Høres merkelig ut :-oMin er like gammel som Parmadilien sin, han her fikk også 125 mikrogram. Han fikk det faktisk i februar ifjor rett før han fylte 2 år, da vi var innlagt på sykehuset pga rsviruset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Høres merkelig ut :-oMin er like gammel som Parmadilien sin, han her fikk også 125 mikrogram. Han fikk det faktisk i februar ifjor rett før han fylte 2 år, da vi var innlagt på sykehuset pga rsviruset.
Og dobbel dose morgen og kveld da blir mye i løpet av et døgn :-oMin er like gammel som Parmadilien sin, han her fikk også 125 mikrogram. Han fikk det faktisk i februar ifjor rett før han fylte 2 år, da vi var innlagt på sykehuset pga rsviruset.
Nei ta en telefonJa, har skjema... Får ringe i morgen tidlig og høre. Kan jo ikke fortsette sånn her. Nå melder de jo sprengkulde denne uka og :-/
Nei ta en telefon
Ja det er det det blir.. Liker ikke det heller... .Ja, får ta en telefon.. De har eviglang ventetid der, men da får jeg evt. Ringe volvat...Og dobbel dose morgen og kveld da blir mye i løpet av et døgn :-o
Og dobbel dose morgen og kveld da blir mye i løpet av et døgn :-o

Merkelig at de er så forskjellige :-oJa, var hos barnelege som spesialiserer seg på barneastma og astma :-/
Her er det fakta fra felleskatalogen. Jeg synes dere har fått store doser utskrevet til små barn....
Ifølge det som står her får de voksendoser.... Inhalasjonsaerosol er det som gjelder våre.
Vis vedlegget 155715
Resten av siden:
http://www.felleskatalogen.no/m/medisin/flutide-glaxosmithkline-559285
Hihi, han står ved siden av vår lege på bildet i denne artikkelen ;-)I det barnemedisinske fagmiljøet har det vært internasjonalt enighet om at døgnmengden av kortison må vurderes individuelt opp mot pasienten. Det er vanlig å starte med høy døgnmengde av flutide/pulmicort for å finne ut hvor bra barnet kan bli dersom det blir gitt tilstekkelig med medisin. For så å trappe ned og finne den døgndosen barnet fungerer best på. Barnet følges så opp av fastlege for å sikre gode vekstvilkår.
Vi var hos Kai-Håkon Carlsen, og jeg bør kunne forvente at han veit hva han gjør![]()
Hihi, han står ved siden av vår lege på bildet i denne artikkelen ;-)
Så vi er nok i gode hender begge to ;-)
http://tidsskriftet.no/article/3034907
Og godt er det ;-)Ja, det vil jeg tro![]()
Ring og eventuelt prøv å få kontakt med barnelege.Ja det er det det blir.. Liker ikke det heller... .Ja, får ta en telefon.. De har eviglang ventetid der, men da får jeg evt. Ringe volvat...
Takk for råd og tips ♡♡
Takk for råd!Ring og eventuelt prøv å få kontakt med barnelege.
Er MANGE astma medisiner på markedet og mange kombinasjoner som kan prøves ut, flutid og Ventoline er "standard" til barn men de kan gjerne få bricanyl eller seretide også alt etter hva de har best effekt av, men viktig med god oppfølging jevnlig da dette kan forandre seg med tiden.
Er det slimhoste kan man prøve å supplimentere med slimløsende for å hjelpe litt ekstra til. Men snakk med legen og legg vekt på at det er store doser astmamedisin og uendret dosering ganske lenge så håper jeg de finner en time kjapt!
Men det kommer jo an på hvor kraftig astma man gar også. Jeg vet om andre som gar samme dosering som parmadilien sierMerkelig at de er så forskjellige :-o
Vi var hos en av landets mest erfarne på barneastma, og var på en hel dag med astmaskole noen mnd etter at hun fikk diagnosen.
Hvordan gikk det?Takk for råd!Skal ringe nå når de åpner
![]()
Fikk time på fredag :-/Hvordan gikk det?
Ja det er jo en stund til...Fikk time på fredag :-/
Jupp.. Ho skulle ringe om det kom avbestilling i morra da, men fikk sbakke to ord med legen, og han mente det gikk helt fint å ta 5 doser i kveld, og skru ned varmen på rommet hennes, sånn for å prøve å stabilisere litt..Ja det er jo en stund til...
5 doser??????Jupp.. Ho skulle ringe om det kom avbestilling i morra da, men fikk sbakke to ord med legen, og han mente det gikk helt fint å ta 5 doser i kveld, og skru ned varmen på rommet hennes, sånn for å prøve å stabilisere litt..