Permisjonen

Anelim

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Noen her som tenker å gi hele fellespermisjonstiden til far?

Aldri i livet ;)

Nei, selvom jeg ikke aner hvordan reglene er nå, men det høres ut som ett nei. He he

Nei absolutt ikke. Etter 9 mån graviditet, fødsel og jeg planlegger å amme så er det jeg som skal være mest hjemme!

Nope. Vi er i den situasjonen at pappaperm i sin helhet ikke er det mest positive. Dette fordi pappaen i huset jobber til sammen 7 døgn på 4 uker (jobber døgnvakter i ambulansen) Dermed er han mye hjemme uansett og det beste hadde vært at jeg hadde fått all permisjonen.

Jeg skjønner argumentene for pappakvote osv men det irriterer vettet av meg at noen på et kontor skal bestemme hva som er best for alle... Når det er sagt så er det selvsagt at vi er heldige i Norge som i bunn og grunn har veldig gode velferdsordninger.

Absolutt ikke! Han får KUN det han har krav på! ;)
Men en venninne av en en venninne gjorde det, hun gikk på skole og det var mer lønnsomt for de at han tok mesteparten av permisjonen. Tror hun var hjemme i i knapt to måneder før hun var på skolebenken igjen. Han kom flere ganger om dagen slik at hun fikk ammet. Jeg tenker "for et styr", men de synes det var en god løsning, og ingen ting er jo bedre enn det ;) :)

Nei her e far helt klar på at han bare ønsker 10 uker når mini er kommet i 2 års alderen, og det er eg veldig fornøyd med :)

Har er sambo selvstendig næringsdrivende... Sånn jeg har forstått det har han ingen lønna permisjon som vanlig arbeidstakere, så da tar nok han kun de 10 ukene han "må ta".

Faren her skal kun ha 10uker. Det med tanke på amming og alt. Tar ut 100% lønn så må ha det jeg får da, syns den tiden er kort nok som den er :o

Her har far fått 17 uker med minste, 10 fra fedrekvota og 7 fra felles. Syns det er flott at han vil være hjemme med de små.

Med eldste hadde han ca lik fordeling og 2 mnd ulønnet perm, så de koste seg 5 mnd!

Vi får se hvordan det vil bli denne gangen.

Mannen kunne nok ønsket det for 2 år siden, men nå ny jobb, så regner med det da blir 10 uker.

Han elsker å være hjemme med barn da.
Jeg skal gå ned i stilling etterpå, så vi skal være hjemme med lille lenge. Blir nok så vi tar litt på dagsbasis, da kan vi forlenge permisjonstiden.
Ingen bhg før tidligst 1,5 år. Kanskje 2 år:)

Håper bare lille klorer seg fast:)

NoWay

Vi har snakket om det som et alternativ. Men pga timingen nå blir det ikke sånn, siden jeg ikke kan begynne studier i august 2016 uansett :) men vi kunne fint fordelt det annerledes enn "standarden" ellers. Men nå gleder jeg meg veldig til ny permisjonstid, for det er unektelig mer kos for meg når h*n er under 6 mnd med barseltreff, venninner med barn, stelle hjemme osv.

Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det.. men planen er at han skal være hjemme mai,juni, juli, august, dette blir da perm og ferie. Da skal jeg jobbe som en gal, så være hjemme i perm og ulønnet permisjon 6mnd ekstra. (Ska jobbe helg og kveld)

Har lyst å jobbe litt i permisjonen min og, for å dra den ut litt, om det fortsatt er mulig. Har ikke satt meg så mye inn i det enda.

Back
Topp