*inspirert* hva er din bmi?

Jeg har bmi på 32 nå. Alle tror jeg ligger på rundt 28...

Jeg synes jeg var passe da jeg hadde bmi på 24, jeg kunne aldri ha ligget på grensen til undervektig. De fleste trodde jeg hadde lavere bmi enn jeg hadde da også.

Syns bare det er tankevekkende når noen er 165/175 og veier under 50/60 kg og ønsker å gå ned i vekt! Selv om man her høy bmi trenger man ikke være overvektig fordi bmi ikke tar hensyn til en rekke faktorer, men sier bmi undervektig så stemmer det som regel :)

Rett over 28 i bmi.

Bmi er 26,1. Skal være fornøyd om jeg kommer meg til mellom 24-25!

Jeg er 164 høy og 69 kg, dvs bmi på 25,7 altså noe overvektig. Jeg har et ønske og mål om å ned ca fem-syv kg og vil da ha en bmi på mellom 22 og 24.
Jeg har lite muskler, så min bmi er nok ikke påvirket av det :p
Har ingen mål om å under 60 kg som jeg veide da jeg ble gravid med eldste, men sånn 60-62-64 kg er nok der jeg selv vil trives litt mer enn i dag.

21.2:)

20.3. Jeg synes BMI er noe tull da. Tar ikke i betrakning hva på kroppen som veier hva.

34

Men fastlegen er ikke bekymret, så da er ikke jeg det heller.

Har heller ikke noe mål om å havne i "nedre normal" heller når det kommer til BMI.

23,synes det er helt fint :) vil gjerne stramme opp litt, men ikke gå ned i vekt. Mest fordi magen er litt slappere enn før, og det går mye i sjokolade om dagen :P

Kan jeg da som en av de med bmi i helt nedre del av normalvektig spørre dere med veldig høy bmi om hvordan forbilder dere er for barna deres? I dag er fedme en av verdens største helseproblemer og flere og flere barn blir overvektige, er det noe bedre?

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited by a moderator:
27 når jeg ikke er gravid.

Litt høyt, men jeg har ingen problem med å vise meg naken foran ungen, gå i bikini eller slikt. Er forholdsvis fornøyd med kroppen min slik som den er, ekstra fett, valker, cellulitter og alt.

Det viktigste er at jeg har en frisk kropp som kan gå på fjellet og leke med barna. :)

Kan jeg da som en av de med bmi i helt nedre del av normalvektig spørre dere med veldig høy bmi om hvordan forbilder dere er for barna deres? I dag er fedme en av verdens største helseproblemer og flere og flere barn blir overvektige, er det noe bedre?

Jeg er veldig enig i det du skriver her, litt inn på det at de som er tykke skal ikke utsettes for kritikk, det handler jo om helse, ikke forfengelighet.
Men jeg må påpeke at ts spesifiserer at det gjelder de med allerede lav bmi som ønsker å gå ytterligere ned i vekt, hun kritiserer ikke de som kun har lav bmi.
Jeg er overvektig, men prøver å få gjort noe med det, vanskelig :( :p

Jeg er enig med det at mange er overvektige og det er et stort problem på verdensbasis! Men tenker på alt hysteriet rundt feks barbie dokkene som er sykt tynne og feil proposjonert! Hvis det påvirker barna hvordan vil de da påvirke barna hvis en tynn mor ønsker å gå enda mer ned i vekt og bli enda tynnere?

For et par årsiden (før giftemål :p ) var jeg i helt den nedre delen av bmi skalen så er ikke en kritikk til å være tynn men det å være tynn og ønske og bli enda tynnere slik at man ifølge bmi blir katogorisert som undervektig!

17.7 :)
Heldigvis !
Hvilket signal sender jeg til mine barn hvis jeg er overvektig? ;)

Last edited:
Back
Topp