Flere som tar paracet?

Ja visst jeg har vondt i hue så tar jeg :) Noen ganger tar jeg med en gang jeg kjenner murring i hue slik at jeg blir kvitt det før det får slått ordentlig ut :) Til vanlig er jeg kjempe plaget med huepine, men jeg har ikke vært så plaget med det under svangerskapet :)

Sånn har jeg vært tidligere når jeg har vært plaget med hodet, for da har det ofte bare blitt verre så likte å ta paracet med engang jeg kjente det litt i hodet jeg og. Godt å høre at du slapper av med det:) vi må jo kunne få dlippe om det går vel.. :)

Hat heldigvis bare tatt det to-tre ganger pga sterkt behov. Må jeg, så må jeg jo!

Uff.. har du fått migrene medisin el noe i stedet? :(

Nei, det er nok hormonelt. Muligens også noe med at jeg har lav hB. Skal kontrollmåle den om 1,5 uke. Så får vi se.

Men det går greit. Er ikke så intenst nå som jeg bare er hjemme og kan tilpasse hverdagen etter formen :)

Hva gjør dere da om dere blir syke, dere som ikke tar noe? Jeg har fått beskjed fra lege om å holde feberen nede, det bidrar Paracet med. Kunne til og med ta Ibux i andre trimester, men det holder jeg meg unna. Paracet fungerer.

Nei, det er nok hormonelt. Muligens også noe med at jeg har lav hB. Skal kontrollmåle den om 1,5 uke. Så får vi se.

Men det går greit. Er ikke så intenst nå som jeg bare er hjemme og kan tilpasse hverdagen etter formen :)

Ah vi har det ganske likt. Jeg også blir verre når jeg gjør mye greier, er på jobb med støy, prater i tlf og spes med folk som er litt extra engasjert.. snakket med broren min i går og ble jo seff engasjert selv og men han kan "skrike" litt i tlf for å demonstrere ting. Da hadde jeg hodepine resten av kvelden etterpå.

Ah vi har det ganske likt. Jeg også blir verre når jeg gjør mye greier, er på jobb med støy, prater i tlf og spes med folk som er litt extra engasjert.. snakket med broren min i går og ble jo seff engasjert selv og men han kan "skrike" litt i tlf for å demonstrere ting. Da hadde jeg hodepine resten av kvelden etterpå.

Høres kjent ut. Anstrengelser betyr kroken på døren resten av dagen. Det er jo bra at du er sykemeldt, slik at du slipper mange hodepinetopper. Håper du klarer å holde deg mest mulig unna telefonsamtaler. God bedring:)

Høres kjent ut. Anstrengelser betyr kroken på døren resten av dagen. Det er jo bra at du er sykemeldt, slik at du slipper mange hodepinetopper. Håper du klarer å holde deg mest mulig unna telefonsamtaler. God bedring:)

Jepp, true that:(. Er ikke du sm hvis du sliter mye med hodet? :(. Ja jeg ringer ingen:p. Bortsett fra min kjære:). Og ofte tar jeg ikke tlf pga hodet. Takk i like måde:)

Tatt noen paracet ja, og like etter EL fikk jeg influensa eller noe, så gikk i mye miks av paracet og ibux. Satser på det går bra :)
Man skal visst helst holde seg helt unna Ibux når man er gravid, men Paracet skal være greit. Kanskje greit å dobbeltsjekke det med jordmor eller fastlege før du tar noe mer Ibux.. ;)

Man skal visst helst holde seg helt unna Ibux når man er gravid, men Paracet skal være greit. Kanskje greit å dobbeltsjekke det med jordmor eller fastlege før du tar noe mer Ibux.. ;)

Ja kan jo sjekkes. Men tror det går helt fint at du har tatt litt:)

Jepp, true that:(. Er ikke du sm hvis du sliter mye med hodet? :(. Ja jeg ringer ingen:p. Bortsett fra min kjære:). Og ofte tar jeg ikke tlf pga hodet. Takk i like måde:)

Jo, er 100% sykemeldt på grunn av bekkenet. Kommer til å være det ut svangerskapet...

Høres lurt ut :)

Jeg lar vær, men om jeg hadde slitt med hodepine hadde jeg tatt det. :)
Har daglige smerter i korsrygg, så tenker at det får jeg prøve å leve med. :) tar normalt paralgin forte for smertene, så paracet blir ikke optimalt.

Jeg har kronisk betennelse i magen, som faktisk vil si at jeg har nærmest daglig ekstreme kolikk smerter!
Når jeg ikke er gravid går jeg på sterke smertestillende, og med engang jeg ble gravid så sluttet jeg med all smertestillende!
Men da fikk jeg kjeft av både legen og sykehuset, pga de sa det var mere stressende for barnet om jeg gikk døgnet rundt med intense smerter, enn farlig om jeg tok Paracet ved behov!
Så jeg tar nå Paracet ved behov :)

Like etter EL visste jeg ikke at jeg var gravid så derfor, tar ikke ibux nå.

Jeg har kronisk betennelse i magen, som faktisk vil si at jeg har nærmest daglig ekstreme kolikk smerter!
Når jeg ikke er gravid går jeg på sterke smertestillende, og med engang jeg ble gravid så sluttet jeg med all smertestillende!
Men da fikk jeg kjeft av både legen og sykehuset, pga de sa det var mere stressende for barnet om jeg gikk døgnet rundt med intense smerter, enn farlig om jeg tok Paracet ved behov!
Så jeg tar nå Paracet ved behov :)

Uff av meg stakar:(. Høres helt forferdelig ut:(. Sender masse medfølelse.. <3 ta deg litt paracet når du må :/

Hver dag :(

Jeg tenker som så at så lenge man ikke tar piller for hver minste lille vondt man kjenner burde det gå bra. Det er jo ytterst få som tar paracet hver/annenhver dag.. Og jo oftere man tar, jo mindre virkning har de.
Har man sterke smerter en dag er det jo ikke noe i veien for å ta en paracet eller to.

Ibux liker ikke legen at du tar i det hele tatt. Paracet skal gå helt fint, så lenge det ikke blir for mye. Har selv slitt med ørebetennelse og nå bihulene siden jula :-( Da har jeg enten ringt legevakten og snakket med fastlege. Og fått streng beskjed om å ta paracet. Jeg pleier aldri å ta smertestillende med mindre jeg ligger og ruller meg ut i smerter. Kjenner jeg fortsatt ikke synes det er greit å ta det. Men så lenge legen og legevakten sier det er greit, så gjør jeg det.

Back
Topp