Er det bare meg?

ellemelledegfortelle

Betatt av forumet
Jeg vet at det er mye forskjellige meninger rundt dette temaet... Men,når jeg ser eller hører store unger blir amma så synes jeg rett å slett at det er ekkelt.. For meg er amming for babyer,ikke når dem kan gå å snakke,og er så store at di selv kan finne frem mammas pupp.. Føler det er en "stygg" tanke å ha,er det andre som tenker det samme?
 
Nei, jeg er helt lik.
 
Håper ikke folk som ammer store barn blir fornærmet , men jeg syns det er litt ekkelt.. Får en ubehagelig følelse i kroppen når jeg ser det!
Det skal jo være naturlig så jeg føler meg fæl som føler det sånn!!
 
Jeg tenker det samme.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
For meg går grensen ved 1,5 år.. Etter det føles det litt ekkelt ja.... Feil - nei... Men for meg unaturlig og rart.. Amming er forbeholdt babyer i min verden.
 
Tenker slik jeg også.... Det er for babyer... Ikke 2/3 åringer... Ikke slik at jeg går bort til folk som ammer store barn på feks cafe og sier æsj liksom men må innrømme jeg blir litt satt ut... Vanskelig å si hvor "grensa" går, hver enkelt må jo gjøre det som passer de, og det som er unaturlig for meg kan være den naturligste ting for andre. men for meg personlig syns jeg amming hører til babyperioden, ikke når barna selv kan få bort og spørre etter puppen :p
 
Syns ikke det er rart når ungen er rundt ett år, heller ikke 2. Så lenge mor er komfortabel med det. Men må si at jeg ikke har lyst til å amme guttungen til han er 3-4 heller da.
 
Jeg må innrømme at når guttungen begynte å prate i 6-7 ordssetninger når han var 15mnd gammel så var han alt for stor. Men det er jo noen som fortsatt er "babyer" i denne alderen.
 
Jeg er ikke sånn, og syns folk kan holde kjeften igjen om det temaet. Det er et ømt tema og folk får gjøre akkurat slik som de vil.

Og ett år er en veldig merkelig maksgrense.

Dere som syns det er ekkelt, hva gjør det så ekkelt? For jeg tipper dere forbinder det med noe seksuelt, bevisst eller ubevisst.
 
Driter i hva andre gjør. Men eg ammer ikkje et barn som kan både snakke og gå :p her er det Max 1 år. Har Amma i 10 og 11 mnd. Men da var det minimalt på slutten. Og kun hjemme. Andre får gjør som dei vil. Men det passer ikkje for meg. Sysnt eg strekkte meg langt med mine og eg da :p men greit og slippe mme før dei går over på vanlig melk. Det fikk mine til dei var 1 år.
 
Jeg er ikke sånn, og syns folk kan holde kjeften igjen om det temaet. Det er et ømt tema og folk får gjøre akkurat slik som de vil.

Og ett år er en veldig merkelig maksgrense.

Dere som syns det er ekkelt, hva gjør det så ekkelt? For jeg tipper dere forbinder det med noe seksuelt, bevisst eller ubevisst.

Seksuelt? Når det er snakk om et lite barn? Nei du, den får du holde for deg selv.

For meg er det rett og slett unaturlig, selv om mange mener det er det naturligste i verden. Nakenhet er også sett på som naturlig men de fleste finner det fortsatt unaturlig å gå rundt nakne...

Godt vi er forskjellige, og ja, dette er virkelig et sårt tema som det er vanskelig å svare på uten å tråkke på tær, og det går begge veier, det er "feil" å ikke amme, amme for kort tid, amme for lenge, amme offentlig osv osv... Lista er lang og meningene er mange, så det å sette en fasit her er rett og slett umulig.

Håper alle gjør det de selv er komfortable med uten å la andres meninger spille inn i deres valg.
 
Back
Topp