et kjempe problem), styrke folkehelsa generelt. Så alle uttalte meninger rettet MOT amming synes jeg bør sies imot, men jeg understreker at mødre som ikke kan amme absolutt ikke skal føle seg som dårlige mødre av den grunn.

Igjen ytringsfrihet er en bra ting, når dn brukes ved vett og omtanke. Ikke for å få støtte for ens egne fordommer!
 
Så man liksom slutte å amme barnet sitt fordi det kan gå å finne puppen selv ? har dere tenkt på at noen faktisk går før de er et år ? Man trenger ikke være stor for å klare å finne puppen selv. Så hvis en baby på 1 år kan finne puppe selv, så skal man slutte å amme ? Fordi da er ungen for stor ?

Jeg blir kvalm av dere !!!!!!!!!!
 
Kanskje en ide å lese alt hvis du skal trekke ut en kommentar å kommentere selv!! Og meninger har vi da om alt,betyr ikke at andre trenger å bry seg om min mening.. Det jeg startet med var om andre mente som meg.. Egentlig spurte jeg ikke om andre mente d motsatte :) (for å sette det på spissen) hvisste jo at dette tema er det mye meninger om! Ble jo hvertfall et omdiskutert tema!

Nå er det jo forskjell på å starte en diskusjon rundt hvorvidt noe/noen er ekkelt for amming, og på å si at man ikke syns barn over en viss alder ikke trenger å ammes.

Jeg har lest ganske mange sider i tråden nå, men man kan faktisk ikke forvente at alle som vil si noe om det du spør om i hovedinnlegget skal lese 10 sider med innlegg.

Når du ellers legger ut dette er det jo en invitasjon til å si noe om din mening. Du stiller et spørsmål og tar opp en sak, da er det ganske logisk at ikke bare de som er enige vil si noe, spesielt når det du tar opp angår så mange mer eller mindre direkte. Så jeg vet ærlig talt ikke hva du forventer her.
 
*har ikke lest tråden*
Amma mi til hu var 13 mnd, hun gikk selv fra hun var litt over 8 mnd, dvs at hun gikk til matfatet selv i over 4 mnd.
 
Så man liksom slutte å amme barnet sitt fordi det kan gå å finne puppen selv ? har dere tenkt på at noen faktisk går før de er et år ? Man trenger ikke være stor for å klare å finne puppen selv. Så hvis en baby på 1 år kan finne puppe selv, så skal man slutte å amme ? Fordi da er ungen for stor ?

Jeg blir kvalm av dere !!!!!!!!!!

Så da er vel ikke du særlig bedre enn de som syns det er ekkelt med amming av store barn? Når du klarer å si du blir kvalm av at andre har en annen mening enn deg?
 
Så da er vel ikke du særlig bedre enn de som syns det er ekkelt med amming av store barn? Når du klarer å si du blir kvalm av at andre har en annen mening enn deg?
Sier ikke at jeg er bedre enn noen :) men jeg mener at det er forskjell på unger. Mange barn er tidlig ute, å kan å forsyne seg tidlig. Men synes de er for store av den grunn. Jeg henger meg ikke oppi hvor lenge eller kort man vil amme sitt barn. Det er opp til hver enkelt. Jeg har ikke noe med det
 
Omg ! Det er ekkelt da :eek: :p

Kan ikke du lese tråden? Og alle kommentarene?

Her var det snakk om at noen syns det var unaturlig når babyen blir et lite barn, altså når barnet kan gå, snakke, utrykke seg og spise fast føde. Ikke at det automatisk blir ekkelt når barnet blir 12mnd....

Jeg syns ingen som ammer er ekle, tvert imot men syns at for min egen del går grensen når babyen blir et barn... Da har barnet i mine øyne andre behov og kan spise vanlig mat og avvenne seg fra amming og smokk. Men altså, min mening, ingenting jeg mener er en fasit. Og det er et valg og en mening jeg har for meg selv og mitt barn... Ingen magisk 12mnd grense.

Syns det er viktig å respektere alles meninger i dette, og amming er ikke for alle. Ingen skal måtte kritiseres for sine valg når det gjelder amming. Hverken den ene eller den andre veien.

Å kalle det ekkelt i mine kommentarer var ment for min del ikke min mening om andre ammende, men jeg ser jo utifra denne tråden at noen ammende må tas i med silkehansker for ikke å bli fornermet og det syns jeg er fryktelig synd.

Men tenk litt andre veien også, for det har blitt nevnt stygge ting og de som har andre syn på amming her, bl.annet dårlig manma og nå din kommentar "blir kvalm av dere" skal det være greit?

Respekten burde vel gå begge veier?
 
Merkelig å kreve respekt for sine meninger når man går ut og sier at amming utover en viss alder er ekkelt. Og hvis man blir kritisert for disse meningene, så er liksom den andre part ikke noe bedre.

Logikken. Jada. Helt klart at denne diskusjonen er totalt meningsløs - høres ut som en diskusjon mellom to barn i barnehagealder.

"Det var du som begynte"

"Nei det var du som begynte"

Og ja. Jeg blir også kvalm av andre personer som mener at andres amming utover en viss alder er ekkelt. Kvalmt at andre skal legge seg opp i og i set hele tatt bry seg om noe som er helt naturlig. Om man syns det er ekkelt så må man nesten gjøre noe med egne tanker og holdninger.
 
Sier ikke at jeg er bedre enn noen :) men jeg mener at det er forskjell på unger. Mange barn er tidlig ute, å kan å forsyne seg tidlig. Men synes de er for store av den grunn. Jeg henger meg ikke oppi hvor lenge eller kort man vil amme sitt barn. Det er opp til hver enkelt. Jeg har ikke noe med det

Det er jeg veldig enig i :)
 
Kan ikke du lese tråden? Og alle kommentarene?

Her var det snakk om at noen syns det var unaturlig når babyen blir et lite barn, altså når barnet kan gå, snakke, utrykke seg og spise fast føde. Ikke at det automatisk blir ekkelt når barnet blir 12mnd....

Jeg syns ingen som ammer er ekle, tvert imot men syns at for min egen del går grensen når babyen blir et barn... Da har barnet i mine øyne andre behov og kan spise vanlig mat og avvenne seg fra amming og smokk. Men altså, min mening, ingenting jeg mener er en fasit. Og det er et valg og en mening jeg har for meg selv og mitt barn... Ingen magisk 12mnd grense.

Syns det er viktig å respektere alles meninger i dette, og amming er ikke for alle. Ingen skal måtte kritiseres for sine valg når det gjelder amming. Hverken den ene eller den andre veien.

Å kalle det ekkelt i mine kommentarer var ment for min del ikke min mening om andre ammende, men jeg ser jo utifra denne tråden at noen ammende må tas i med silkehansker for ikke å bli fornermet og det syns jeg er fryktelig synd.

Men tenk litt andre veien også, for det har blitt nevnt stygge ting og de som har andre syn på amming her, bl.annet dårlig manma og nå din kommentar "blir kvalm av dere" skal det være greit?

Respekten burde vel gå begge veier?
Nei nei så klart er ikke det greit. Men var mere ment til de som hisser seg opp her inne. Hvorfor skal man bry seg hva andre gjør ? Jeg har forståelse for at noen synes det er ekkelt å at noen ikke synes det, men trenger det å bli diskutert ? Jeg har lest kommentarene, og der står at det er ekkelt når ungen kan forsyne seg selv, gå og snakke, det er mange under et år som kan. Derfor synes jeg det blir feil å si det på den måten.
 
Back
Topp