Vogn

• Trådstarter Trådstarter Wardruna
  • Opprettet Opprettet
W

Wardruna

Guest
Sitter å ser litt på vogner.. Men er så usikker..
Myk VS hard bag?
Noen som har vært borti Carena Free Style?

Nå har jeg bare hørt negativt om kombi fra de som har hatt det, så jeg er kanskje ikke riktige til å svare :p
Men om jeg absolutt skulle gått for kombi så ville jeg absolutt gått for hardbag..

Hva er det du har hørt da? Jeg er evig takknemlig for alt av info, positivt samt negativt :)
Ser også for meg at hardbag er best..

De negative sidene jeg har hørt folk med combi komme med er:
- babyen ligger ikke godt nok
- føles ut som om bagen skal skli ut
- mer styr for å slå sammen vogna
- større plass i duobag
- ingen god nok måte å feste hverken hardbag eller softbag på som føles trygt nok for foreldre eller barn

Går vel mye på de samme tilbakemeldingene egentlig, at det føles ikke trygt nok ut, og at bagene oppleves mindre.. Jeg kjenner ingen som har hatt combivogn som velger det igjen faktisk.. :)

Og der mista jeg lysta på combi ;) Takk for info! Da er jungelen bittelitt mindre, og det er en start;)
Bare hyggelig :) vi hadde duo med storebror, og var egentlig stort sett bare fornøyd med det :D så ble vel litt overraska over hvor misfornøyde de rundt med combivogn var.. Tenkte jo sjøl at det måtte jo være smart, men det var de jeg har snakka med helt uenige i :p

Har kombi :) å baggen sitter ikke løst i det hele tatt :) bagen er mer en stor nokk :)

Vi har duovogn, bugaboo buffalo. Der bytter man jo ut hele liggedelen med sittedel. Ofte er sportsdelen på noen kombivogner litt store og klumpete men her er det to fullverdige vogner i en. Også ett stort poeng for meg at vognen ikke er for tung! Skal man bære ned trapp eller inn og ut av bil ble det fort irritasjon. Hadde bugaboo cameleon forrige gang - elsket den!

Har kombi :) å baggen sitter ikke løst i det hele tatt :) bagen er mer en stor nokk :)
Du har det og har brukt den med baby oppi eller? :)
For etter det jeg har skjønt så syns folk den virker veldig bra når de kjøper den, men etter bebis kommer så er det veldig få som er fornøyde :p

Sikler litt på Silver cross elegance.. Ser ut som mange er fornøyd med den.

Den er sykt fin. Hadde den og trailz på lista, men ender opp med trailz. Mest med tanke på hvordan de er å ta med på reise og turer. Kommer til å ta den en del inn og ut av bilen. Vekten ble avgjørende.

Den er sykt fin. Hadde den og trailz på lista, men ender opp med trailz. Mest med tanke på hvordan de er å ta med på reise og turer. Kommer til å ta den en del inn og ut av bilen. Vekten ble avgjørende.

Jeg har kun sett bilder av Silver cross, men synes den er så fin!! Veit du hvordan den er på div underlag? Grus, snø, skogsveier etc?
Blir nok ut og inn av bil en del her også, men synes ikke den virker veldig tung..

Jeg har kun sett bilder av Silver cross, men synes den er så fin!! Veit du hvordan den er på div underlag? Grus, snø, skogsveier etc?
Blir nok ut og inn av bil en del her også, men synes ikke den virker veldig tung..
Hvordan syns du at den ikke virker tung, om du bare har sett på bilder av den? :D
(Ikke ment som et negativt spm altså! :p )
Vil anbefale deg å reise å titte på vogner :)

Hvordan syns du at den ikke virker tung, om du bare har sett på bilder av den? :D
(Ikke ment som et negativt spm altså! :p )
Vil anbefale deg å reise å titte på vogner :)

Det står hvor mye den veier ;) Har kjent på en som var litt tyngre, husker ikke merke, og den virka ikke tung :)

Det står hvor mye den veier ;) Har kjent på en som var litt tyngre, husker ikke merke, og den virka ikke tung :)
Hvor mye veier den? :) emmaljunga Edge duo veier et halvt tonn! :p spesielt om man skal ha den ut og inn av bil, opp/ned trapper, og dytte generelt når vekta på barnet kommer i tillegg.. :p

Kan også hende du har kjent på en som hadde vekta "godt fordelt" :) broren min har kjent på to vogner som veide ca det samme, og han sa at den ene virka mye tyngre enn den som faktisk var tyngst.. :)
Bare et godt råd altså :) kjedelig å handle en vogn man angrer på i ettertid, og jeg kjenner så alt for mange som har gjort det :p

Jeg mener den veide ca. 22 kg. med bag og understell, men skal ikke si helt sikkert. Det ble unødvendig tungt med tanke på at vi som sagt skal ta den mye med oss.

Syns også det var veldig dumt at barnesetet deres (simplicity) hadde scoret så dårlig i kollisjonstester. Sendte litt mailer, og mener det hadde noe med at det produsert i et miljøfiendtlig materiale. Vet ikke hvordan dette er nå. Ønsker å ha muligheten til å bruke bilsetet rett på understellet.

Tror jeg fant ut at den var god på det meste av føre, men er en stund siden jeg undersøkte den da.

Syns systemet der du kan sette bagen rett på et vuggeunderstell er helt fantastisk!

Utvilsomt den fineste vognen jeg har sett.

Jeg mener den veide ca. 22 kg. med bag og understell, men skal ikke si helt sikkert. Det ble unødvendig tungt med tanke på at vi som sagt skal ta den mye med oss.

Syns også det var veldig dumt at barnesetet deres (simplicity) hadde scoret så dårlig i kollisjonstester. Sendte litt mailer, og mener det hadde noe med at det produsert i et miljøfiendtlig materiale. Vet ikke hvordan dette er nå. Ønsker å ha muligheten til å bruke bilsetet rett på understellet.

Tror jeg fant ut at den var god på det meste av føre, men er en stund siden jeg undersøkte den da.

Syns systemet der du kan sette bagen rett på et vuggeunderstell er helt fantastisk!

Utvilsomt den fineste vognen jeg har sett.
Oi, det er jo ganske mange kilo. Mener min veier 12-13 kg ellernoe (med sete) og chassiet var rikelig tungt å løfte opp i bilen likavel.

Back
Topp