Tar dere barna fri fra skolen for å ha kosedag?

Nei absolutt ikke! Der høres ut som en uting å gjøre, de lærer da at det er greit å droppe skolen uten grunn.
 
Nei, absolutt ikke. Skole er skole, så vi har heller kosedag i helgene, ferier eller etter skolen.
Har tatt mine fri fra skolen pga ferie en gang på slutten av skoleåret, etter å ha hørt om det passet med kontaktlærer.
 
Nå har jeg ikke skolebarn enda, men jeg utdanner meg til å bli lærer og er allerede nå, før jeg er ansatt i noen skole, irritert over at noen foreldre tar så lett på barnas skolegang. Mannen min mener derimot at han burde kunne holde barna hjemme for å f.eks. stå på ski hvis det er en bra snødag. Det blir sikkert noen friske diskusjoner om dette om noen år. :p
 
Min er langt unna skole enda, men kunne nok gjort det fra barnehagen. Men da betaler jeg jo for det å er jo ikke undervisning.

Men jeg tror i forhold til skole. Så må man se ann barnet sitt litt også. De aller fleste barn trenger en slik dag. Har man flere barn og ikke får den en til en oppmerksomheten så ofte. Kan det være en bra ting. Ser jo at det er dumt å gå glipp av en dag med undervisning. Men tror kanskje man gir barnet ny giv og slikt til å fikse skolen bedre om de får en sånn dag. Mener ikke flere ganger i året. Men en eller to ganger.

Syns du sier mye viktig der... Selv om barna er i skolen går de igjennom vanskelige tider og kan trenge en mammadag alene innimellom og det er viktig for både senere konsentrasjon og Helse etter min mening :) men så skole er også viktig så her må mann jo se ann sitt eget barn for å ta den avgjørelsen... Er ofte de barna som så avsolutt trenger all læring de kan få som får slike kosedager desverre :(
 
Nei han får ikke kosedager nå etter han begynte på skolen. Men vi tok mange i bhg før skolestart, og minste får noen dager fri fra bhg nå :) Men jeg lot være å kjøre eldste tilbake til skolen etter en legetime. Han kunne fått med seg siste timen men ga beskjed til læreren at han kom nok ikke tilbake.
 
Nei, sterk motstandar av det! Men kjenner nokon som gjer det - seier at ungen er sjuk og reiser på shopping og slikt...
 
Syns du sier mye viktig der... Selv om barna er i skolen går de igjennom vanskelige tider og kan trenge en mammadag alene innimellom og det er viktig for både senere konsentrasjon og Helse etter min mening :) men så skole er også viktig så her må mann jo se ann sitt eget barn for å ta den avgjørelsen... Er ofte de barna som så avsolutt trenger all læring de kan få som får slike kosedager desverre :(
De har da noen korte dager, planleggingsdagerog masse ferier, kan vel ta kosedager da
 
Har ikke skolebarn, men det blir ikke aktuelt når den tid kommer.
 
Back
Topp