Føler jeg sprekker snaaart

Nursie86

Forelsket i forumet
Halleluja... Nå er jeg i uke 37, å føler magen sprekker snart. Han virker sååå utrolig stor inni magen min. Sover ikke om natta. Alt er tungt. Nesten så jeg føler dette ikke er "sunt" eller "bra" for kroppen om dere skjønner.
Jeg er frisk, foruten bekkenløsning. Har følt meg i god form, helt fram til den siste uka. Da føler jeg at jeg har gått fra 30 år til 80 år. Normalt? Er førstegangsfødende.

Er det virkelig mulig å gå 3 uker til, å eventuelt opp til ti dager over termin?

Da kommer han ut magehuset istendfor tror jeg. Han strekker å tøyer å bøyer seg hele tiden (kjempe fint det) men svææært ubehagelig for den vordende mammaen.

Er det lov å håpe at han kommer nå snart? :)
 
Er lov å håpe. Er like normalt å føde inntil 14 dager over termin som før :) Bare 5% kommer selve termindagen. Tror det er 95% sjanse for overtid og 95% sjanse for å føde 14 dager før etc. SÅ mao, umulig å forutse dessverre.

Slitsomt på slutten, ja!!!
 
Er lov å håpe. Er like normalt å føde inntil 14 dager over termin som før :) Bare 5% kommer selve termindagen. Tror det er 95% sjanse for overtid og 95% sjanse for å føde 14 dager før etc. SÅ mao, umulig å forutse dessverre.

Slitsomt på slutten, ja!!!
Da håper jeg på 14 dager før. Termindatoen min viiiiirker som 10 år til :p Har termin 23.februar. Når har du termin? :)
 
Nå går du vel ut i permisjon om du har jobbet. Bare å hvile så mye som mulig og lade batteriene. :)
 
Da håper jeg på 14 dager før. Termindatoen min viiiiirker som 10 år til :p Har termin 23.februar. Når har du termin? :)
21. :) Men jeg er unik i denne gruppen og kan faktisk tenke meg å faktisk føde på termin, ikke prematur og ikke før :p Haha. Må ikke nødvendigvis føde etter heller altså. Er lei jeg og. Men gruer meg så himla mye :rolleyes:
 
Er lov å håpe. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Er førstegangsfødende selv og hatt et veldig fint svangerskap uten mye plager, men har begynt å merke det mye mer nå på slutten. Jeg har termin 29. februar og føler det er en evighet til! Håper den lille i magen kan komme litt før, men hun har vel best av å være der inne ihvertfall et par uker til :)
 
Det er ekstremt slitsomt på slutten ja, det er helt normalt det du beskriver. Og ikke blir det lettere når man har en 2-åring fra før av :D Det er best å ha en duganes mann på laget da ja.. Og er han ikke duganes klarer man seg best uten :p Får håpe du slipper å gå så lenge. Jeg fødte 38+5 med første og da var jeg så utslitt at jeg knapt klarte presse. Heldigvis i bedre form denne gangen. Men håper såklart jeg slipper overtid, ikke mentalt innstilt på det.
 
Blir enda tyngre.. 39 uker nå. Og siste uken har vært mye tyngre enn 37 og 38 av en eller annen grunn..
 
Jeg har vunnet i Lotto med febersykt barn med brennkopper og øyekatarr og mann med influensa, selv er jeg 38+2! Hurra!
 
Den siste uka har jeg også kjent på det. Av og til kjennes det ut som hendene og føttene klarer å komme gjennom huden og det er så vondt. De må da skjønne at når det er så trangt, så er det bare en vei ut? Jeg har også termin 23.februar, men har følt meg klar lenge. Vil ha ut ungen helst før enn senere.
 
Helt vanlig! Og ikke for å ta motet helt fra deg, men det blir bare tyngre og tyngre... De siste ukene er ikke noe særlig altså!
 
21. :) Men jeg er unik i denne gruppen og kan faktisk tenke meg å faktisk føde på termin, ikke prematur og ikke før :p Haha. Må ikke nødvendigvis føde etter heller altså. Er lei jeg og. Men gruer meg så himla mye :rolleyes:
Fødselsangst? Kjenner angsten for det ukjente og smerten skremmer meg noe voldsomt. Selv om jeg ønsker å få han ut nå. Skal ikke være greit :p
 
Er lov å håpe. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Er førstegangsfødende selv og hatt et veldig fint svangerskap uten mye plager, men har begynt å merke det mye mer nå på slutten. Jeg har termin 29. februar og føler det er en evighet til! Håper den lille i magen kan komme litt før, men hun har vel best av å være der inne ihvertfall et par uker til :)
Godt vi er flere som føler det samme :) Lykke til med de siste ukene! :)
 
Det er ekstremt slitsomt på slutten ja, det er helt normalt det du beskriver. Og ikke blir det lettere når man har en 2-åring fra før av :D Det er best å ha en duganes mann på laget da ja.. Og er han ikke duganes klarer man seg best uten :p Får håpe du slipper å gå så lenge. Jeg fødte 38+5 med første og da var jeg så utslitt at jeg knapt klarte presse. Heldigvis i bedre form denne gangen. Men håper såklart jeg slipper overtid, ikke mentalt innstilt på det.
Det jeg er "redd" for. Akkurat det du sier. At jeg skal være så tung å utslitt, at hele fødselen blir en katastrofe. Men satser på at adrenalin og urkvinnen i meg kommer fram :p
 
Den siste uka har jeg også kjent på det. Av og til kjennes det ut som hendene og føttene klarer å komme gjennom huden og det er så vondt. De må da skjønne at når det er så trangt, så er det bare en vei ut? Jeg har også termin 23.februar, men har følt meg klar lenge. Vil ha ut ungen helst før enn senere.
Godt vi er flere som tenker å føler det samme! :) Godt å kjenne liv altså, men nå er det ikke måte på romstering inni magen til tider. Skjønner ikke hva han driver med jeg. Ommøblering på høyt nivå! :joyful:
 
Back
Topp