Hjelp, hvor mye har dere lagt på dere?

Uke 31 - opp ca 10 kg til nå :)
 
Uke 32 og opp 10 kg :) Har ikke lagt på meg annet enn på magen, er veldig slank i utgangspunktet, så vekten levner jeg få tanker :) Jordmor var strålende fornøyd med vekt og vektøkning så langt!
 
Som sist svangerskap ca 13-14 kg, men var veldig slank før graviditeten!
 
Uke 32+2. Gått opp 2-3 kilo. Fikk en ganske liten jente siste. Så følges nøye opp med UL for å følge med veksten til baby. Ligger litt under gjennomsnittet for øyeblikket.
 
Uke 32+2. Gått opp 2-3 kilo. Fikk en ganske liten jente siste. Så følges nøye opp med UL for å følge med veksten til baby. Ligger litt under gjennomsnittet for øyeblikket.
Oi, hvordan det i det hele tatt mulig å legge på seg så lite?! Liten baby eller ei.. Forrige svangerskap var min baby 1400 gram, og født to måneder for tidlig, men jeg hadde likevel lagt på meg 7 kg!
 
30+4 å gått opp 12kg!!!! Er jo 4 ganger så mye som hele forrige svangerskap... fødte I uke 41 å gikk totalt opp 3kg da, men nå har jeg myyye å tære på da :p derfor ille å gå opp så mye nå....
 
Oi, hvordan det i det hele tatt mulig å legge på seg så lite?! Liten baby eller ei.. Forrige svangerskap var min baby 1400 gram, og født to måneder for tidlig, men jeg hadde likevel lagt på meg 7 kg!

Ikke godt å si altså, men absolutt mulig ;) Forrige gang endte vel på rundt 6 kg vektoppgang totalt. Da var jenten 2300 gram tre uker før termin. Spiser normalt og vel så det, likevel kommer ikke kiloene.
 
Auu, jaja! Om det skjer så får det bare skje. Jeg kan faktisk ikke tenke kropp akkurat nå. Jeg vet hva som skal til for å gå ned i vekt. La på meg 17 kg etter stygg skade, tok av 14 igjen. Hadde akkurat gått ned igjen før prøverørsperioden som sendte meg sakte men sikkert rett opp igjen :p. Ble jo gravid, så er jo kjempelykkelig. Når gutten vår kommer har vi jo ventet på han i vel 5 år! Da blekner liksom alt annet uansett.
Jeg gikk ned i vekt da jeg sluttet å amme ;)
Uansett... Vekt spiller ingen rolle...gjorde iallfall ikke det for meg :) i babytiden var det det siste jeg tenkte på!! ❤️
 
Uke 31 og 15kg opp..... :yuck: gøy å se så forskjellig kroppene våre er, altså at noen ikke går opp i d hele tatt mens andre går opp 2 kg bare de ser matprogram på TVen nærmest o_O forunderlig ;)
 
Uke 23: 6 kg
Uke 24: 7 kg
Uke 31: 11 kg
Uke 32: 10,5 kg
 
Last edited:
Gått opp va 8 kilo totalt og er i uke 35 i morgen..
Hatt to vekt nedgangsperioden da - så skulle vært mer..
 
Min vektøkning har stoppet litt opp. Og det er nok bra.
Fikk beskjed om at jeg var stadiet før svangerskapsdiabetes og har prøvd å skjerpe spisingen litt. Det går sånn delvis.
Vet ikke helt hvor jeg startet, men har hvertfall gått opp 12-15 kg... Lever i håpet om å amme det av meg :happy:
 
11.5 kg nå, vektøkningen har stagnert/roet seg litt de 3 siste ukene og det føles veldig ok:) Tenkte veie meg på nytt idag, så er veldig spent!
 
Back
Topp