Vekttråden

Gått opp nesten 20 kg!! Ikke at jeg helt skjønner hvor de er hen, men:p 37+5 idag
 
Opp 16 kg her, 1 kg de siste to ukene:) Likt som forrige gang, så er ikke overrasket. Satser på at det forsvinner like fort/lett som sist;-)
 
Gått opp ca 20 kg nå. Skal visst alltid passere de kg før fødsel virker det som. Vet at 10 av dem forsvinner fort, men må vel jobbe for resten. Synd at jeg blir så utrolig sulten når jeg ammer, er vel derfor de sitter så lenge.......
 
Gått opp 13kg ca. :) veide 58 første gang hos jordmor, ved sist kontroll veide jeg 71kg :)
 
Gått opp, vel nok. Veide normalt mellom 54 og 57 før fødsel og er nå 79 kg. Er 170 så jordmor har sagt at det har vært bra med såpass vektoppgang. Syns selv det er litt voldsomt...
 
Litt usikker på hvordan jeg skal regne det. Veide et sted mellom 70 og 72 kg når jeg ble gravid. Nå veier jeg 89 :) så et sted mellom 17 og 19 kg til nå.
 
22 kg - yey! 5-6 kg bare i desember, og siden har vekten stått stille. Har veldig mye vann i kroppen da, så regner med det forsvinner noen kg første uka etter fødsel. Sist gang gikk jeg opp 21 totalt :p
 
Ned 8 kg siden starten, men opp 4 fra uke 10. Må nevnes at jeg veide 90 kg da jeg ble gravid og at babyen er målt til å være 14% større enn gjennomsnittet, så det er på ingen måte noen farlig vektnedgang :)
 
til uke 37 hadde jeg gått opp 13 kg I dag uke 40 står jeg på 13,1 kg.

Poden ble estimert til å veie 3.9 i uke 37
Poden har blitt estimert til å veie 4,1 kg i uke 40 så det blir spennende å se hvor mye som faller av på fødselsdagen;P
 
Last edited:
11 dager siden fødsel og ned 11 kg. Nå 79 kg, startvekt før graviditet 73 kg. Pga keisersnitt er det ingen trening på en god stund her (får ikke trille vogn i oppoverbakke og vi bor på toppen av en fjellside) så tar nok litt tid å få resten av. Stresser ikke og koser meg med lille trille. Amming døgnet rundt ser ut til å være en god kur i seg selv ;-)
 
Veide 85 kg før jeg ble gravid, gikk ned til 75kg de første mnd og har etter det gått jevnt og trutt opp til 94kg. Uke 40+2 idag.

Det som er litt merkelig er at kroppen min ser ut til å tenke at rundt 95 kg er passelig "sluttvekt", har endt opp rundt der i alle tre svangerskap, selv med veldig forskjellig utgangspunkt.

Med nr 1 var jeg i underkant av 70 kg før svangerskapet, mye kvalm i starten (men fikk i meg mat og gikk ikke ned stort) men aktiv helt frem til termin.
Med nr 2 var jeg litt over 70 kg før, lite kvalm men slet veldig med bekkenløsning og ble liggende på sofaen de siste mnd.
Med nr tre nå hadde jeg langt høyere startvekt, veldig kvalm i starten og har plagdes en del med bekkenet men på langt nær så mye som forrige gang.
Er fasinerende dette synes jeg, håper bare kiloene går av igjen like lett denne gangen også ;)
 
Har nå gått ned 2,2 kg siden 37+4, er 38+5 i dag.. Så total vektoppgang er nå på 20,1 kg siden første kontroll hos legen i uke 9+5:)
 
Back
Topp