Hva syntes dere om karneval i barnehagen??

Ja det er foreldrene som må tenke seg om, jeg kjøper gjerne kvalitet til mine barn og betaler prisen for det om det skal til men å bruke det som status har aldri falt meg inn.... Skjønner jo det er foreldrene det er noe galt med når så små barn klarer å fortelle merkene på klærne de går med...
Absolutt!
Snuppa her driter virkelig i merker, men hun er prinsesse frelst og har begynt å like hello kitty så hun viser med glede klærne hun har med, men da er det ikke sånn se på meg jeg er bedre enn deg, mer en barnslig lyst til å vise alle hva hun har hvert heldig å fått, også kan hun i neste setning komplimentere klær til noen andre.

Skjønner ikke foreldre inn lærer ungene sine ting som er mobbe grunnlag osv!

Vi kler ut barna som alt ifra ridder til pakker. Legger vekt på å bruke ting vi har. Unngår kjøpepresset. Datteren min var en gang supermann bare morsomt.

Vi skal ha karneval og snuppa gleder seg til å være Anna..

Og gutten på 2,5år blir sendt i barnehagen med rosa tyllskjørt i dag.

Det viktigste er at de voksne i barnehagen er tilstede. Utestengelse er ikke grei.

Er seriøst noe av det mest idiotiske jeg har lest på lenge. Her har vi karneval ja, og hun skal kle seg ut som Elsa - fordi hun elsker frost. Hun elsker å pynte seg. Det er ikke noe noen har tvunget på henne i det hele tatt. Fra hun var liten har hun elsket smykker, vesker, skjerf, høye sko osv. Rotet i mine ting med andre ord. I barnehagen gjør hun det samme - kler seg ut i kjoler og elsker å leke med dukker.

hun må for pokker få lov til å utfolde seg slik hun ønsker.

jeg syns det er superkoselig jeg :) Kommer fra et lite sted, så i barnehagen hvor jeg jobber kommer de i alt fra hjemmelaget til arvede til nyinnkjøpte :) ingenting dyrt, og mange av de har utkledning på tvers av kjønn :D Supergøy!

Her er det karneval og det synes jeg er helt supert! 3-åringen har snakka om hva hun skal kle seg ut som i flere måneder allerede. Det varierer alltid mellom prinsesse, superhelt, dyr, lege, politi osv osv.

Hele poenget med karneval er jo å være noe annet enn seg selv, om det er prinsesse eller superhelt spiller ingen rolle.

Om barnehagen har et problem med de kostymene foreldrene sender med barna kan de heller lage karneval hvor barna lager sine egne kostymer og blir malt. At man sender med gamle klær e.l. Det krever da endel mer arbeid fra BHG side, så det blir opp til dem. Men total boikott synes jeg blir for enkelt.

Vet ikke hvordan bhg min eldste går i nå gjør det ved karneval. Den han gikk i tidligere ordnet "solfest" i bhg, og ingen av barna hadde med kostymer hjemmefra. De kledde seg da ut med diverse i barnehagen, hadde forestilling/fortellingsstung, musikk, dans og god mat. Dersom han skal ha med kostyme hjemmefra i denne bhg må det bli noe han har fra før (tiger/dinosaurkosedress eller piratkostyme), for vi har ikke råd til å kjøpe nytt kostyme bare for den dagen der. Kjøpepresset er det værste med slike karneval syns jeg, ikke at barna kler seg ut i "kjønnstypiske kostymer..." barna bryr seg vel ikke om kjønnet når de velger kostyme, men hva de interesserer seg for tenker jeg. Om det da er foreldre som nekter sine gutter å være prinsesser eller nekter sine jenter å være pirater, så står jo det på foreldrene.
Men det går jo fint an å lage noe selv :)

Desverre har det skjedd mye... Føler det er stor maktkamp mellom foreldrene, hvem har finest og dyrest dresser og sko til barna, hvem har best matpakke, hvem barn ser mest velstelte ut osv... Barnehagegruppa til snuppa var slik... Der var alt en konkuranse og om å gjøre å være best... Og det ble gjerne snakket negativt om de som hadde kjøpt billig utstyr eller som ikke sørget for at barnet hadde nygredd hår hver dag... Dete er jo galskap, galskap laget av foreldrene for at de selv skal føle mestring, mestring gjennom barna sine.... Barn kles jo opp i canada goose og uggs, det er jo egentlig galskap, trenger en 3 åring det? Nei... Det er ren status for foreldrene.
At man er opptatt av kvalitet på uteklær ikke noe nytt , ser ikke helt hvorfor det skal være negativt heller.
Men selvfølgelig er det ikke greit å rakke ned på de som kjøper billigere klær

Er seriøst noe av det mest idiotiske jeg har lest på lenge. Her har vi karneval ja, og hun skal kle seg ut som Elsa - fordi hun elsker frost. Hun elsker å pynte seg. Det er ikke noe noen har tvunget på henne i det hele tatt. Fra hun var liten har hun elsket smykker, vesker, skjerf, høye sko osv. Rotet i mine ting med andre ord. I barnehagen gjør hun det samme - kler seg ut i kjoler og elsker å leke med dukker.

Enig :)

At man er opptatt av kvalitet på uteklær ikke noe nytt , ser ikke helt hvorfor det skal være negativt heller.
Men selvfølgelig er det ikke greit å rakke ned på de som kjøper billigere klær

Veldig opptatt av kvalitet selv men i barnehagen der jeg hadde datteren min så de veldig ned på de som hadde arveklær eller "billigdress" fra obs osv... Syns det var grusomt hvordan de holdt på... Kan se for meg det kan være mye av det samme når det gjelder dette karneval greiene og derfor blir kjøpepress på kostymer. Feks er jo disse monster high kostymene veldig populære blandt jentene som er i 5/6 års alderen. Det er jo dyre kostymer noen av de... Men poenget mitt var at det er jo foreldrene som selv lager dette presset, ikke barna...

Veldig opptatt av kvalitet selv men i barnehagen der jeg hadde datteren min så de veldig ned på de som hadde arveklær eller "billigdress" fra obs osv... Syns det var grusomt hvordan de holdt på... Kan se for meg det kan være mye av det samme når det gjelder dette karneval greiene og derfor blir kjøpepress på kostymer. Feks er jo disse monster high kostymene veldig populære blandt jentene som er i 5/6 års alderen. Det er jo dyre kostymer noen av de... Men poenget mitt var at det er jo foreldrene som selv lager dette presset, ikke barna...
Klart det som oftest er foreldre som lager presset , ingen tvil om det nei

Klart det som oftest er foreldre som lager presset , ingen tvil om det nei
Da blir det etter min mening helt feil å avlyse noe hyggelig for barna av den grunn. De kunne heller tatt et møte med foreldrene å bedt de ta seg sammen :p

I vår barnehage har vi alltid hatt karneval og dette er en dag barna gleder seg VELDIG til Naturligvis så er det mange prinsesser og superhelter og jeg synes ikke det er galt. Men jeg har aldri opplevd at barna har kommentert noe negativt om noen andres kostymer, og vi har gutteprinsesser og jentesuperhelter også vi altså ;) Jeg synes karnevalet vårt er topp!

Når det er sagt så har jeg gjort meg noen tanker omkring FOKUSET på kostymet - som vi sikkert kan gjøre noe med. Et tema høres også veldig spennende ut. Å ha noen ekstra kostymer liggende er også gode tips (selv om vi ikke har hatt den utfordringen enda).

Var det de ansatte som så ned på de? som hadde arveklær/billigdress? eller var det foreldre? og hvis det var de ansatte, hvordan ga de uttrykk for det? :O

Da blir det etter min mening helt feil å avlyse noe hyggelig for barna av den grunn. De kunne heller tatt et møte med foreldrene å bedt de ta seg sammen :p
Jeg er helt enig med deg. Så lei av at alt skal avlyses fordi noen ikke kan oppføre seg

Var det de ansatte som så ned på de? som hadde arveklær/billigdress? eller var det foreldre? og hvis det var de ansatte, hvordan ga de uttrykk for det? :O

Foreldre... Det ble synlig på et foreldremøte husker jeg... Da var det snakk om utetid og en dame så bort på en av de andre mammane og sa "hadde bare alle satt kvalitet høyt og ikke pris så kunne barna våre vært ute hele dagen, synd at noen skal ødelegge"

Foreldre... Det ble synlig på et foreldremøte husker jeg... Da var det snakk om utetid og en dame så bort på en av de andre mammane og sa "hadde bare alle satt kvalitet høyt og ikke pris så kunne barna våre vært ute hele dagen, synd at noen skal ødelegge"
Oj da, er det mulig

oooida :O
Realitieten er jo at man gjerne får det man betaler for da, men det er jo ikke alle som har råd til det. Og sånn snakker man da hverken TIL andre eller OM andre.

Jeg trodde du mente ansatte, og det hadde jo vært enda verre.

Så enig! Skal man tvinge på datteren sin brannmann- eller batmankostyme og si "nei, vesla, vi vil jo ikke at du skal være stereotypisk"? ;)

Jenta mi på tre år har jeg hele tiden prøvd å introdusere for biler, blå klær osv, men hun går helst i kjoler, skjørt, klemmer og hårbøyler og veske. Hun har også en kaptein sabeltann morgenkåpe, men hun vil heller bruke den som er hvit og rosa med leopardprikker på. For sånn er hun bare! Det er sånt hun liker.

Back
Topp