Lille julaften

Boblefrua

Forumet er livet
Har dere noen tradisjoner på lille julaften? :)

Når jeg ikke er gravid eller har vesla, så pleier vi å gå til svigermor på fenalår og akevitt. Slutt på det nå da, ettersom vi har flyttet noen timer unna. Tenker vi må starte vår egen tradisjon. :)

Mamma har bursdag den dagen, så vi besøker alltid ho på ettermiddagen :-) Der blir vi noen timer, vi bestiller mat og bare skravler og koser oss :-) Når vi kommer hjem, så legger vi lillemor, og pynter juletreet. Så ser vi på Grevinnen og Hovmesteren ♡♡♡ Så ordner jeg julestrømpa til lillemor og sambo mens sambo er på badet :-)

Vi ser hjelp det er juleferie på tv og koser oss med godis :)

Vi spiser risgrøt og mølje og ser grevinnen og hovmesteren.

Her kommer mamma, stefaren og søstrene mine på grøt. Også pynter vi juletreet sammen. På kvelden ser vi på Hjelp det er juleferie.
Søsteren til samboer har bursdag på lillejuleaften, så er ofte der en tur, men i år skal vi til dem på julaften, så blir bare en liten tur.

Pynter juletreet, avleverer gaver og besøker svigers. Svigerfar har bursdag da, så da blir det litt feiring der.. Ellers ser vi grevinnen og hovmesteren.

Har ikke fått noen tradisjon på lillejuleaften enda, for jeg bodde borte i mange år så da tok jeg ferie og reiste alltid "hjem" på lillejuleaften. Men for 2år siden flyttet jeg hjem, så husker ikke hva jeg gjorde i fjor for da jobbet jeg ihvertfall på juleaften.

Vi pleier å levere gaver hos bestemor og tante, det blir alltid seint men ikke i år da lillebror legger seg tidlig så vil hjem helst før kl 20 da er vi allerede 2,5 time over hans leggetid :P

vanligvis var det å pynte juletreet, men pga at vi har en valp i år så har vi pyntet det alt :) så han kan venne seg <3 pluss kattene :P

også drar vi til bestemor og spiser mølje <3 det er såååå godt!

(for de som ikke vet hva mølje er, så er det flatbrød kokt i ribbefett. det er sinnsykt godt med masse salt og pepper på)

Spise risgrøt, og dra innom gravstedet (men det gjorde vi i dag i år)

Vi skal kose oss med god frokost i morgen tidlig før jeg drar på jobb, mamma kommer innom med gaver før jeg drar også :)
Så har vi tradisjon med og spise sushi på lille julaften sammen med svigers og kose oss med det og film :)

Ser grevinnen og hovmesteren. Også pleier vi å sitte på kvelden å høre på den lokale nærradio sendinga mens vi koser oss med noe godt. Pleier også å pynte juletreet da, men vi tok det litt tidligere i år :)

Ja! Pynter juletre, får opp julepynt og ser på kvelden før kvelden :) Ordner med julestrømpa til kjæresten min også!

Back
Topp