Sprøyte etter fødsel

Jeg fikk ikke det (tror jeg). Fikk ikke bedøvelse når jeg skulle sy en gang :p
Det har jeg hørt flere ganger nå at noen blir sydd uten bedøvelse. Rart at det ikke finnes noe fasit på det. Jeg hadde 1. grads rift og fikk bedøvelse.
 
Det har jeg hørt flere ganger nå at noen blir sydd uten bedøvelse. Rart at det ikke finnes noe fasit på det. Jeg hadde 1. grads rift og fikk bedøvelse.
Jeg fikk en sånn spray etterhvert, sikkert fordi jeg ikke klarte å ligge i ro :p Hadde ingen bedøvelse eller smertelindring under fødselen og skulle bare sy 4 sting så tipper det var derfor. Mer styr en det er verdt med bedøvelse, sprayen hjalp da :)
 
Jeg fikk ikke det (tror jeg). Fikk ikke bedøvelse når jeg skulle sy en gang :p
Aldri i livet om jeg hadde latt de nærme seg der nede med nål uten bedøvelse!! Jeg måtte få flere sprøyter med bedøvelse sist da jeg syns det var så jævlig vondt etter bare 1 sprøyte (ved siden av den jeg fikk når hun klippet)
 
Jeg fikk en sånn spray etterhvert, sikkert fordi jeg ikke klarte å ligge i ro :p Hadde ingen bedøvelse eller smertelindring under fødselen og skulle bare sy 4 sting så tipper det var derfor. Mer styr en det er verdt med bedøvelse, sprayen hjalp da :)
Hadde heller ingen smertelindring under fødselen så trodde det var derfor hun bedøvet ;) Ikke godt å vite. Sikkert avhengig av JM.
 
Noen får sprøyte med vitamin K, for vitamin K er med på å hjelpe blodet å koagulere (stoppe å blø), så får noen oxytocin for å hjelpe livmora å trekke seg sammen raskere, så får noen for de er Rhesus negativ og noen får for at morkaka sitter fast.
 
Jeg har alltid fått sprøyta etter morkaka har vært ute, og ikke har jeg blødd masse heller, ikke noe med resus heller. Lurer på hva jeg har fått for...
 
Jeg fikk ikke det (tror jeg). Fikk ikke bedøvelse når jeg skulle sy en gang :p
Det har jeg hørt flere ganger nå at noen blir sydd uten bedøvelse. Rart at det ikke finnes noe fasit på det. Jeg hadde 1. grads rift og fikk bedøvelse.
Mener jeg har hørt at sånn pudenalblokkade også fungerer som bedøvelse, så dersom man får dette i pressefasen så er man "ferdigbedøvet" til syinga. Men er ikke helt sikker altså.
 
Mener jeg har hørt at sånn pudenalblokkade også fungerer som bedøvelse, så dersom man får dette i pressefasen så er man "ferdigbedøvet" til syinga. Men er ikke helt sikker altså.
Det stemmer nok, men jeg hadde ikke noe slikt heller. Vet en venninne fikk en slik og hun var helt bedøvd i hele området.
 
Jeg har alltid fått sprøyta etter morkaka har vært ute, og ikke har jeg blødd masse heller, ikke noe med resus heller. Lurer på hva jeg har fått for...

Vil tippe du enten har fått vitamin K eller sånn for å få livmora til å trekke seg sammen :)
 
Back
Topp