Flytte på eget rom

Nr32024

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Vi kommer til å flytte frøkna på eget rom nå. Har egentlig ikke lyst, men gjør det for hennes del. Vi har begynt å legge henne tidligere og når vi da kommer å legger oss går det bare en liten stund før hun våkner og skal ha mat.. tror hun kjenner lukta av oss. Så tenker at det er viktig at hun får komme på eget rom så hun får sove hele natten igjen uten styr. Så vi holder på å pusse opp rommet til henne :) satser på å være ferdig til neste helg :)
 
Storebror flyttet på eget rom da han var 4 mnd, lillebror er 5 mnd nå og sover fortsatt på rommet vårt, han har sovet hele natten I flere mnd så kunne ha sovet på eget rom men jeg er ikke helt klar for det enda :p
Flytter nok i løpet av 1-2 mnd, han sover i bedside crib så er begrenset hvor lenge han får plass i den ☺
 
Første barnet var 9 mnd, og denne babyen er 4,5 mnd og sover fortsatt på rom med oss. Vi har ingen planer for når hun skal flyttes på eget rom - tar det som det kommer :) Jeg vil helst være helt ferdig med nattamming først.
 
Vi har bare et rom foreløpig, så har ingen andre valg enn at mini sover hos oss en stund til. Håper han kan få eget rom før han er et år hvertfall!
 
Vår sover på eget rom, gjort det siden han var 2,5 mnd. Går supert! Selvom jeg våkner litt mer enn da han sov hos oss ettersom jeg må gå frem og tilbake. Men det hår bra :)
 
Nr1 var ca 4mnder, nr2 var nesten 5mnder. Og lillesøster er nå 4 1/2 mnd og sover for første gang på eget rom nå :p la henne der i dag, har ennå kurven/vugga på vårt rom. Så om det blir mye oppvåkning så kan jeg legge henne der. Men håper at hun kanskje sover lengere om gangen med å ligge på eget rom, det gjorde iallefall storesøskenene. Hun våkner som regel 4 ganger i løpet av natta for mat etter at jeg har lagt meg, begynner å bli litt sliten av det. Så vi får se hvor d går :)
 
William sover så godt med oss, sover fra kvelden til rundt 7 og vil da ha mat, legger han med oss i sengen etter dette og han sover til rundt 9 :) så vi flytter han nok ikke før tidligst 1 år! Men merker vi at han blir vekt av oss på noen som helst måte før dette kommer vi selvfølgelig til å flytte han på eget rom, det står allerede klart!
 
Vår sover på eget rom, gjort det siden han var 2,5 mnd. Går supert! Selvom jeg våkner litt mer enn da han sov hos oss ettersom jeg må gå frem og tilbake. Men det hår bra :)
Har dere babycall på, eller er det i nærheten så du hører skrikingen? :)
 
Vi flyttet snuppa over på eget rom når hun var 3mnd. Hun sover mye bedre uten oss der! Har Babycall og sover vegg i vegg, så får med meg det meste ;)
 
Dere som har baby på eget rom; hvor ofte er dere oppe og ammer? Merket dere noen forskjell på hyppighet etter at dere sover hver for dere? Ammer meg grønn om nettene :p
 
Frøken vår la seg kl 20 på eget rom
I går, men våkna 21.30 for at hun måtte bæsje, så etter bleieskifte var hun selvfølgelig lys våken. La henne igjen kl. 23, igjen på eget rom. Da våknet hun ikke før 5 :) som regel våkner hun i 2-3tia, men om det er pga at hun sov på eget rom vet jeg ikke ennå :p håper det, for er rimelig sliten av å amme hver 2-3time på natt.
Tok henne i vår seng når hun våkna i natt da.. Tenker nå i begynnelsen så tar jeg henne i vår seng om hun våkner etter 5, er jo litt kos også ❤️ Tiden går så fort, og hun blir alt for fort stor!
 
Vi skal starte oppussing av rommet hans nå, men er en stor oppussing så blir nok noen mnd før det er klart, men da vil vi flytte han.
 
Dere som har baby på eget rom; hvor ofte er dere oppe og ammer? Merket dere noen forskjell på hyppighet etter at dere sover hver for dere? Ammer meg grønn om nettene :p

Jeg hadde håpet han ville sove lenger av gangen. Men det gjør han ikke. Legger han kl 19. Da våkner han kl 22 (som er før jeg legger meg), mellom 01-02, mellom 05-06, også står vi opp ca kl 08. Jeg fullammer forresten :)
 
Jeg hadde håpet han ville sove lenger av gangen. Men det gjør han ikke. Legger han kl 19. Da våkner han kl 22 (som er før jeg legger meg), mellom 01-02, mellom 05-06, også står vi opp ca kl 08. Jeg fullammer forresten :)

Høres ut som gutten deres kjører samme opplegg som min :p - og så klarte en av appene mine her om dagen å lire av seg ' nå pleier mange barn å sove natta gjennom' - jadda!
 
Frøken vår la seg kl 20 på eget rom
I går, men våkna 21.30 for at hun måtte bæsje, så etter bleieskifte var hun selvfølgelig lys våken. La henne igjen kl. 23, igjen på eget rom. Da våknet hun ikke før 5 :) som regel våkner hun i 2-3tia, men om det er pga at hun sov på eget rom vet jeg ikke ennå :p håper det, for er rimelig sliten av å amme hver 2-3time på natt.
Tok henne i vår seng når hun våkna i natt da.. Tenker nå i begynnelsen så tar jeg henne i vår seng om hun våkner etter 5, er jo litt kos også ❤️ Tiden går så fort, og hun blir alt for fort stor!

Krysser fingre :) ammer hver annen time vi og, koselig å ha babyen i senga ja, men begynner å tære på med så lite sammenhengende søvn.
 
Krysser fingre :) ammer hver annen time vi og, koselig å ha babyen i senga ja, men begynner å tære på med så lite sammenhengende søvn.
I natt sov hun fra hun la seg kl 20.30 til 4.30 :eek: :D deeeilig! Nå har hun sovnet av seg selv og sovet til 5, 3 og halv 5 de siste tre dagene. Er så glad! Virkelig deilig! Håper deres og snart sover litt lengere av gangen :) jeg kjøpte en sånn skilpadde lampe fra cloud b, som lager stjernehimmel i tre forskjellige lamper. Legger henne bare i senga å skrur den på så sovner hun etter en stund :) ingen klaging. Så det var virkelig ett godt kjøp:)
 
Back
Topp