Kjøleskapsgrøt

Kålormen

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Sensommerbarna 2019
Er det noen frøkner her inne som har slengt seg på kjøleskapsgrøt? Har dere i så fall en favorittoppskrift eller to?
 
Skal se om jeg finner igjen oppskriften :)
 
Jeg prøvde en som jeg lagde av havregryn, mager kesam, lettmelk, stevia sjokolade dråper, kakaopulver, sjokolade proteinpulver og hadde over blåbær, banan, hakkede mandler og saus laget av pb2 pulver og vann dagen etter:) super godt!!
 
Tenker du på chiagrøt/chiapudding? I så fall var ikke konsistensen noe for meg :p men chiakrem er nydelig! :D
 
Vi spiste veldig mye av det for ett år siden.
Favoritten i heimen for store og små var
Store havregryn
1beger yoplait 0% med pasjonsfrukt
Litt melk
Frossen bær på toppen

Friske bær slang jeg på før servering.
 
Det har jeg aldri smakt, synes konsistensen ser så rar ut :p Samboeren min spiste det mye en periode. Vet han hvert fall brukte vanilje kesam, melk og store havregryn. Jeg husker ikke hva mer han hadde i..
 
Kun laget med havregryn og eplejuice + div frukt oppå. Godt, men ingen rutinert kjøleskapsgrøt-lager :D
 
Har tenkt på å lage både av havregryn og chiapudding lenge, men først denne uka jeg fikk somla meg til å lage chiapudding. Prøvde først med kokosmelk, men den ble ikke bra. Tok så 1 dl mandelmelk og 2 ss chiafrø og lot stå natta over. Hadde det over frukt og nøtter og kanel. Skikkelig godt!
fa7c01bab85928dcfbb0e16d8902c09a
 
Kanskje jeg burde prøve dette en gang :) høres jo litt godt ut.
 
Back
Topp