Tannfeen?

Ingen tenner som er mistet enda, men jeg har en mening om det. Jeg mener det bare skal være en peng. Så kanskje 20 for den første tanna, siden det er litt stas. Deretter tenker jeg 10 kroner for små tenner og 20 for jeksler. Lapper er fy-fy. Synes ikke man skal overdrive på dette området:p
 
Første tanna var litt mer enn de andre har vært. Nå får hun rundt 20 kr pr tann, veldig stas med mynter her da så jo flere av dem jo bedre :p
 
20 til 30 kr pr tann. Alt ettersom hva "tannfeen" har i lommeboka
 
Det kommer an på hvor mye "tannfeen" har i veksel det :p
 
Første tann var vel 16kr. Så har det økt og økt. Men kommer egentlig an på hvor mange småpenger vi kan finne :p mellom 20 og 30kr. En gang har det vært oppi 42, da var det ei tann som måtte krangles ut, så da ble tannfeen glad når den endelig lå i glasset! :p
 
Fortenner var 50 kr, resten er 20kr.

Eldste fant ut at hun heller ville legge tanna i en tom fystikkeske, for da fikk hun kanskje papirpenge istedenfor...siden tanna i eggeglasset ble våt og derfor kun ville gi mynter :p

Ho skal ha for forsøket da.
 
Ti eller tyve. Og alltid kun en mynt. Logikken til mor klarer ikke å være med på at en tann = flere mynt....
 
Hun har mistet to tenner. Den første tanna mistet hun en kveld vi hadde besøk, det resulterte i at vi måtte legge tanna og alle pengene i et krus:p

Nr to ble mistet hos besteforeldre, det ble en god slump der også.

Vurderte å ta vare på visdomstanna mi og legge den i et glass. For her er tannfeen rik :D
 
Her er det ikke mistet noen tenner ennå, men blir nok rundt 10-20 kr pr tann:D
 
Nå er hun på jeksler, og de gir 30-50 per tann. Første tanna ga 50, de andre mellom 20-30 ca.
 
Jeg husker det var gode penger å få for ei tann hjemme hos oss :D Kanskje 40-60 kr pr stykk. Vi la tennene i melkeglass på nattbordet ved siden av senga, ikke i eggeglass.
 
Fortenner var 50 kr, resten er 20kr.

Eldste fant ut at hun heller ville legge tanna i en tom fystikkeske, for da fikk hun kanskje papirpenge istedenfor...siden tanna i eggeglasset ble våt og derfor kun ville gi mynter :p

Ho skal ha for forsøket da.

Hehe... Flott sakt :p er jo lov å prøve deg ;)
 
Ingen tenner som er mistet enda, men jeg har en mening om det. Jeg mener det bare skal være en peng. Så kanskje 20 for den første tanna, siden det er litt stas. Deretter tenker jeg 10 kroner for små tenner og 20 for jeksler. Lapper er fy-fy. Synes ikke man skal overdrive på dette området:p

Samme tenker jeg :)
 
En tikroning. En tjuekroning for jeksler. En mynt pr tann, ikke flere kronestykker ol.

Blir forbanna hver gang folk sier til sønnen min at han heller bør legge tanna i noe annet enn vannglass for da kan han få papirpenge.
 
Back
Topp