Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Ja, helt klartDet blir sikkert litt voldsomt, ja.Fri-periodene er best.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, helt klartDet blir sikkert litt voldsomt, ja.Fri-periodene er best.
![]()
Hvorfor har man ikke mulighet til å ta permisjon? Den kan fordeles utover 3 år, må være mulig å få til at far tar permisjon på den tiden.
Hva med ferier, syktbarn, syk selv?
Pappaperm er viktig, og det er viktig at arbeidsplasser slutter med å undergrave likestillingen.
Ingen som tilbyr mor penger for å ikke være hjemme med barnet sitt!
Jeg er vel der at jeg synst det var helt greit!jeg ville være hjemme, far ville jobbe. Og i jobben hans er det ingen som kan ta over arbeidet! Og ferie? Han har aldri ferie. Er vi heldige, så tar han kansje ferie i 3-4 dager i året. Folk er forskjellige, og dette er noe som passet oss utmerket! Han ble ikke betalt i penger, men vi fekk jobbe ut tomta vår gratis , all masse, diesel på lastebil+ at han skrev timer i arbeidstiden sin for og jobbe på tomta vår, mellom slagene fra kundene! Så for oss, så ble valget enkelt at jeg gikk hjemme ulønnet permisjon, og han jobbet for sjefen. En gode for oss som vi sparte over 500.000 på, og sjefen hadde folk på maskinene sine. Så alle har sine grunner. Og jeg synst vi gjorde en gode deal
![]()
Er ikke alle fedre som liker og gå hjemme. Og det må en respektere.
Hvorfor har man ikke mulighet til å ta permisjon? Den kan fordeles utover 3 år, må være mulig å få til at far tar permisjon på den tiden.
Hva med ferier, syktbarn, syk selv?
Pappaperm er viktig, og det er viktig at arbeidsplasser slutter med å undergrave likestillingen.
Ingen som tilbyr mor penger for å ikke være hjemme med barnet sitt!
Jeg sliter med å respektere det, ikke fordi det passet dere best. Javel, men konsekvensene for kvinnene i samfunnet vårt.
Hvordan blir det for kvinnene etter oss som skal få barn, ingen ønsker å ansette de, de blir prioritert nederst ved ett hvert jobbintervju og likestillingen tar mange skritt tilbake når arbeidsgivere undergraver likestillingen i slik grad at de gjør mannen så viktig i sin stilling at det ikke passer å ta vare på det kjæreste man får engang. Jeg er mot å gjøre det på denne måten, det burde vært forbudt! Jeg vil at mine barn skal vokse opp i ett likestilt samfunn der både menn og kvinner er verdt like mye, der kvinner stiller med like sjanser i arbeidslivet, der kvinner er like viktige som menn, der kvinner ikke blir kaldt skjellsord basert på at hun er en kvinne, der kvinner har lik lønn, der kvinner får barn men samtidig er like viktig som mannen osv. Et slikt samfunn vil jeg at mine barn skal vokse opp i, vi har lang vei igjen og lenger vei får vi når vi kvinner synes det er helt greit at arbeidsgivere "kjøper" ut far av lovfestetpermisjon.
Din mann må ikke gå hjemme i alle de ukene på engang. Han kan ta en dag i uken, måneden. Tenk så flott ordning, så fleksibel. Og Ja, dette er en sak som engasjerer meg![]()
Men det er vel bare en forskuttering? Og de får igjen fra NAV? For de 10 ukene er jo lovpålagte.Nei, nei, nei.
Her vi bor har pappaen betalt 10 uker av jobben og han bestemmer selv når han vil ta de. Han kan godt ta de sammen med mor også.
Jeg er vel der at jeg synst det var helt greit!jeg ville være hjemme, far ville jobbe. Og i jobben hans er det ingen som kan ta over arbeidet! Og ferie? Han har aldri ferie. Er vi heldige, så tar han kansje ferie i 3-4 dager i året. Folk er forskjellige, og dette er noe som passet oss utmerket! Han ble ikke betalt i penger, men vi fekk jobbe ut tomta vår gratis , all masse, diesel på lastebil+ at han skrev timer i arbeidstiden sin for og jobbe på tomta vår, mellom slagene fra kundene! Så for oss, så ble valget enkelt at jeg gikk hjemme ulønnet permisjon, og han jobbet for sjefen. En gode for oss som vi sparte over 500.000 på, og sjefen hadde folk på maskinene sine. Så alle har sine grunner. Og jeg synst vi gjorde en gode deal
Er ikke alle fedre som liker og gå hjemme. Og det mp
Forstår hva du mener, men likevel uenig! Jeg mener at det er helt feil at pappa'n skal ha så mye permisjon med barna. Det er vi kvinner som går gravide, skal føde, amme osv. Første leveår mener jeg barna har det best hjemme hos mamma'n!og permisjon for fedre når barna har begynt i barnehage? Hva er vits? Kan ikke komme på noe positivt ved at pappaen skal ha så mye permisjon. Greit med noen uker..men 3 mnd?
Og alle er forskjellige. Noen setter karriere høyt, mens andre velger og gå hjemme! Mannen her er "arbeidsnarkoman". Får han ikke jobbe, så fungerer han ikke. Var jeg borte noen timer,og barna hadde bæsj i bleia, så dro han hjem til sin mor og skiftet. Så jeg er for at nav kan ta seg en bolle, og la hver enkelt familie få fordele permisjonen sin slik det passer dem best. Ser ikke problem med og la mor få all permisjon, dersom mannfolka ikke vil. Og tror ikke jeg er helt alene om å ha den tanken
Og likt mellom kvinner og menn tror jeg aldri det vil bli![]()
Hvorfor må det være likt da? Vi er jo forskjelligeJa, det er derfor vi aldri kommer til å få det likt mellom menn og kvinner.
For kvinner selv ser ikke problemet.
Jeg synes ikke det er greit at min datter ikke skal ha like muligheter som min sønn fordi hun er født kvinne. At vi er to forskjellige kjønn er greit, men at de to kjønnene ikke skal ha like rettigheter i samfunnet er ikke greit.
Ja, det er derfor vi aldri kommer til å få det likt mellom menn og kvinner.
Jeg synes ikke det er greit at min datter ikke skal ha like muligheter som min sønn fordi hun er født kvinne. At vi er to forskjellige kjønn er greit, men at de to kjønnene ikke skal ha like rettigheter i samfunnet er ikke greit.
Hvorfor må det være likt da? Vi er jo forskjellige
Enig med deg !Ja, det er derfor vi aldri kommer til å få det likt mellom menn og kvinner.
Men alle har jo samme mulighet! Blir jo til hva en selv velger!![]()
Fikk jobb jeg fremfor menn selv om jeg var 27 år, vært samboer i 7 år og barnløs.Nei, jeg vil i alle fall ha samme lønn som min mann om vi hadde lik utdannelse, jeg ville også bli vurdert på lik linje med en mann når vi er på jobbintervju, ikke bli sett på en risiko for stor fravær fordi jeg kanskje får barn, og dermed ikke få jobben, jeg vil at kvinner og menn skal være like mye verdt. Min mann er ikke viktigere enn meg i arbeidslivet.
At kvinner ikke ønsker dette for seg selv og for sine barn finner jeg utrolig rart. Og en annen ting jeg vil at det skal være ett lett valg for min sønn å være hjemme med sitt barn.
Pappaperm er viktig av flere årsaker og alle menn klarer å ta vare på sine barn. Dårlig unnskyldning fra både mannen og kvinnen, de er ikke mer håpløse enn oss![]()
Fikk jobb jeg fremfor menn selv om jeg var 27 år, vært samboer i 7 år og barnløs.
Det fungerer faktisk ikke slik du påstår.
De regnet med jeg ble gravid snart, men de ansatte neg likevel!
Nei - men jeg (eller heller ingen jeg kjenner) har opplevd dette. Sā JEG tror det ikke er så utbredtSå bra for deg, så siden du var heldig så fungerer det altså ikke slik.
Du ser kun deg selv eller?
Nei - men jeg (eller heller ingen jeg kjenner) har opplevd dette. Sā JEG tror det ikke er så utbredt
Synd om du har opplevd det
Men her jeg bor, er ikke dette ett problem
Det er dessverre sånn mange stederFikk jobb jeg fremfor menn selv om jeg var 27 år, vært samboer i 7 år og barnløs.
Det fungerer faktisk ikke slik du påstår.
De regnet med jeg ble gravid snart, men de ansatte neg likevel!