Beste ammepute?

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Dere som har ammet før. Hvilken ammepute er best og hvorfor syns du det? Pris? Hvor kjøpe?

Tar gjerne gode råd fra dere som har gjort det før.

Å få til å amme er noe jeg tenker mye på. Prøver forberede meg som best jeg kan.
 
Folk er superforakjellige her, på hva de liker... Jeg liker ei fast ammepute som gir god støtte, og har valgt BBHugme puta. Den bruker jeg allerede nå for å avlaste bekkenet om natta, og den kan du gjøre så fast eller myk du vil når du skal amme. Den har også flere bruksområder, og har bambustrekk som er lunt og godt :) koster vel ca 1400 tror jeg, men for meg er den så absolut verdt hver krone.

Ellers syntes jeg ammeputer fra boppy er ganske greie (koster vel rundt 600 tror jeg?) eller en som heter cozyfix, men den er litt "liten" igjen (koster 1000kr) og Doomoo sine er ikke så ille heller...

Men det er min erfaring da, andre er nok heeeeelt uenig igjen ;)
 
Kjøpte en på Barnas Hus til drøye 500. Husk at det er flere ammestillinger en den klassiske også da :) her ammet vi like mye liggende, eller biological nurturing (google det)
 
Etter erfaring fra min søster med 3 barn så skal jeg gå for doomoo :) jeg har brukt hennes som pute til meg selv når jeg har vært der, den er så god :D
 
Jeg har veldig lyst på den Cozyfix puta, siden den kan festes rundt kroppen og er keisersnittvennlig. Har ei fra før, men den ble snål og ubrukelig etter en runde i vaskemaskina. Den var ok forrige gang, men slet med at den skle unna mens jeg amma, så jeg måtte holde opp ungen hele tiden, så hun ikke skle ned mellom magen og puta.
 
Jeg brukte doomoo large sist, den ble litt pløsete for meg, savnet en fastere pute. Vurderte å kjøpe cozyfix faktisk, den spenner man på seg. Nå har jeg kjøpt bbhugme fordi jeg egentlig likte doomoo, men savnet mer fasthet. Hugme kan også festes rundt kroppen :)

Nå er det heller ikke alle som bruker ammepute. Jeg kjøpte min som gravid for å sove med. Jeg brakk halebeinet under fødselen også, så jeg klarte ikke å sitte uten smultringpute i flere uker [emoji14] Da var det veldig kjekt med ammepute! Ammet en del liggende i senga også, særlig om natta og på kvelden. Ikke sikkert jeg hadde følt behovet for en pute like sterkt om det ikke var for at jeg måtte ha en i svangerskapet og jeg brakk halebeinet.
 
Jeg brukte Doomo i stua sist, og har en fra Babydan som jeg bruker som støtte om natta nå, og til nattamming når den tid kommer. Førnøyd med begge to :)
 
Jeg har veldig lyst på den Cozyfix puta, siden den kan festes rundt kroppen og er keisersnittvennlig. Har ei fra før, men den ble snål og ubrukelig etter en runde i vaskemaskina. Den var ok forrige gang, men slet med at den skle unna mens jeg amma, så jeg måtte holde opp ungen hele tiden, så hun ikke skle ned mellom magen og puta.

Finnes det ammeputer som er keisersnittvennlige altså? Så bra at du sa, den må eg jammen sjekke ut! :)
 
Jeg ammet ikke. Fikk ikke til, men hadde ammepute for det.
Med et smertefullt keisersnitt var det kun en stabil, høy og litt fast velur som passet.

Chicco Boppy fra Barnas hus kjøpte vi.


Fint når vi fikk besøk at de også kunne gi baby flaske med ammeputen.
ImageUploadedByBV Forum1451764312.128032.jpg
 
Last edited:
Jeg ammet ikke. Fikk ikke til, men hadde ammepute for det.
Med et smertefullt keisersnitt var det kun en stabil, høy og litt fast velur som passet.

Chicco Boppy fra Barnas hus kjøpte vi.


Fint når vi fikk besøk at de også kunne gi baby flaske med ammeputen.
Vis vedlegget 153814

Brukte også ammepute for mer behagelig flaskemating etter jeg måtte slutte å amme. Så slapp vi å holde opp ungen mens vi gav flaske. For det blir bare tyngre og tyngre.
 
Fikk låne en cozyfix på sykehuset ost Pga problemer med amming, den var fantastisk og noe helt annet enn de vanlige..den er dyrere enn de billigste,men sååå verdt det.
 
Du får sikkert låne ammepute på sykehuset, så du får testet hva du foretrekker :) På sykehuset der jeg fødte og skal føde nå, hadde de cozyfix og sånne vanlige bananforma puter :) Jeg hadde med meg min egen, tenkte det var lurt å begynne å trene med den med en gang. Men du må jo ikke ha en ammepute helt i begynnelsen, ikke alle som bruker det i det hele tatt
 
Kjekt med så mange gode svar :happy:. Da venter jeg litt med ammepute for å se hva jeg trenger. Man vet jo ikke om man ender opp med KS tilslutt eller hvordan det i det hele tatt blir med ammingen.Siden man får låne på sykehuset, får man jo også prøvd ut en.
 
Kjekt med så mange gode svar :happy:. Da venter jeg litt med ammepute for å se hva jeg trenger. Man vet jo ikke om man ender opp med KS tilslutt eller hvordan det i det hele tatt blir med ammingen.Siden man får låne på sykehuset, får man jo også prøvd ut en.
Høres fornuftig ut! Ene venninna mi brukte aldri ammepute, hun halveis lå bakover i sofaen når hun ammet, med beina som støtte på en måte. Jeg var avhengig av min ammepute pga brukket halebein [emoji14] Det skal sies at jeg var så godt som ikke sår i det hele tatt, mens venninna hadde åpne blødende sår. Så god ammestilling er alfa og omega!
 
Er ikke alle sykehus som har ammeputer, bare sånn for å ha sagt det.
 
Bare tull!! Bruk armene
 
Back
Topp