Dagens nye ord!

Merker jo utvikling, så stresser ikke, men orker liksom heller ikke oppdatere her med nye ord når "alle andre" prater i fulle setninger :p laaaangt fra det her i alle fall.
Her kan hun peke ut flere sider i pekeboka. Men hun gidder ikke si hva ting heter selv, men peke de ut er greit...

Denne tråden får meg fortsatt til å tenke at min ligger laaaaaaaaaaaaaaaaangt bak de andre febbisene. Men er kanskje bare de med språksterke barn som orker å skrive noe her...

Min ligger litt foran, det ser jeg selv.. Får beskjed om det i bhg og.. Ikke alle ordene han uttaler helt reint, men de er der.. Han snakker mer og bedre enn en del av 2013barna på avdelingen..

Det med språk er individuelt, noen prater mye mens andre plutselig kommer etter :)

Min ligger litt foran, det ser jeg selv.. Får beskjed om det i bhg og.. Ikke alle ordene han uttaler helt reint, men de er der.. Han snakker mer og bedre enn en del av 2013barna på avdelingen..

Det med språk er individuelt, noen prater mye mens andre plutselig kommer etter :)
Vet det er individuelt og jeg stresser som sagt ikke med det :) mistenker bare at det fremstår litt som at alle er språksterke når man ser i denne tråden, men at det kommer av at vi som har litt språksvake barn ikke syns det er like stas å oppdatere lengre :p

Vet det er individuelt og jeg stresser som sagt ikke med det :) mistenker bare at det fremstår litt som at alle er språksterke når man ser i denne tråden, men at det kommer av at vi som har litt språksvake barn ikke syns det er like stas å oppdatere lengre :p
Jeg forstår hva du mener, og synes det er dumt ig trist at noen skal føke det slik.. Jeg har ihvertfall veldig lyst å høre hva han lærer seg:) og husk at gutter er ofte veldig mye tregere enn jenter i språk.m

Jeg forstår hva du mener, og synes det er dumt ig trist at noen skal føke det slik.. Jeg har ihvertfall veldig lyst å høre hva han lærer seg:) og husk at gutter er ofte veldig mye tregere enn jenter i språk.m
Husker det var slik for et år siden også, når det kom til det motoriske. At enklte syns det var sårt å lese om de som var raskt ute mens sitt eget barn ikke gjorde antydninger til å følge de som var tidlig ute. Blir vel fort slik om man skal sammenligne :)

Kanskje noe i det :/ er jo akkurat som man hører om alle de vonde fødslene osv...

Noen ganger kunne jeg ønske mini ikke pratet fult så mye :p kan fort bli litt tullerusk i toppen...

Min er til gjengjeld en snublefot, har ikke full kontroll på hvor han skal sette beina alltid..

Husker det var slik for et år siden også, når det kom til det motoriske. At enklte syns det var sårt å lese om de som var raskt ute mens sitt eget barn ikke gjorde antydninger til å følge de som var tidlig ute. Blir vel fort slik om man skal sammenligne :)
Ja det vil nok alltid være slik tror jeg:p

Ingen nye ord akkurat i dag, men noen av de nyeste:

Bebbi (baby)

Oppamasjiin (oppvaskmaskin)

Dysjel (sykkel)

Søs (saus)

Deie (bleie)

Pappa/mamma tisse

Pusse (tannpuss)

Piim (prim)

Gusjk (agurk)

Kaka (kake :p )

Bebbi (baby)

Dysjel (sykkel)

Søs (saus)

Deie (bleie)

Pappa/mamma tisse

Pusse (tannpuss)

Piim (prim)

Gusjk (agurk)

Flink!! Spesielt imponert over oppvaskmaskin!:D

• Liker
Reactions: BMC
Hun er opptatt av bøker og har en del. River de ned og sier: "så mange boka!" i et tonefall som høres ut som hun ikke prater norsk i alle fall... :p

BMC, eg føler min ligger langt etter og... Føler han bare babler masse uforståelig... I bhg sier de han prater som en foss... :P men kommer vel plutselig... Værste er tanter og onkler som går og klager på meg på at eg ikkje stimulerer språket han og lærer han mer for det er jo da helt tydelig min feil at han ikkje snakker no........

BMC, eg føler min ligger langt etter og... Føler han bare babler masse uforståelig... I bhg sier de han prater som en foss... :p men kommer vel plutselig... Værste er tanter og onkler som går og klager på meg på at eg ikkje stimulerer språket han og lærer han mer for det er jo da helt tydelig min feil at han ikkje snakker no........

Fy så dårlig gjort!:@ Unger er forskjellige, og det er vel ikke unormalt å ikke snakke rent når man er to :@ Jeg hadde blitt så sinna, be de holde kjeft å dra dit peppern gror :@ De kommer nok til å skravle hele gjengen :D

Bebbi (baby)

Dysjel (sykkel)

Søs (saus)

Deie (bleie)

Pappa/mamma tisse

Pusse (tannpuss)

Piim (prim)

Gusjk (agurk)

Trur neppe du behøver å bekymra deg, for A ligger bak din! :P :P Athea er jo nesten flinkare enn Arin :P

• Liker
Reactions: BMC
Fy så dårlig gjort!:@ Unger er forskjellige, og det er vel ikke unormalt å ikke snakke rent når man er to :@ Jeg hadde blitt så sinna, be de holde kjeft å dra dit peppern gror :@ De kommer nok til å skravle hele gjengen :D
Eg gidder ikkje vet meg så mye, det kommer plutselig nye ting for tiden er alt bennebyen, han sa vennebyen en stund men så skulle han si Benjamin se vennebyen så da laget han seg bennebyen, få sagt ting litt fortere :P

Edit: får alltid høre han er så lik nevøen min, og vel, eg ser det eg og... Utseende og oppførsel er identisk! Så gi han litt tid så kommer de til å sitte rundt tacobordet og angre seg med fire stk i familien med munndiare :D

Back
Topp