Godt nytt år!

Ja, blir gøy å lære masse. Eneste minuset er at jeg ikke får betalt :(

Vi har det fint takk. Ungene er fornøyde med å komme tilbake til bhg :)

Får du ikke betalt fra nav heller? Det fikk jeg når jeg hadde praksis i en barnehage etter ungdomskolen :)

Ja det tenker jeg :D her også! Moro å leke med andre barn igjen :p
 
Får du ikke betalt fra nav heller? Det fikk jeg når jeg hadde praksis i en barnehage etter ungdomskolen :)

Ja det tenker jeg :D her også! Moro å leke med andre barn igjen :p
Tviler, siden det er pga skole... Men men er innstilt på det :)
Ja. Og bli skikkelig slitne hehe :D
 
Tviler, siden det er pga skole... Men men er innstilt på det :)
Ja. Og bli skikkelig slitne hehe :D

Nei dem kan være strenge når det er skole i bildet. Men burde høre da. Kansje du kan få noe :)

Ja det er godt for dem hehe.. trives dem i den nye bhgen?
 
Nei dem kan være strenge når det er skole i bildet. Men burde høre da. Kansje du kan få noe :)

Ja det er godt for dem hehe.. trives dem i den nye bhgen?
Ja, trives veldig godt begge to. De er så glad i å være ute, så det passer så bra :)
Trives L og L godt? :)
 
Ja, trives veldig godt begge to. De er så glad i å være ute, så det passer så bra :)
Trives L og L godt? :)

Godt dem trives :) tillitsfulle unger du har :p

Jo dem trives veldig godt nå :D god tillit til både barn og ansatte på avdelingne. De har brukt MYE tid på at dem og de andre som ble flyttet over, skal bli trygge og føle seg som en del av den nye barnehagen. Og det har dem klart :) De første mnd ville Liana være i den gamle bhgen, men nå vil hun kun være i denne :D og har fått flere venner der. Før dem flyttet over, så var dem kun 3 barn født i 2012 i hele bhgen. Men nå er dem 11 på bare den ene avdelingen :p hehe.. men hun er fortsatt bestevenn med jenta hun har gått med hele tiden :) dem har et sånt vennskap at dem har en slags magnet mellom seg, men krangler så busta fyker omtrent daglig :p klarer ikke å holde seg borte fra hverandre uansett de to haha..
 
Hallo alle :)

Hvor kaldt er det hos dere om dagen?
-17 til morran her idag, ikke vanlig at vi har det kaldere enn -10 så dette er litt rart. :eek: Ullfleece og tovede ulladder holder Hermine varm, og barnehagen er ute uansett. Så det er bra vi har varme nok klær. :)

Ellers går dagene i det vanlige; jobb, barnehage og litt lek før leggetid.
Etter jul har Hermine slutta å sove i vogn i barnehagen, vi har prøvd hele uken å ha henne til å sove på hviling inne. Har ikke gått så veldig bra. :p Hun har sovet 10 min hver dag, bortsett fra en dag hvor hun sov 50min. Men det har gått utrolig bra på ettermiddagen likevel, blid og fornøyd helt til kl 18.30...men DA er det bare å få henne stelt og i seng før kl 19, ellers blir det krise. Litt stress å ikke kunne gjøre noe særlig etter middag for å få henne tidlig nok i seng, men ganske deilig at hun slokner så fort og tidlig. Sover godt i 12 timer gjør hun også da. :) Så da ser det ut til at dagsovingen holder på å forsvinne, hun klarer seg iallfall på hvile og en liten dupp. :)

Hva skal dere i helgen?
 
Hello :)

Så dem er ute uansett der oppe ja? :p Ikke her. Her har dem ikke lov til å ha barnehagebarn ute når det er kaldere enn -10 om det er vindstille ;) er det vind, så ligger grensa på -5 til -7 mener jeg.. men det er ikke fordi dem er redde for at dem fryser da :p

Så bra Hermine klarer seg bra uten å sove :) hun som har vært så avhengig av det! :) men ja, blir mindre tid til å gjøre ting etter middagen :p man blir ganske låst fast med barn haha :) hverfall i en vanlig hverdag :p


Her er det også kaldt. Men bedre idag! Igår var det -16, og pga fjellene så blir kulda presset ned i dalen når der er åpen himmel..ofte varmere på fjellet :p idag er det "bare" -9/-10 :)
Og jeg har fri, så jeg sløver foran tven :D tror jeg skal ha en kopp kaffe til snart! Ble vekket av Emira 05:45 fordi hun gikk på do.. like etter hun hadde lagt seg igjen, så kom Liana :p hun måtte selvfølgelig bæsje, så da var det ikke sjans på å få hun til å sovne igjen etter det..

Ellers har vi ikke laget planer for helgen enda :) aner ikke om vi får besøk av den andre søstra og broren til sambo :p
Dere andre da??
 
Hello :)

Så dem er ute uansett der oppe ja? :p Ikke her. Her har dem ikke lov til å ha barnehagebarn ute når det er kaldere enn -10 om det er vindstille ;) er det vind, så ligger grensa på -5 til -7 mener jeg.. men det er ikke fordi dem er redde for at dem fryser da :p

Så bra Hermine klarer seg bra uten å sove :) hun som har vært så avhengig av det! :) men ja, blir mindre tid til å gjøre ting etter middagen :p man blir ganske låst fast med barn haha :) hverfall i en vanlig hverdag :p


Her er det også kaldt. Men bedre idag! Igår var det -16, og pga fjellene så blir kulda presset ned i dalen når der er åpen himmel..ofte varmere på fjellet :p idag er det "bare" -9/-10 :)
Og jeg har fri, så jeg sløver foran tven :D tror jeg skal ha en kopp kaffe til snart! Ble vekket av Emira 05:45 fordi hun gikk på do.. like etter hun hadde lagt seg igjen, så kom Liana :p hun måtte selvfølgelig bæsje, så da var det ikke sjans på å få hun til å sovne igjen etter det..

Ellers har vi ikke laget planer for helgen enda :) aner ikke om vi får besøk av den andre søstra og broren til sambo :p
Dere andre da??
Lov og lov, er vel ingen lov som nekter dem det. Men mange barnehager er veldig (litt for synes jeg) strenge på -10 grensa. Jeg er glad til at de går ut en tur uansett jeg, Hermine hadde blitt kokko om de skulle vært inne i flere uker pga kulde. Holder barna friske også da, at de er mye ute. :) Nå er det bare -13, så er ikke like ille lengre. :p Jeg vil tro at dersom det var vind i tillegg så ville de kanskje blitt inne. Men -5/7 og vind har vi hele vinteren, så det blir lenge å sitte inne. ;)

Hermine kom inn til oss 06.20, bare knøing fra da og til vi sto opp kl 07.

Idag blir hun henta av bestemor og skal overnatte hos dem. Så vi er alene til i morgen. :) I morra skal vi på skitur, Hermine har gleda seg til det hele uka. :) ...håper det blir litt mildere, ellers blir det en kort tur. :p
 
Lov og lov, er vel ingen lov som nekter dem det. Men mange barnehager er veldig (litt for synes jeg) strenge på -10 grensa. Jeg er glad til at de går ut en tur uansett jeg, Hermine hadde blitt kokko om de skulle vært inne i flere uker pga kulde. Holder barna friske også da, at de er mye ute. :) Nå er det bare -13, så er ikke like ille lengre. :p Jeg vil tro at dersom det var vind i tillegg så ville de kanskje blitt inne. Men -5/7 og vind har vi hele vinteren, så det blir lenge å sitte inne. ;)

Hermine kom inn til oss 06.20, bare knøing fra da og til vi sto opp kl 07.

Idag blir hun henta av bestemor og skal overnatte hos dem. Så vi er alene til i morgen. :) I morra skal vi på skitur, Hermine har gleda seg til det hele uka. :) ...håper det blir litt mildere, ellers blir det en kort tur. :p

Nja jeg mener den gamle bhgen sa at dem ikke fikk lov å ta med ungene ut når det var kaldere enn -10. Men vet ikke om det var sjefens ordre eller om det var kommunen :p sikkert sjefen :) men alle her følger det. Og spesielt på småavdelingene pga lungene. Jeg syns det er greit, men så har ikke vi samme vintre som dere har da :) her er det stort sett varmere enn -10.. men noen ganger tar det helt av og blir så kaldt som -15 og helt ned til -25 eller kaldere:eek:

Så godt med litt pass :D deilig det :) ser fram til den uka vi skal til thailand :p haha..
Skitur føres fint ut :) må få kjøpt ski til Emira snart å. Fikk kjøpt skøyter for 150 kr da :p torget har nyåpnet nå i desember, og da har dem skøytebane der :)
 
Her var det 15- i går og 14- i dag, og de har vært ute. I går var de ute i 2,5 i strekk også gikk de inn å spiste lunsj, også kunne de som ville gå ut igjen. Alle ble da inne haha!

Synte det er bra de ute her og, for ungene blir overaktive av og bare være inne :)

Så deilig at hun slutter å sove på dagen. Her sluttet hun med det ved 3 års dagen, men tar en dupp ved lengee bilturer etc. det kan wael også, om det er mørkt ute og de har lekt masse på vei hjem f.eks.
Godt de sovner fort på kvelden :)

Jeg hadde første dag på apoteket i går. Sto masse i kassen, la på plass varer i hyllen, snakket med kunder og prøvde å hjelpe de med det de ønsket og trengte.
Mye å lære! Haha!

Idag lagde vi pizza og har kost oss med litt godis.

Ha en fin kveld jenter :D
 
Brrr så kaldt det er hos dere! Her er det sjelden vi har så lenge minusgrader, men det ligger på -3 til -7 ca. Håper å få kjøpt oss skøyter så vi kan gå litt på skøyter. Snø er det ikke her for tiden, så skiene får hvile seg.

Jeg syns det er bra at de får være ute selv om det er kaldt. Her er de ofte ikke så lenge ute når det er veldig kaldt, og på småbarn er de litt forsiktige. Men de sover ite i vogner inne i et skur hele året. Gode og varme.
Dere som er vant til kulde. Hvordan kler dere dere selv egentlig? Jeg hadde to lag ull og utebukse nedentil, to par ullsokker og vintersko, dunjakke, fleecejakke, to lag ull på overkroppen. Var veldig kaldt, så gode råd om favorittklær tas gjerne imot! Barna er varme og gode med flere lag ull og ullfrotte (tykk deilig ull), gode luer som dekker hals og hode og gode votter. Beina er varme og gode med ullsokker, strikkasokker og vintersko.

Herlig med barnefri da Marianne! Nyt kvelden :)

Vi får besøk av svigerfar i morgen. Han skal hjelpe sambo og ordne skyvedørsgarderoben vår. En som er ødelagt og en annen som må monteres. Barna og jeg skal ut. Tenkte å hå tur, men Simone sa at hun heller ville være rundt huset g leke på "den nye lekeplassen". Får se hva fet blir. Hun skal få bestemme.
Søndag får vi besøk av noen med ei jente som er ett år eldre enn Simone. De leker så fint ilag. Kanskje vi får besøk av svigerinnen min også. De har en som er like gammel som N.
 
Her var det 15- i går og 14- i dag, og de har vært ute. I går var de ute i 2,5 i strekk også gikk de inn å spiste lunsj, også kunne de som ville gå ut igjen. Alle ble da inne haha!

Synte det er bra de ute her og, for ungene blir overaktive av og bare være inne :)

Så deilig at hun slutter å sove på dagen. Her sluttet hun med det ved 3 års dagen, men tar en dupp ved lengee bilturer etc. det kan wael også, om det er mørkt ute og de har lekt masse på vei hjem f.eks.
Godt de sovner fort på kvelden :)

Jeg hadde første dag på apoteket i går. Sto masse i kassen, la på plass varer i hyllen, snakket med kunder og prøvde å hjelpe de med det de ønsket og trengte.
Mye å lære! Haha!

Idag lagde vi pizza og har kost oss med litt godis.

Ha en fin kveld jenter :D

Ja absolutt bra for barn å få vært ute så de får ut energien sin :D men jeg liker også at bhgen tar forhåndsregler..hvertfall på de som er under 3 år :) jeg får så lite info om dagen til ungene i denne bhgen! I den forrige så fikk jeg gode oppdateringer hver dag for hver unge! Nå hører jeg nesten bare at de har hatt en fin dag:confused: så i den gamle bhgen, så vet jeg at det skulle litt til for å ikke ta en liten tur ut når det gjalt stor avdeling.. men dem var litt mer forsiktig på småbarna :)

Oi, var det ikke litt skummelt å skulle stå å hjelpe kunder allerede første dagen? Haha :D så flink du er! :)

Har lyst på pizza jeg å! Men ovnen har klikka..er noe galt med undervarmen:confused: så bunnen blir bare slafsete :( Kjedelig å antageligvis nåtte kjøpe ny nå på denne tiden av året!
 
Brrr så kaldt det er hos dere! Her er det sjelden vi har så lenge minusgrader, men det ligger på -3 til -7 ca. Håper å få kjøpt oss skøyter så vi kan gå litt på skøyter. Snø er det ikke her for tiden, så skiene får hvile seg.

Jeg syns det er bra at de får være ute selv om det er kaldt. Her er de ofte ikke så lenge ute når det er veldig kaldt, og på småbarn er de litt forsiktige. Men de sover ite i vogner inne i et skur hele året. Gode og varme.
Dere som er vant til kulde. Hvordan kler dere dere selv egentlig? Jeg hadde to lag ull og utebukse nedentil, to par ullsokker og vintersko, dunjakke, fleecejakke, to lag ull på overkroppen. Var veldig kaldt, så gode råd om favorittklær tas gjerne imot! Barna er varme og gode med flere lag ull og ullfrotte (tykk deilig ull), gode luer som dekker hals og hode og gode votter. Beina er varme og gode med ullsokker, strikkasokker og vintersko.

Herlig med barnefri da Marianne! Nyt kvelden :)

Vi får besøk av svigerfar i morgen. Han skal hjelpe sambo og ordne skyvedørsgarderoben vår. En som er ødelagt og en annen som må monteres. Barna og jeg skal ut. Tenkte å hå tur, men Simone sa at hun heller ville være rundt huset g leke på "den nye lekeplassen". Får se hva fet blir. Hun skal få bestemme.
Søndag får vi besøk av noen med ei jente som er ett år eldre enn Simone. De leker så fint ilag. Kanskje vi får besøk av svigerinnen min også. De har en som er like gammel som N.

Høres ut som om du er godt påkledd :D jeg har stort sett på ullsokker, foret vintersko, allversbukse eller boblebukse utenpå vanlig bukse :p og dunjakke og ullvotter :) er varm så lenge jeg ikke står stille ;)
På ungene har vi bare de klæra dem har på fra før (stort sett bomull, for dem syns det blir varmt med ull inne), tykks mellomplagg av ull, og så dress.. i skoene har dem vanlig sokker oppi ullforet sko, men nå når det har vært kaldt så har de også et lag med ullsokker..enten strikket eller fra ullvang..og selvsagt gode luer og

votter :) men har merket at de vottene vi alltid har vært fornøyde med (hestra med ullfôr) ikke holder så bra nå når det har blitt kaldere enn -5! Syns det er rart, for har brukt de typene i flere år, og dem har holdt på varmen så lenge ungene ikke sitter stille..

Så jeg tar også imot tips ang votter! De vil ikke ha to lag med votter heller :(

Så koselig med besøk :D veldig kjekt med ekstra hjelp da :) og barn å leke med :D
 
Brrr så kaldt det er hos dere! Her er det sjelden vi har så lenge minusgrader, men det ligger på -3 til -7 ca. Håper å få kjøpt oss skøyter så vi kan gå litt på skøyter. Snø er det ikke her for tiden, så skiene får hvile seg.

Jeg syns det er bra at de får være ute selv om det er kaldt. Her er de ofte ikke så lenge ute når det er veldig kaldt, og på småbarn er de litt forsiktige. Men de sover ite i vogner inne i et skur hele året. Gode og varme.
Dere som er vant til kulde. Hvordan kler dere dere selv egentlig? Jeg hadde to lag ull og utebukse nedentil, to par ullsokker og vintersko, dunjakke, fleecejakke, to lag ull på overkroppen. Var veldig kaldt, så gode råd om favorittklær tas gjerne imot! Barna er varme og gode med flere lag ull og ullfrotte (tykk deilig ull), gode luer som dekker hals og hode og gode votter. Beina er varme og gode med ullsokker, strikkasokker og vintersko.

Herlig med barnefri da Marianne! Nyt kvelden :)

Vi får besøk av svigerfar i morgen. Han skal hjelpe sambo og ordne skyvedørsgarderoben vår. En som er ødelagt og en annen som må monteres. Barna og jeg skal ut. Tenkte å hå tur, men Simone sa at hun heller ville være rundt huset g leke på "den nye lekeplassen". Får se hva fet blir. Hun skal få bestemme.
Søndag får vi besøk av noen med ei jente som er ett år eldre enn Simone. De leker så fint ilag. Kanskje vi får besøk av svigerinnen min også. De har en som er like gammel som N.
Hemmeligheten med påkledning når det er kaldt er å være i bevegelse! :p

Idag var det -17, jeg hadde tights og ullribb fra Nøstebarn på underkroppen. Ullsinglet, ulltrøye og cardigan i ull under dunjakka. Ullsokker, strikkasokker og snowjogs på beina. Tovavotter på hendene og skinnlue på hodet. Var svett da jeg kom inn på jobb :p ;)

Hermine har ullundertøy, ullfleece fra Nøstebarn og vinterdress, ullsokker, strikkasokker og tovede ladder på beina, tovavotter på hendene og ullfleecehjelm på hodet. Svett hun også etter utelek. :)

Man MÅ være i aktivitet, ellers blir man iskald uansett hva man har på seg. Men ull er gull! Viktig at du også får luft mellom lagene, at ikke sko eller bukse blir for trang. ;)
 
Høres ut som om du er godt påkledd :D jeg har stort sett på ullsokker, foret vintersko, allversbukse eller boblebukse utenpå vanlig bukse :p og dunjakke og ullvotter :) er varm så lenge jeg ikke står stille ;)
På ungene har vi bare de klæra dem har på fra før (stort sett bomull, for dem syns det blir varmt med ull inne), tykks mellomplagg av ull, og så dress.. i skoene har dem vanlig sokker oppi ullforet sko, men nå når det har vært kaldt så har de også et lag med ullsokker..enten strikket eller fra ullvang..og selvsagt gode luer og

votter :) men har merket at de vottene vi alltid har vært fornøyde med (hestra med ullfôr) ikke holder så bra nå når det har blitt kaldere enn -5! Syns det er rart, for har brukt de typene i flere år, og dem har holdt på varmen så lenge ungene ikke sitter stille..

Så jeg tar også imot tips ang votter! De vil ikke ha to lag med votter heller :(

Så koselig med besøk :D veldig kjekt med ekstra hjelp da :) og barn å leke med :D
Jeg brukte akkurat 400kr (galskap!!!) på Hestravotter med ullfor til Hermine og hun ble iskald på hendene i de. :eek: :mad: men tross -17 idag så var hun god og varm med tova ullvotter og ingenting annet på hendene. :) Svigermor har strikka og tova de skikkelig hardt, så de er veldig tykke. Utrolig varme og hun får veldig god bevegelighet til å leke. :) Hvis det blåser mye så vil de kanskje bli kalde, men som regel er det vindstille når det er så kaldt som nå.
 
Høres ut som om du er godt påkledd :D jeg har stort sett på ullsokker, foret vintersko, allversbukse eller boblebukse utenpå vanlig bukse :p og dunjakke og ullvotter :) er varm så lenge jeg ikke står stille ;)
På ungene har vi bare de klæra dem har på fra før (stort sett bomull, for dem syns det blir varmt med ull inne), tykks mellomplagg av ull, og så dress.. i skoene har dem vanlig sokker oppi ullforet sko, men nå når det har vært kaldt så har de også et lag med ullsokker..enten strikket eller fra ullvang..og selvsagt gode luer og

votter :) men har merket at de vottene vi alltid har vært fornøyde med (hestra med ullfôr) ikke holder så bra nå når det har blitt kaldere enn -5! Syns det er rart, for har brukt de typene i flere år, og dem har holdt på varmen så lenge ungene ikke sitter stille..

Så jeg tar også imot tips ang votter! De vil ikke ha to lag med votter heller :(

Så koselig med besøk :D veldig kjekt med ekstra hjelp da :) og barn å leke med :D

Høres ut som vi stort sett kler oss selv og barna likt da. Er ofte tynn ull innerst her. Går som regel fint inne. Men slikt varierer litt fra person til person. Noen blir fortere varm enn andre :)

Votter ja. Har likt hestra vi også, men i år prøver vi Vill sine også. Har noen bergans til Simone, men de har vi ikke brukt så mye. Nathaniel bruker ofte tynne ullvotter innerst pga at han tar av seg de tykke vottene.
 
Hemmeligheten med påkledning når det er kaldt er å være i bevegelse! :p

Idag var det -17, jeg hadde tights og ullribb fra Nøstebarn på underkroppen. Ullsinglet, ulltrøye og cardigan i ull under dunjakka. Ullsokker, strikkasokker og snowjogs på beina. Tovavotter på hendene og skinnlue på hodet. Var svett da jeg kom inn på jobb :p ;)

Hermine har ullundertøy, ullfleece fra Nøstebarn og vinterdress, ullsokker, strikkasokker og tovede ladder på beina, tovavotter på hendene og ullfleecehjelm på hodet. Svett hun også etter utelek. :)

Man MÅ være i aktivitet, ellers blir man iskald uansett hva man har på seg. Men ull er gull! Viktig at du også får luft mellom lagene, at ikke sko eller bukse blir for trang. ;)

Hihi ;) ja det spørs om jeg er litt lite aktiv når vi er ute. Sykt irriterende å ikke ha like mye energi som før og måtte porsjonere den ut. Så kanskje det blir bedre neste vinter ;-p

Det høres ut som vi kler oss ganske likt. Utebuksa mi er litt småtrang (hmm...kremt...litt me godis..) så ny bukse og kanskje litt tykkere kan kanskje være at jeg kjøper meg :)

Tovavotter og hjemmestrikka sokker har jeg ikke flere av så det skal jeg faktisk få mamma til å lage. Det er så herlig varmt! Nathaniel og Simone holder godt varmen i hjemmestrikka votter (de få gangene det kan brukes her da. Er ofte vått.).
 
Back
Topp